HIRDETÉS
nemzetisport.hu 2018.10.27 08:04 Frissítve: 2018.10.27 08:39

WTCR: Ceccon nyerte az 1. versenyt, Michelisz nem szerzett pontot

Hiába rajtolhatott a pole pozícióból Aurélien Comte, már a második körben megelőzte őt Kevin Ceccon, így a tegnapi második időmérő győztesének diadalával ért véget az első WTCR-verseny Szuzukában. A második Comte, a harmadik Yvan Muller lett, aki ezzel úgy jött fel az összetett második helyére, hogy ugyanannyi pontja van, mint a listavezető Gabriele Tarquininek. Michelisz a 11. helyen zárta az első futamot, így nem sikerült pontot szereznie.

Kevin Ceccon eddig nagyszerű formában van (Fotó: AFP)

 

Aurélien Comte szerezte meg a pole pozíciót a pénteki első időmérőn, utólag azonban módosult a végeredmény, így pedig a rajtsorrend is. Bár mindez a francia rajtelsőségére nem volt hatással, hat pilótát is három hellyel hátrasoroltak az első versenyre. Ez Michelisz Norbertet, Thed Björköt, Yann Ehrlacher-t, Esteban Guerrierit, Timo Scheidert és Gabriele Tarquinit érintette.

Büntették továbbá John Filippit, amiért a bokszutcából kijövet átlépte a fehér vonalat – a francia ezért tízhelyes rajtbüntetést kapott, így a mezőny végére esett hátra.

Comte azonban elrajtolhatott az élről, és sikerült is megőriznie a vezetést, míg a második pozícióból induló Kevin Cecconnak Yvan Muller ellen kellett védekeznie. Guerrieri feljött negyediknek, míg Michelisz maradt a 11. pozícióban.

A második kör elején azonban a magyar versenyző veszített egy pozíciót – Pepe Oriola ment el mellette. Az élen is változás történt nem sokkal később. Ceccon megelőzte Comte-ot, átvéve a vezetést.

A negyedik körben Thed Björk a bokszutcába hajtott, ugyanis eltalálta az egyik gumibálát, amitől defektet kapott és a gépe eleje is sérült. A svéd végül el sem jutott a csapatáig, a bokszutca elején félreállt, a pályára pedig beküldték a biztonsági autót.

Michelisz ekkor ismét a 11. helyen állt – Yann Ehrlacher és Rob Huff szállt ki előle. Utóbbi négykerekűje szintén nem volt százszázalékos állapotban, így a biztonsági autós fázis alatt szerelni is kellett a bokszutcában. A safety car egyébként mindössze egy kört töltött a pályán, utána újra szabad volt a versenyzés.

Ceccon meg tudta őrizni az első helyet az újraindításkor, Muller pedig elkezdte támadni Comte-ot a második pozícióért. A nyolcadik körben az egész versenyen szenvedő Ehrlacher csúszott ki a kavicságyba, és mivel a 68-as számú Honda ott is ragadt, ismét jöhetett a biztonsági autó.

A pályán viszont megint csak egy kört töltött el, míg a versenytáv (az előző alkalom miatt is) 9-ről 11 körre nőtt. A második újraindításkor Comte próbálta visszavenni az első helyet, de Ceccon visszaverte a támadásokat, majd megint kezdett elhúzni.

Az állás pedig nem is változott ezután az élen: Ceccon és az Alfa Romeo az első győzelmét aratta a WTCR-ben, a dobogóra rajta kívül Comte és Muller állhatott fel. Michelisz a 11. helyen látta meg a kockás zászlót, vagyis nem sikerült pontot szereznie a nyitóversenyen. A Zengő Motorsport párosa, Szabó Zsolt és Nagy Norbert a 21. és a 22. helyen végzett.

Muller a harmadik helyének köszönhetően feljött a bajnoki összetett második helyére, de ugyanannyi pontja van, mint az élen álló Tarquininek, csupán a győzelmek számában marad el a francia. Michelisz a pontversenyben visszaesett a 8. helyre. 

Vasárnap további két versenyt rendeznek Szuzukában – 4.05-ös, illetve 5.30-as rajttal.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
SZUZUKA, JAPÁN, ELSŐ VERSENY

1. Kevin Ceccon (olasz, Alfa Romeo)
2. Aurélien Comte (francia, Peugeot)
3. Yvan Muller (francia, Hyundai)
4. Esteban Guerrieri (argentin, Honda)
5. Mehdi Bennani (marokkói, Volkswagen)
...
11. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
...
21. Szabó Zsolt (magyar, Cupra)
22. Nagy Norbert (magyar, Cupra)

A vk élcsoportja 25 futam után: 1. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai) 251 pont, 2. Muller (francia, Hyundai) 251, 3. Björk (svéd, Hyundai) 234, 4. Vernay (belga, Audi) 215, 5. Guerrieri (argentin, Honda) 213, 6. Oriola (spanyol, Cupra) 209, 7. Vervisch (belga, Audi) 196, 8. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 195 ... 19. Nagy D. (magyar, Hyundai) 36 ... 24. Nagy N. (magyar, Cupra) 18 ... 29. Szabó Zs. (magyar, Cupra) 4 

2019.03.08 13:07:25

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

Adatbankunkban nyomon követhetik az idény közben a sorozat eredményeit.

2019.02.16 23:07:10

Egyéb autó-motor KOVÁCS NIKOLETT

„Számomra egy szép kihívás bebizonyítani, hogy ebben a korban is lehet valaki versenyképes.”

2018.11.15 13:12:44

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

Európa legnépszerűbb crossoveréhez teljesen új benzines hajtásláncok érkeztek. (x)

2018.11.11 23:41:20

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

Az utolsó métereken dőlt el a futamgyőzelem és az abszolút bajnoki cím sorsa a nyíregyházi idényzárón.

2018.10.25 13:13:45

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

Ez a negyedik, Sunderlandben gyártott modell, mely elérte az egymilliós darabszámot (x).