WTCC: Michelisz dilemmája - menni vagy maradni?

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2014.10.30. 08:20
null
Michelisz hétvégi teljesítménye jó ajánlólevél a gyári Hondához (Fotó: fiawtcc.com)
Évek óta pedzegetjük: itt lenne már az ideje, hogy Michelisz Norbert gyári szerződést kapjon. A vérmesebbek már akkor erre vágytak, amikor 2010-ben Makaóban a magyar fiú megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét a túraautó-világbajnoki sorozatban (WTCC), és az utóbbi két-három évben valóban komolyra fordult az ügy. Világbajnok csak úgy lehet az ember, ha egy gyári csapat autóját vezeti, de kérdés, most jött-e el Michelisz ideje.  

Michelisz 2010 után is folyamatosan ott volt a tűz közelében, dobogóra állt, begyűjtött két újabb futamgyőzelmet, és ha bele kellett állni egy csatába, ő beleállt. Egy privát magyar csapat (a Zengő Motorsport) privát magyar pilótájaként ráncigálta a „gyári oroszlánok" bajszát, és amikor 2012-ben a privát értékelés legjobbja lett, már nem volt kétséges, nagy jövő áll előtte. Elvégre a túraautózásban a maga 30 évével (akkor 28 volt) még mindig szemtelenül fiatalnak számít.

Az elmúlt hétvégi verseny pedig fordulópontot jelenthetett – hogy aztán tényleg így volt-e, az várhatóan karácsony környékén derül ki.

Tény azonban, hogy Michelisz Szuzukában, a Honda hazájában is bizonyított, aminek azért van nagyobb jelentősége, mint a többi futamnak, mert ahogy Michelisz mondta még a viadal előtt: „Ha itt jól teljesítesz, a magas beosztású, döntéshozó helyzetben lévő Honda-vezérek előtt teljesítesz jól. Szóval nagyobb hatással lehetsz rájuk, mint ha csupán a tévén keresztül néznék a versenyt. Ezt saját tapasztalatból tudom."

Márpedig ő a legjobb hondás lett az időmérésen, az első futamon negyedikként, a másodikon harmadikként intették le. Megtette, amit lehetett – az erőviszonyokat figyelembe véve talán kicsit még többet is. (Főleg úgy, hogy a szezon előtt egyáltalán nem tesztelhetett, már idény közben, a versenyhétvégéken kellett rájönnie a praktikákra – ellentétben a két gyári pilótával, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval.) Ezek után természetes, hogy arról kezdtek suttogni (ahogyan hétfői tudósításában a Nemzeti Sport is jelezte), hogy megkeresték őt a Honda-gyártól.

„Versenyzőként nyilván hatalmas elismerés, ha az ember neve szóba kerül valamelyik gyártónál, hiszen kevés a hely és sok a jelentkező. És arról is sokszor beszéltünk már, hogy ha valaki világbajnok akar lenni – márpedig én nagyon szeretnék –, akkor azt csak egy gyári csapat kötelékein belül képes elérni" – szögezte le Michelisz, majd hozzátette: sajnálja, ám egyelőre nem mondhat semmit arról, hogy beszéltek-e a Honda-istálló főnökeivel, és ha igen, miről.

„A gyári ajánlat egyelőre fikció, de magánemberként és menedzserként nyilván nagyon örülnék neki, ha Norbi ilyen ajánlatot kapna, mert az azt jelentené, hogy eredményes volt az elmúlt tíz évünk, és hogy sikerült olyan versenyzőt kinevelnünk, aki mostanára a világ bármelyik alakulatában megállja a helyét. Hosszú távon ez is volt a terv. Másrészt viszont csapatvezetőként nagyon fájna a szívem, ha a magyar pilótánk elhagyná a magyar csapatot, mert ha így lenne, nekem is el kellene kezdeni gondolkodnom, hogy újabb fiatal titánt dobjak be a mély vízbe. Egyet le kell szögeznem: Norbi olyan, mintha a fiam lenne, és történjék bármi, így vagy úgy, de együtt maradunk" – mondta Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport csapatfőnöke.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik