MotoGP: Márquez műtött vállal is bevállalná a 23 esést a vb-címért

KOVÁCS NIKOLETT (Losail)KOVÁCS NIKOLETT (Losail)
Vágólapra másolva!
2019.03.08. 10:42
null
Rossi perceken át szemlélte az ellenfelek motorjait. Remek alkalom volt erre az év eleji fotózás (Fotó: Kovács Nikolett)
Minden évben ezt mondjuk, ezért túlzásnak tűnhet, de tényleg még az eddigieknél is izgalmasabb szezon vár ránk a MotoGP-ben. A királykategóriában négy gyártó és legalább 8-10 pilóta esélyes a győzelemre, a Moto2-eseknél kezdődik a Triumph-éra, a Moto3-asoknál pedig hagyományosan őrült versengés várható. Néhány óra múlva végre pályára gurulnak a versenyzők Katarban.

Csütörtökön a csapatok és a pilóták túlestek a gépátvételen, a fotózásokon és az év első sajtótájékoztatóján.

Sok újat nyilván nem tudtunk meg, sokkal beszédesebb lesz, hogy mi történik ma az első edzéseken.

Abban az összes pilóta egyetért, hogy igazából senki sem tudja, hogy pontosan mire lesz majd képes versenytávon.

A PÉNTEKI PROGRAM
MOTOGP, KATARI NAGYDÍJ
11.50:
Moto3, 1. szabadedzés (Tv:Spíler1)
12.45:Moto2, 1. szabadedzés (Tv:Spíler1)
13.40:MotoGP, 1. szabadedzés (Tv:Spíler1)
16.10:Moto3, 2. szabadedzés (Tv:Spíler1)
17.05:Moto2, 2. szabadedzés (Tv:Spíler1)
18.00:MotoGP, 2. szabadedzés (Tv:Spíler1)

Marc Márqueznél és főképp Jorge Lorenzónál a legnagyobb kérdőjel fizikai állapotuk lesz. Míg a regnáló világbajnok fittnek érzi magát a szezonra, a frissen igazolt Lorenzo úgy érzi, hogy még egy hónapra van szüksége, hogy ismét 100%-os formában edzhessen és motorozhasson.

A két éve 27-szer, tavaly 23-szor bukó Marc Márquez idén, műtött vállal sem retten vissza a kihívásoktól.

„Természetesen szeretném lejjebb szorítani ezt a számot, de ahogy már mondtam, ha 23-szor kell buknom ahhoz, hogy a végén világbajnok legyek, akkor nincs ezzel gondom. Persze ez nem egy olyan szám, amit szeretek, de végül is ez az én stílusom. Tudom, hogy mikor kell jobban odatennem magam, de a tapasztalattal együtt évről évre próbálom ezt másképp kezelni a helyzetet.”

A Hondák leggyengébb pontja idén is az első tapadás lehet – Crutchlow gyakorlatilag képtelen volt motorozni az idei géppel a katari teszten –, ráadásul a helyi idő szerint 20:00-ra rakott rajt, az alacsonyabb hőmérséklet rájuk lehet a legnagyobb hatással. A teszten ugyanis mind a négy Honda-pilóta bukott nyolc óra után.

Angolosok előnyben. Keresd a hibát a képen! (Fotó: Kovács Nikolett)
Angolosok előnyben. Keresd a hibát a képen! (Fotó: Kovács Nikolett)

Hogy mit várhatunk idén a Yamaháktól, azt még maguk a pilóták sem tudják igazán. Maverick Vinales azt mondta, hogy a valaha volt legjobb hangvillás ez, amivel ő ment, Valentino Rossi már kevésbé optimista. Abban azonban egyetértenek, hogy sok munka vár még a gyárra, ha valóban, minden pályán fel akarják venni a versenyt a többiekkel.

„Nekünk is nehéz megérteni, hogy hol is tartunk pontosan a motorral. Amikor egy teljes napon keresztül mész, akkor mindenki másképp dolgozik, de a versenyhétvége egy másik történet. Csak öt-hat futam után látunk majd valós képet. A motor fejlődött, de még van mit csinálnunk. Nem tudom, hogy mire lesz ez elég, térjünk rá vissza később!” – mondta a Doktor.

A VR46 Akadémia már két Moto2-es világbajnokot is kinevelt. 
Morbidelli és Bagnaia is ellenfél lehet a mesternek. „A pályán nincs barátság” – mondta Rossi (Fotó: Kovács Nikolett)
A VR46 Akadémia már két Moto2-es világbajnokot is kinevelt. Morbidelli és Bagnaia is ellenfél lehet a mesternek. „A pályán nincs barátság” – mondta Rossi (Fotó: Kovács Nikolett)

Vinales nagy nyugalommal és pozitív gondolkodásmóddal várja a szezont. Régi-új vezetőszerelő segíti a munkáját (Esteban García mellett lett Moto3-as világbajnok), kibékült a barátnőjével, és végre tényleg érezni rajta egyfajta lazaságot, őszinte jókedvet.

A spanyol yamahás leggyengébb pontja tavaly a start és az első körök voltak, amire nyilván próbáltak megoldást találni a télen.

„Sokat dolgoztunk az első körös beállításokon, és úgy tűnik, hogy ez segít is. Őszintén, eddig túl puha beállítással mentem a versenyek elején, amikor nagyon kell nyomni, keményeket kell fékezni és meg kell próbálni előzni. De ha az egyik területen nyersz, akkor a másikon veszítesz, szóval meg kell néznünk, hogy melyikkel tudunk többet nyerni” – reagált Maverick Vinales.

Andrea Doviziosóról (az utóbbi két év bajnoki ezüstérmeséről) kevés szó esett eddig, nem sok mindent lehet kiolvasni sem a téli teljesítményéből, sem a nyilatkozataiból.

„Minden év egy másik sztori. A tavalyi nagyon furcsa szezon volt nekem és a Ducatinak is. Korábban az volt rám jellemző, hogy mindig jó eredményt hozok és a bajnokság végén jól tudok teljesíteni, de tavaly elkövettem néhány hibát, volt néhány rossz pálya számunkra, és ezek teljesen megváltoztatták az eredményeket. Már csak ezért sem tudom, hogy mit várhatunk az idén. Csak a verseny mutathatja meg a valóságot.”

A MotoGP-s versenyzői eligazítás jelenléti íve. Egy autogramvadásznak igazi csemege ez a papír. Bradley Smith a nagy rohanásban nem találta meg a saját nevét (Fotó: Hantos László)
A MotoGP-s versenyzői eligazítás jelenléti íve. Egy autogramvadásznak igazi csemege ez a papír. Bradley Smith a nagy rohanásban nem találta meg a saját nevét (Fotó: Hantos László)

Dovizioso sok időt és energiát fektetett a télen új csapattársa, Petrucci felkészítésébe. Petruxtól mindenki dobogós helyezéseket vár, és természetesen az első világbajnoki futamgyőzelem megszerzését.

Hogy pontosan miként változott meg Danilo edzése és fizikai állapota, arról helyszíni riporterünk, Kovács Niki beszél az alábbi videóban.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik