
A Formula–1-es csapatok teszteléséről azt tartják, hogy a pilóták által elért időeredményeknél sokkal fontosabb, ki hány kilométert tett meg az új autójával. A nagyobb táv ugyanis több lehetőséget ad az autó megismerésére, tulajdonságainak és megbízhatóságának javítására. Ha valaki elmulaszt egy gyakorlást, könnyen lépéshátrányba kerülhet riválisaival szemben.
A McLaren-istálló pontosan így járt azzal, hogy az idény első közös tesztjéről lemaradt, mindezidáig behozhatatlan hendikep nehezíti meg felkészülését. Autója ugyanis olyan sok gyerekbetegséggel küszködött, hogy a valós teljesítményének próbájára nem is kerülhetett sor. Persze a Red Bull az előző években úgy épített futamgyőztes, majd világbajnok autót, hogy az első tesztről lemaradt – a Brawn pedig úgy lett világbajnok a 2009-es idényben, hogy autóit csak az utolsó teszten mutatta meg a riválisoknak.
| Autó | Kör | Km | |
| Ferrari | 150° Italia | 1563 | 6985 |
| Red Bull | RB7 | 1371 | 6125 |
| Sauber | C30 | 1316 | 5914 |
| Mercedes | W02 | 1286 | 5778 |
| Toro Rosso | STR6 | 1194 | 5352 |
| Renault | R31 | 1126 | 5031 |
| Williams | FW33 | 1119 | 4984 |
| Force India | VJM04 | 899 | 4125 |
| Lotus | T128 | 816 | 3719 |
| Virgin | MVR-02 | 807 | 3708 |
| McLaren | MP4-26 | 785 | 3601 |
| HRT | F110 | 445 | 1949 |
| Force India | VJM03 | 327 | 1310 |
| McLaren | MP4-25 | 279 | 1117 |
| Virgin | VR-01 | 219 | 877 |
| HRT | F111 | 0 | 0 |
| Vastag betűvel az idei autókat szedtük. | |||
Az új MP4-26 3601 kilométert tett meg azon a három kollektív gyakorláson, amelyen részt vett a wokingi csapat, ez a tesztelést az új autójával kihagyó Hispaniát leszámítva az összes istálló közül a legkevesebb, és nem sokkal több a Ferrari 150° Italia által megtett táv felénél!
Azaz ha csak a kilométereket nézzük, a maranellóiak a legfelkészültebbek a 2011-es idénynyitó előtt. Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka sem vonja kétségbe, hogy csapata mindent megtett, amit tudott az új idény előtt.
„Nagyon elégedett vagyok a télen elvégzett munkánkkal – mondta Alonso, aki a megtett körök számában az élen végzett, kilométerek tekintetében viszont „kikapott" csapattársától, Felipe Massától az idei négy teszt (Valencia, Jerez és kétszer Barcelona) összevetésében. – Mi tettük meg a legtöbb kilométert, részben azért, mert nekünk volt a legkevesebb problémánk az autóval. A megbízhatósággal nincs problémánk, azaz úgy érzem, százszázalékosan felkészültünk az idénynyitó versenyre."
Alonso hozzátette, a sok kilométerből nem következik egyenesen, hogy a Ferrarié a leggyorsabb autó, erre a kérdésre úgyis csak az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén és a versenyen kapunk választ.
A szakemberek többsége szerint a Red Bull egyértelműen kiemelkedik a mezőnyből, ráadásul Sebastian Vettel és Mark Webber új autója már az első teszt előtt elkészült, és a korábbi évekkel ellentétben a teljes tesztidényt végighajthatta a német, ausztrál páros – a Ferrari után a Red Bull következik a sorban a megtett kilométerek tekintetében.
Mark Webber ezzel együtt meglehetősen visszafogott volt.
„Hogy jósoljam meg, hol leszünk a melbourne-i rajtrácson? Jó: az első nyolcban – mondta Webber az olasz Autosprintnek, majd arra is válaszolt, hogy csapata szándékosan elrejtette-e a teszten autója valós tudását. – Az ilyen játékokra nem volt időnk, sokkal fontosabb feladatokat kellett megoldanunk. Nem tudom, ki hogyan áll, azt javaslom, senki se fogadjon nagy tétben az ausztráliai időmérőre."
| kör | km | |||
| Felipe Massa | brazil | Ferrari | 774 | 3502 |
| Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 789 | 3483 |
| Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 730 | 3272 |
| Michael Schumacher | német | Mercedes | 716 | 3200 |
| Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 694 | 3102 |
| Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 670 | 2990 |
| Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 646 | 2924 |
| Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 641 | 2853 |
| Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 616 | 2795 |
| Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 606 | 2694 |
| Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 590 | 2628 |
| Nico Rosberg | német | Mercedes | 570 | 2577 |
| Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 531 | 2391 |
| Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 518 | 2312 |
| Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 506 | 2256 |
| Vitaly Petrov | orosz | Renault | 491 | 2240 |
| Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 467 | 2099 |
| Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 425 | 1882 |
| Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 409 | 1871 |
| Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 410 | 1790 |
| Nick Heidfeld | német | Renault | 368 | 1694 |
| Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 336 | 1442 |
| Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 302 | 1360 |
| Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 70 | 326 |







