– Amikor előléptették csapatfőnöknek, számított rá, hogy ennyire nehéz lesz ez a szerepkör?
– Egyértelmű, hogy nehéz a munkám, különösen, amikor nem megy jól a csapatnak, mint most – mondta Mattia Binotto az újságírók kérdésére a Hungaroringen. – Kívülről is hatalmas nyomás nehezedik az emberre, de saját magunkra is nagy nyomást helyezünk, hiszen csak így érhetjük el céljainkat. Viszont nem ez az első nehéz éve a Ferrarinak az F1-ben, és amikor elvállaltam a munkát, számítottam rá, hogy lesznek nehezebb periódusok. Ilyenkor a legfontosabb, hogy megőrizzük a stabilitást, koncentráltak maradjunk, és mindent elkövessünk annak érdekében, hogy megfelelően kezeljük a problémákat, jó döntéseket hozzunk, és így meginduljunk felfelé.
– A korlátozások értelmében hamarosan el kell dönteniük, mely területeken kívánják felhasználni a fejlesztési zsetonokat. Mennyire frusztráló ez a helyzet?
– Meghoztuk a döntést. Megpróbáltuk megérteni, melyek az idei gyengeségeink, ennek fényében döntöttünk. A rendszer mindenképp kompromisszumot jelent, és jelen helyzetünkben nem is lehetünk boldogok, hiszen most teljes gőzzel kellene fejlesztenünk az előrelépés érdekében. De értjük és elfogadjuk az intézkedés lényegét. Felelősek vagyunk a Formula–1-ért és a többi csapatért, ezért egyeztünk bele a rendszer életbe léptetésébe. Most ez van, ebből kell megpróbálnunk kihozni a maximumot. Kiválasztottuk a zsetonokat. Az egyetlen, ami kapcsán nem vagyunk teljesen boldogok, és zajlanak még viták, hogy vannak csapatok, amelyek akár a teljes csomagjukat fejleszthetik, és úgy vélem, ez igazságtalan. Mindenkinek ugyanannyi zsetonból kellene gazdálkodnia.
– Elismerte, hogy tavalyhoz képest jelentősen vesztettek motorerejükből. Elmagyarázná, hogyan lehetséges ez?
– Az erőforrásokat érintő szabályzat nagyon bonyolult és összetett, sőt, szerintem még mindig vannak olyan részek, amelyek tisztázást igényelnének – de ez így volt a múltban és így lesz a jövőben is. Tavaly óta az FIA számos technikai direktívát adott ki, amelyek tisztáztak néhány kérdést, és amelyekhez nekünk is igazodnunk kellett. De ez nemcsak a Ferrarira igaz, hanem a motorgyártók többségére. Viszont a változtatások után vesztettünk a teljesítményünkből.
– Hogyan fogják visszaszerezni az elvesztett teljesítményt? A motorokat 2021-től homologizálják, és onnantól jó ideig nem lesz lehetőség a fejlesztésre.
– A motorfejlesztés folyamatosan zajló munka, ami sosem áll le. Voltak olyan fejlesztéseink, amelyeket nem vethettünk be, mert a járványhelyzet miatt hosszú időre be kellett zárni a gyárunkat az idény előtt – megjegyzem, ez nem minden motorgyártóra igaz… De mostantól a következő évad kezdetéig megpróbáljuk a lehető legnagyobb mértékben fejleszteni az erőforrásunkat. Ugyanakkor még mindig vannak részek a technikai szabályzatban, melyeket tisztázni kellene, hogy mindnyájan ugyanúgy értelmezhessük őket.
– Az új Concorde-egyezmény alapján arányosabban oszlanak majd el a sorozat bevételei a csapatok között. Készen áll a Ferrari arra, hogy aláírja a számára pénzügyileg kedvezőtlenebb szerződést?
– Hosszú-hosszú tárgyalások előzték meg a Concorde-egyezmény kidolgozását, és ami a Ferrarit illeti, igen, készen állunk rá, hogy aláírjuk – márpedig hamarosan. Ez fontos a jövőt illetően és a tisztánlátás miatt is, hogy minden csapat tudja, mire számíthat. Örülünk, mert az F1 megértette, milyen fontos szerepet tölt be a sorozatban a Ferrari, és ez számunkra kulcsfontosságú volt a tárgyalások során.