Nemzetisport.hu 2010.07.25 13:56 Frissítve: 2015.03.16 03:07

A Ferrari Alonsónak adta Massa győzelmét

A Ferrari kettős győzelmével zárult a Formula–1-es Német Nagydíj. Az élen a spanyol Fernando Alonso végzett, míg a második Felipe Massa lett. A 49. körben a brazil csapatutasításra engedte el csapattársát. Harmadikként a Red Bull-lal versenyző német Sebastian Vettel érkezett a célba.

Amikor még a pályán mutatott teljesítmény döntött: elöl Massa, mögötte Alonso (Fotó: Reuters)

SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNK IDE KATTINTVA OLVASHATÓ!

A Red Bull német versenyzője, Sebastian Vettel indulhatott az élről az 57. Német Nagydíjon: a hazai közönség előtt versenyző pilóta mindössze két ezreddel előzte meg a ferraris Fernando Alonsót a tegnapi időmérő edzésen. A harmadik rajtkockát a maranellóiak másik pilótája, Felipe Massa szerezte meg.

A futam elején azonban egyből változott a felállás. A két Ferrari szenzációsan kapta el a rajtot. Massa az első kanyar után már az élen volt. Fernando Alonso is eljött a pole-ból induló Vettel mellett. A negyedik helyről startoló Mark Webbert pedig a mclarenes Lewis Hamilton előzte meg. A brit világbajnok a 6. helyről jött föl a negyedikre, miután csapat- és honfitársát, Jenson Buttont is megelőzte.

A rajt után kisebb ütközések borzolták a kedélyeket – igaz, a mezőny hátsó felében. Mindkét Toro Rosso és mindkét Force India a boxutcába hajtott, de folytatni tudták a versenyt. Az élen az első körök után a két Ferrari egyre gyorsabb tempóban haladt. Massa rendre a leggyorsabb köröket autózta.

A 12. kör végén Vettel jött ki elsőként a „nagymenők” közül a boxutcába, de ekkor már a Ferrarinál is készülődtek. Alonso ki is jött a 13. körben, majd Massa és Hamilton érkezett meg egyszerre a boxutcába.

Az élmezőnyből Button bírta a legtovább, ezért a címvédő vagy tíz körön át vezette is a Német Nagydíjat.

A 21. körben egy kis versenyt is láthattunk, miután a „lekörözésre váró” Bruno Senna mögé ért a két Ferrari. Alonso ezt megpróbálta kihasználni, és bebújt csapattársa mellé. A brazil pilóta azonban ezt okosan hagyta, majd egy kanyarral később, amikor belső ívre került, visszavette pozícióját. Ezután Massa ismét elkezdett meglépni csapattársától. Később kiderült, teljesen feleslegesen…

Button a 22. körig bírta szuperlágyon, megérte számára, hogy tartalékolta gumiját. A McLaren versenyzője csapattársa, Hamilton mögé jött vissza az ötödik helyre, azaz Mark Webbert megelőzve egy helyet előrelépett.

A 25. körhöz érve Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Webber volt az első hat sorrendje.

A jelenlegi mezőnyből eddig Webber, Hamilton, M. Schumacher, Alonso és Barrichello tudott nyerni Német Nagydíjat. Közülük Webber kivételével mindenki a Hockenheimringen győzött. A futam feléhez érve tehát nagy esély volt rá, hogy Massa csatlakozhat az illusztris társasághoz. A Ferrari azonban másképp gondolta…

A következő időszakban teljesen beállt a mezőny, az első tíz helyen gyakorlatilag nem volt változás. Mintha mindenki tartalékolt volna autójával.

És aztán megtörtént az, amire sokan számítottak: a 49. körben Massa elengedte Alonsót. Nyilvánvalóan csapatutasításra, bár a csapatrádión Rob Smedley, Massa mérnöke „csupán” azt mondta, hogy a spanyol gyorsabb, ez utasításnak hangzott.

Közben Vettel sokkal gyorsabban ment, mint az élen a Ferrarik. A német soför fél másodperceket adott az élen állóknak – körönként. A 60. körre pedig a Red Bull pilótája meg is érkezett Massa mögé. Ebben a helyzetben azonban érdekes módon kiderült, hogy mégsem annyira lassú a brazil versenyző autója.

A hátralévő hét körben Massa könnyedén tartotta maga mögött Vettelt és haladt át másodikként a célvonalon. A futamot Alonso nyerte.

SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNK IDE KATTINTVA OLVASHATÓ!

 FORMULA–1
NÉMET NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1.  Alonso Ferrari 1:28:38.866 óra
2.  Massa Ferrari +4.196
3.  Vettel Red Bull-Renault +5.121
4.  Hamilton McLaren-Mercedes +26.896
5.  Button McLaren-Mercedes +29.482
6.  Webber Red Bull-Renault +43.606
7.  Kubica Renault +1 kör
8.  Rosberg Mercedes +1 kör
9.  Schumacher Mercedes +1 kör
10.  Petrov Renault +1 kör
11.  Kobajasi Sauber-Ferrari +1 kör
12.  Barrichello Williams-Cosworth +1 kör
13.  Hülkenberg Williams-Cosworth +1 kör
14.  De la Rosa Sauber-Ferrari +1 kör
15.  Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1 kör
16.  Liuzzi Force India-Mercedes +2 kör
17.  Sutil Force India-Mercedes +2 kör
18.  Glock Virgin-Cosworth +3 kör
19.  Senna Hispania-Cosworth +4 kör
 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK  
1.  Hamilton 157 pont       
2.  Button 143        
3.  Vettel 136        
4.  Webber 136        
5.  Alonso 123        
6.  Rosberg 94        
7.  Kubica 89        
8.  Massa 85        
9.  Schumacher 38        
10.  Sutil 35       
11.  Barrichello 29       
12.  Kobajasi 15       
13.  Liuzzi 12       
14.  Petrov 7       
15.  Buemi 7       
16.  Alguersuari 3       
17.  Hülkenberg 2
   
KONSTRUKTŐRÖK  
1.  McLaren-Mercedes 300
2.  Red Bull-Renault 272
3.  Ferrari 208
4.  Mercedes 132
5.  Renault 96
6.  Force India-Mercedes 47
7.  Williams-Cosworth 31
8.  Sauber-Ferrari 15
9.  Toro Rosso-Ferrari 10

 

2020.02.20 18:47:46

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel alatt délelőtt leállt az autó, amelyben utána motor cseréltek, de így sem működött tökéletesen.

2020.02.19 22:44:30

F1 H. L.

A finn az utolsó órában állt az élre, majd nem sokkal később az első piros zászlós szakaszt is előidézte a 2. tesztnapon.

2020.02.17 17:16:27

F1 ZSOLDOS BARNA

Hogyan lehet felpezsdíteni a sportágat, miután a másfél órás monoton körözgetés már a kemény vonalas rajongókat sem érdekelte?

2020.02.18 21:27:13

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A leggyorsabb és legtöbb kört is a W11-es teljesítette • A Ferrarinál többször is technikai gond adódott.

2020.02.10 18:04:54

F1 ZSOLDOS BARNA

A tökéletes sikergépezetté váló Ferrari dominanciája példa nélküli volt a sportágban.