A Mercedes Szingapúrban beveti átalakított autóját

Vágólapra másolva!
2012.09.20. 15:57
Címkék
Az F1-es idény európai szakaszának végeztével megkezdi roppant megterhelő hajráját a mezőny: a szingapúri verseny még nem is lesz olyan vészes, de utána kettesével jönnek majd a futamok: Japán Dél-Koreával, India Abu-Dzabival, az Egyesült Államok pedig Brazíliával lesz párban. Az immár ötödik éjszakai szingapúri futam előtt az esélyek elemzésén túl azzal is foglalkozunk, hogy a közép- és kiscsapatok pilótái milyen kilátásokkal tekintenek a távolabbi jövőbe. Felipe Massa, Bruno Senna, Kobajasi Kamui és Vitalij Petrov számára nem éppen megnyugtató a helyzet.

Michael Schumacher és a Mercedes sokat vár az új kipufogótól (Fotó: Action Images)
Michael Schumacher és a Mercedes sokat vár az új kipufogótól (Fotó: Action Images)
Michael Schumacher és a Mercedes sokat vár az új kipufogótól (Fotó: Action Images)
Michael Schumacher és a Mercedes sokat vár az új kipufogótól (Fotó: Action Images)
Michael Schumacher és a Mercedes sokat vár az új kipufogótól (Fotó: Action Images)

RED BULL

Sebastian Vettel

A Red Bull örülhet, hogy a belgiumi és olaszországi gyors pálya után Szingapúrban visszatér a mezőny a lassabb vonalvezetésre, és a címvédő istálló is valós győzelmi esélyekkel állhat rajthoz. A Monzában műszaki hiba miatt kieső Vettel jelenleg csak a 4. a vb-pontversenyben, de a második Lewis Hamiltonnal szemben csak két pont a hátránya.
Kilátások. Tavalyelőtt második volt az éjszakai futamon, amelyet tavaly megnyert, de a 2011-es teljesen más idény volt. Így is jó esélye van arra, hogy megszerezze idei második győzelmét.
„Megint arról beszélnek, hogy a Ferrarihoz szerződnék 2014-ben, amiről csak annyit mondhatok, hogy jól érzem magam a Red Bullnál, és nem gondolkodom a váltáson. Viszont nem lenne bennem félelem az iránt, hogy Fernando csapattársa legyek, és a csapatnak is jót tenne, ha két nagyon erős versenyzője lenne.”

Mark Webber

Az ausztrál eddig kétszer állt dobogón 2012-ben, s mindkétszer győztesként. Ám a Brit Nagydíj megnyerése óta négy futamon csak 16 pontot szerzett, a legjobb eredménye a spái 6. helyezése volt, s egyre inkább úgy tűnik, nem szól bele a vb-címért folyó végső csatározásba.
Kilátások. Győzelmei egyikét Monte-Carlóban aratta, a Red Bull nagyon erős a városi pályákon, méltán bízhat benne, hogy visszatér a mezőny élcsoportjába.

MCLAREN

Jenson Button

5. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
PÉNTEK
12.00–13.30: 1. szabadedzés
15.30–17.00: 2. szabadedzés
SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Két győzelmet várt magától Button a Belga és az Olasz Nagydíj előtt, s amíg Spában sikerült is nyernie, Monzában a biztos 2. hely felé haladva az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt kiesett. A csapat szerint egyszeri probléma történt, amelyet nehezen állapított meg a csapat, s nem vár több hasonló esetet.
Kilátások. A legutóbbi három versenyt megnyerő McLaren a gyors pályákon magabiztos teljesítményt mutatott, de Hamilton hungaroringi győzelme Szingapúr előtt is reményt adhat.

Lewis Hamilton

Nagy lett a csend Hamilton körül az Olasz Nagydíj óta, a sajtó által a Mercedesszel összehozott angol a monzai győzelme után a 2. a vb-pontversenyben, és arra törekszik, hogy Alonso közvetlen üldözőjeként se torpanjon meg.
Kilátások. Három évvel ezelőtt nyert Szingapúrban, s ha a McLaren képes folytatni az elmúlt hetekben mutatott teljesítményét, az angol nemcsak az éjszakai futamon, hanem azt követően is sikeres lehet.
„Kezd nagyon érdekessé válni a világbajnokság, de ahhoz, hogy esélyem maradjon a világbajnoki cím megszerzésére, nem engedhetjük meg magunknak a kieséseket. Az elmúlt két évben peches voltam Szingapúrban, az idén, remélem, megfordul a szerencse.”

FERRARI

Fernando Alonso

A Ferrari vb-éllovasa a belgiumi kiesése után Monzában dobogós helyezéssel folytatta vb-hadjáratát, és a Szingapúri GP egyetlen kétszeres győzteseként abban reménykedik, hogy a mesterhármas is meglesz.
Kilátások. Bár az első éjszakai versenyről kiderült, hogy csalással nyerte meg (Nelsinho Piquet a spanyol boxkiállását követően ment a falnak, hogy a biztonsági autós időszakot kihasználva az élre kerüljön), a 2010-est nagyon is megérdemelte, és mivel most ismét remek az autója, bizakodhat.
„Meg kell valahogy szakítanunk a McLaren dominanciáját, mert versenyek óta remekel, és Szingapúrba is favoritként érkezik.Vannak fejlesztéseink, ezektől reméljük, hogy versenybe szállhatunk vele. Most Lewis a második a pontversenyben, arra kell összpontosítanom, hogy őt magam mögött tartsam."

ALONSO 2008-AS GYŐZELMÉHEZ TÁRSA SEGÍTSÉGE IS KELLETT


Felipe Massa

A brazil pilóta továbbra sem nyugodhat meg, a pilótapiac egyik fő hírsávján még mindig az a slágertéma, hogy ki fogja őt váltani jövőre a Ferrarinál. Próbálja kizárni a híreket, talán Ázsiában könnyebb lesz.
Kilátások. A 2010-es Dél-koreai Nagydíj óta tartó dobogós távolléte várhatóan nem Szingapúrban törik meg, eddig a 8. a legjobb helyezése az éjszakai futamon – bár emlékezhetünk, hogy a 2008-as viadalon Piquet balesetéig neki állt a zászló.

MASSA ELBALTÁZOTT BOXKIÁLLÁSA 2008-BAN


MERCEDES

Michael Schumacher

Még mindig folynak a találgatások arról, hogy Schumacher marad 2013-ra az F1-ben, vagy visszavonul az idény végén. Mindenesetre, hogy a fiatal pilóták tesztjére a versenyzők közül egyedüliként elutazott Magny-Cours-ba, azt mutatja, hogy a lelkesedése kicsit sem csökkent.
Kilátások. A Mercedes új kipufogórendszert tesztelt Franciaországban, s miután az eredményekkel elégedett volt a csapat, nem is kérdés, hogy bevetik a javulást ígérő fejlesztéseket. S még a felújított dupla DRS használatára is van esély, ami kecsegtető Schumi számára.

Nico Rosberg

Szingapúr, az éjszakai Monaco – pályabemutató
Szingapúr, az éjszakai Monaco – pályabemutató

Szeretne kimászni a gödörből (a legutóbbi öt versenyen 8 pontot szerzett), amelybe nagyrészt azért került, mert a Mercedes az aerodinamikai fejlesztések helyett a Pirelli idei gumijainak kiismerésébe fektette energiája nagy részét. Ez azonban most megváltozott, s ahogy az egész Mercedes-istálló, Rosberg is sokat vár az átalakított autótól.
Kilátások. A fiatal németnek általában jól megy Szingapúrban, és a monacói második helyezése is arra utal, hogy a városi pályákon esélyesként áll rajthoz.
„Nagyon erős a szakmai stábunk, csak idő kérdése, mikor készül el az autó, amellyel mindenki ellen eséllyel indulunk harcba. Büszke vagyok rá, hogy ilyen nagy fejlesztési csomaggal álltunk elő, várom a jobb eredményeket.”

LOTUS

Kimi Räikkönen

Miközben a McLarennél és a Ferrarinál is szóba került a neve, a Lotusnál lebegtetik szerződésének ama kitételét, amely szerint bizonyos pontszám megszerzése esetén automatikusan a csapatnál marad 2013-ra. A Lotus nagyon magabiztos.
Kilátások. Két Szingapúri GP-n indult, 15. és 10. helyezést ért el. Ez persze nem mérvadó, a hungaroringi 2. helyezése annál inkább. Ám arra nem tennénk fel nagy összeget, hogy Szingapúrban lesz meg a finn első győzelme a Lotusszal.
„Vannak ajánlataim, úgyhogy nem tartom kizártnak, hogy jövőre is az F1-ben versenyzem. Számomra nem élet-halál kérdése, hogy itt legyek, de most élvezem, mert jó csapatban vagyok, érdekes emberekkel dolgozom együtt. Vannak más dolgok is az életben, még semmi sem dőlt el.”

Romain Grosjean

Visszatér egyversenyes eltiltásából, s azt mondja, használt a szankció, mert már teljesen másképpen fog odaállni a futamok rajtjához, mint eddig. Ebben segítségére lehet Benoit Campargue, a cselgáncsozók +100 kilogrammos kategóriájában Londonban aranyérmet szerző Teddy Riner edzője, aki elsősorban a szellemi felkészülésben segíti a pilótát.
Kilátások.
Bizakodhat a Szingapúri GP előtt, hiszen a legutóbbi három eltiltott egyaránt remek eredménnyel tért vissza 1994-ben: Eddie Irvine 6. lett a háromfutamos kényszerpihenője után, ami karriercsúcs-beállítás volt, Mika Häkkinen a Magyar GP kihagyása után Belgiumban élete addigi legjobbjával, egy második helyezéssel tért vissza, míg a két futamon át eltiltott Michael Schumacher győzött a jerezi visszatérésén.

A TOVÁBBI CSAPATOK
FORCE INDIA

Paul di Resta

A skót pilóta Richard Goddarddal, Button menedzserével pótolta korábbi ügynökét, Anthony Hamiltont, Hamilton édesapját. A Force India vezetősége jelezte: mindent megtesz azért, hogy megtartsa a skótot.

Nico Hülkenberg

„Az idény legmegterhelőbb versenye következik, fizikailag és mentálisan is. Nehéz a pálya, a verseny csaknem kétórás. Ennek ellenére két éve nagyon élveztem, furcsa, hogy akkor megyünk aludni, amikor felkel a nap.”

SAUBER

Kobajasi Kamui

„A remek monzai eredmény után mindenki roppant motivált, s minden esélyünk megvan rá, hogy ezen a hétvégén is dobogóért csatázzunk. Korábban nem ezt mondtam volna, de most már derűlátó vagyok.”

Sergio Pérez

Az Olasz Nagydíjon elért második helyezése után sokan arra számítottak, hogy ezzel megváltotta a jegyét a Ferrarihoz, de Luca di Montezemolo, a Scuderia elnöke azt mondta, még mindig nem elég érett.

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

„Monzából Szingapúrba megyünk, a legkönnyebb pálya után a legnehezebb következik, de nem szabad túl sokat edzeni előtte, mert visszaüthet.”

Jean-Éric Vergne

Az Olasz Nagydíjon a célegyenesben megcsúszó francia autóját megdobták a fekvőrendőrök, nagyot repült, és elmondása szerint még mindig fáj a háta és a nyaka.

WILLIAMS

Pastor Maldonado

Hiába a rengeteg baleset és büntetés, a venezuelainak bombabiztos helye van a csapatban, amit kitartó támogatói mellett barcelonai győzelmének is köszönhet.

Bruno Senna

Egyre inkább úgy tűnik, hogy Valtteri Bottas tehetsége kiszorítja a csapatból jövőre Bruno Sennát és a pénzét. Toto Wolff csapatigazgató legalábbis egyre többször utal erre.

CATERHAM

Heikki Kovalainen

A finn nem tudott újat mondani jövőjéről, csak annyiról számolt be, hogy nem befolyásolja őt, ha Hamilton megy vagy marad a McLarennél.

Vitalij Petrov

Az orosz anyagi gondjai súlyosbodnak, egyes pletykák szerint már a 2012-es idényt sem fogja befejezni a Caterhamnél.

HRT

Narain Karthikeyan

Az indiai is maradni akar, és tett is egy lépést a célja felé: szponzori szerződést kötött az indiai Tata Tea-vel.

Pedro de la Rosa

A spanyol veterán leszögezte: még a HRT szintjén is nagyon élvezi a Formula–1-et, és jövőre is versenyezni akar.

MARUSSIA

Timo Glock

Kovalainenhez hasonlóan a német is szóba került néhány csapatnál, de mivel hosszútávú szerződés köti a Marussiához, nehéz elképzelni, hogy váltani fog.

Charles Pic

Ha valaki elhagyja a csapatot, az a francia lesz – legalábbis hazája sajtója szerint ő válthatja Kobajasit a Saubernél, ha a svájciak a csere mellett döntenek.


AZ EDDIGI SZINGAPÚRI GP-K LEGJOBBJAI
győzelempole pozícióleggyorsabb kör
2008Fernando AlonsoFelipe MassaKimi Räikkönen
2009Lewis HamiltonLewis HamiltonFernando Alonso
2010Fernando AlonsoFernando AlonsoFernando Alonso
2011Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Jenson Button

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Fernando Alonso3712179
2. Lewis Hamilton3610142
3. Kimi Räikkönen612141
4. Sebastian Vettel1410140
5. Mark Webber2211132
6. Jenson Button248101
7. Nico Rosberg12983
8. Romain Grosjean3676
9. Sergio Pérez3665
10. Felipe Massa747
11. Michael Schumacher1743
12. Kobajasi Kamui635
13. Paul di Resta732
14. Nico Hülkenberg631
15. Pastor Maldonado11229
16. Bruno Senna725
17. Jean-Éric Vergne28
18. Daniel Ricciardo24
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault272
2. McLaren-Mercedes243
3. Ferrari226
4. Lotus-Renault217
5. Mercedes126
6. Sauber-Ferrari100
7. Force India-Mercedes63
8. Williams-Renault54
9. Toro Rosso-Ferrari12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik