Michelisz oktatott, sima magyar siker a Hungaroringen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.05.03. 14:29
null
Mindenkinek jutott a pezsgőből a pódiumon (Fotó: Mirkó István)
Michelisz Norbert óriási esélyt teremtett magának a győzelemre a túraautó-vb hungaroringi állomásán, és a második futamot az élről kezdve ki is használta a lehetőséget. Simán megnyerte a futamot, egy pillanatig sem kellett izgulni miatta. Ez volt az első vb-futam 2015-ben, amelyet nem Citroën-pilóta nyert meg, sőt, a francia gyár képviselői a dobogóra sem állhattak fel.

Michelisz Norbert az élről rajtolva esélyt sem adott riválisainak a túraautó-vb magyarországi állomásának második futamán. A Zengő Motorsport magyar pilótája a rajtnál megtartotta első helyét, majd a mögé felzárkózó Tom Coronelre olykor körönként egy másodpercet verve fokozatosan növelte előnyét, és sima győzelmet aratott.

A magyar pilóta előnye a tíz másodpercet is megközelítette, miközben csapatfőnöke, Zengő Zoltán a boxutca falán azt is megtehette, hogy karmesternek állt, és vezényelte a nézőtéren dudálókat.

„Autóversenyzőként az ember arról álmodik, hogy hazai pályán, ilyen közönség előtt győzzön magabiztosan, és szerencsére nekem ez ma összejött. Bár a rajtom nem volt tökéletes, mert túlságosan kipörögtek a kerekek, de aztán ahogy az élen maradtam, tudtam, hogy a saját kezemben van a sorsom. Kísértetiesen hasonló volt ez a futam, mint a 2012-es, de ha őszinte vagyok, ez talán valamivel könnyebb volt, mert az autó az első pillanattól kezdve partner volt mindenben” – nyilatkozta Michelisz Norbert.

Az ünneplés pillanatai

Coronel lett a második, Tom Chilton a harmadik, míg a legjobb Citroën az 5. helyen célba érő Sébastien Loebé.

TÚRAAUTÓ-VB
3. ÁLLOMÁS, HUNGARORING
2. FUTAM

1. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic) 14 kör
2. Tom Coronel (holland, Chevrolet Cruze) 7.103 mp h.
3. Tom Chilton (brit, Chevrolet Cruze) 9.315 mp h.

A vb élcsoportja
1. José María López (argentin, Citroën) 130 pont
2. Sébastien Loeb (francia, Citroën) 96
3. Yvan Muller (francia, Citroën) 86
4. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 58
5. Ma Csing-hua (kínai, Citroën) 53
6. Michelisz Norbert (magyar, Honda) 47

A FUTAM (14 KÖR) KÖRRŐL KÖRRE

14. kör Michelisz Norbert megnyerte a futamot!

13. kör Az utolsó körre fordult Michelisz Norbert, aki az utolsó előttiben „csak” megtartotta előnyét, nem növelte.

12. kör 9.2 másodperc Michelisz előnye, ez a célegyenes hosszát jelenti.

11. kör 8.5 másodperc az előny. Unalmasnak is mondhatnánk, de ezt most senki sem bánja a Hungaroring lelátóján.

10. kör Coronel lerázta Chiltont, másfél másodperccel elhúzott a brittől. Michelisz előnye hét másodperc fölé nőtt: 7.8.

9. kör Zengő Zoltán csapatfőnök karmesternek állt, már az ő vezénylő mozdulataira szólnak ütemesen a dudák.

8. kör Ritkán kerül a tévé képernyőjére Michelisz, de ott van az élen, ezt jól láthatják a helyszínen szurkolók, és az időmérő rendszer is elárulja, hogy ő vezet.

7. kör Fél távnál Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller, Valente, Ma Csing-hua, Demoustier a sorrend, akárcsak az 1. kör után. Ki veszíti el a türelmét? 5.783 másodperc a magyar előnye.

6. kör 5.2 másodperc Michelisz előnye, Coronel mögött hosszú vonat alakult ki.

5. kör 4.4 másodperc az előny. Az ismétlésekből kiderült, hogy Ma Csing-hua lökte meg Huffot, igaz, a kínait is megtolta hátulról valamelyik Citroën. Senkit sem büntetnek meg.

4. kör Michelisz újabb másodpercet tett az előnyéhez, az üldözőbolyban senki sem tudja támadni az előtte haladót, Monteiro is látszólag kényelmesen autózik a Citroënek előtt.

3. kör Loeb támadja Monteirót, az első versenyen nem tudta átverekedni magát a portugálon. Michelisz előnye 2.7 másodperc. Chilton még mindig Coronel mögött.

2. kör Michelisz mögött Chilton támadja Coronelt, aki a védekezéssel van elfoglalva, egyelőre nem tudja támadni a piros-fekete Hondát. A kör végén Norbi 2.1 másodperces előnnyel vezet, a nézőtéri dudák túlharsogják a motorok hangját.

1. kör Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller, Valente, Ma Csing-hua, Demoustier az első tíz sorrendje.

RAJT Michelisz jól rajtolt, az élen maradt, mögötte Coronel a 3. helyről indulva megelőzte a 2. Chiltont. Huffot kiforgatták az első kanyarban, visszaesett a mezőny végére a Ladával.

14.43 A mezőny Michelisz vezetésével felállt a rajtrácson.

ELŐZMÉNYEK

14.40 Elindult a mezőny a felvezető körre.

14.39 Michelisz az idén hatodik helyezéssel kezdte a vb-t Argentínában, ez eddig a legjobbja az öt futamon.

14.38 Nyugodtnak tűnik Michelisz az autóban ülve, de biztosan feszült. A jó hangulat garantált a pályán, és ezt csak ő tudja fokozni.

14.37 Felhős az ég, de nem esik az eső. Viszont bármelyik pillanatban eleredhet, ami váratlan fordulatot hozhat a versenybe.

14.34 Michelisz Chiltonnal szemben az első versenyen óvatos volt, ezúttal biztosan keményebben csatázik majd, hiszen nem lesz mire tartalékolni.

14.33 Michelisz mellől Tom Chilton rajtol, aki az első verseny második körében agresszív manőverrel megelőzte a magyart. A második sorban a szintén Chevrolet-t kormányzó Tom Coronel és a ladás Rob Huff indul.

14.31 Kilenc perc múlva felvezető kör. A nézőtérről állandó dudaszó hallatszik, a főlelátó majdnem megtelt. Természetesen mindenki Norbinak szurkol.

14.30 A mogyoródi versenyeken nem indul James Thompson, a Lada brit pilótája, aki a vb-től a magyar futam előtt visszalépő Dusan Borkovicshoz hasonlóan nem szerepel többé abban a csapatban, amellyel megkezdte a szezont. Bár a Lada hivatalos verziója szerint a foga fáj Thompsonnak, a pletykák szerint nem érzi a TC2-es Lada Vestát, és nem látja értelmét a további szenvedésnek.

S ha már Borkovics szóba került, vasárnap délelőtt az Európa-bajnokság (ETCC) második futamát a szerb nyerte meg a magyar Ficza Ferenc előtt. Az idén már a TCR nemzetközi sorozatának sepangi versenyén is induló Ficza pazar hétvégét zárt, a szombati első verseny ugyanis az ő győzelmével zárult.

Michelisz Norbert az első futamon 8. lett, a másodikat az élről kezdi meg (Fotó: Mirkó István)
Michelisz Norbert az első futamon 8. lett, a másodikat az élről kezdi meg (Fotó: Mirkó István)

14.29 Köszöntjük olvasóinkat a túraautó-vb hungaroringi állomásának második versenyét élőben végigkísérő tudósításunkban!

Michelisz Norbert 2011-ben versenyzett először a Hungaroringen a WTCC mezőnyében. Első évében BMW-vel második, majd 15. lett, egy évvel később szintén BMW-vel az első futam hetedik helyezése után a másodikat a magyar nézősereg óriási örömére az 5. helyről indulva megnyerte.

Tavalyelőtt már Hondával versenyzett, az első futamon a második helyről indulva lett második, a másodikon nyolcadikként ért célba. Tavaly mindkét versenyt a 11. helyről kezdte, az elsőn hatodik, a másodikon tizedik lett.

AZ ELSŐ FUTAM

Michelisz Norbert a rajtnál a 10. helyről feljött a 7. pozícióba, és a verseny elején Tom Chiltont próbálta maga mögött tartani. A 2. kör elején azonban az 5-ös kanyarban az angol elment mellette a Chevyvel. Michelisz nem akart keménykedni, óvnia kellett az autóját a második futamra, amelyet az élről kezd meg.

Ezt követően a ladás Robert Huff haladt Michelisz mögött, esélye sem volt támadni a magyart, aki kényelmesen autózhatott a verseny végéig, és lélekben készülhetett a második futamra, amely 14.40-kor kezdődik (élőben az Eurosporton és a Dunán).

A pole pozíciós Yvan Muller mellől Hugo Valente rajtolt, miután törölték korábbi, sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt kiszabott büntetését. A verseny előtt szemerkélt az eső, a felvezető kör alatt viszont arról számolt be Michelisz az Eurosport élő rádiós bejelentkezésében, hogy akkor éppen nem esett.

A felvezető kör végén Muller rossz helyre állt fel a rajtrácson, ezért meg kellett ismételni a felvezető kört (a francia ellen vizsgálatot indítottak, a versenyhétvége végén büntetést kaphat). A rajtnál a vb-éllovas José María López a 3. rajtkockából indulva elment csapattársa mellett, s az élre állt. A teljesítmények kiegyenlítése céljából plusz 60 kilogrammot hordó Citroënek az első négy helyen fordulhattak volna, de Ma Csing-hua és Sébastein Loeb apró koccanása visszaengedte Valentét a harmadik helyre.

A francia meg is őrizte ezt a pozíciót a leintésig, így az élcsoportban a rajt után nem változott a sorrend, López először nyert a Hungaroringen, és növelte előnyét a pontversenyben.

TÚRAAUTÓ-VB
3. ÁLLOMÁS, HUNGARORING
1. FUTAM

1. José María López (argentin, Citroën C-Elysée) 13 kör
2. Yvan Muller (francia, Citroën C-Elysée) 3.958 mp h.
3. Hugo Valente (francia, Chevrolet Cruze) 10.290 mp h.

8. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic) 15.548 mp h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik