MotoGP: Márquez krízisben, Lorenzo csúcsformában

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2015.05.17. 16:51
null
Jorge Lorenzo öröme a díjátadón (Fotó: Action Images)
Az időmérőt és a warm upot elnézve nem pont ilyen versenyre számítottunk a gyorsaságimotoros-vb Francia Nagydíján a királykategóriában. A MotoGP-ben Marc Márquez még a dobogó közelében sem járt, Jorge Lorenzo pedig Jérez után Le Mans-t is visszahódította. A nap embere nálunk mégis Andrea Iannone lett. Moto2-ben Thomas Lüthi méltó módon ünnepelt meg egy tízéves évfordulót, míg Moto3-ban az olaszok taroltak.

 

 

MOTOGP

„Nagyon jól sikerült a rajtom, ám Andrea Doviziosóé még jobban. A sikánnál nagyon rövidet fékeztem – Marc még rövidebbet –, de végül hamar az élre tudtam állni – értékelte a mai versenyt, Jorge Lorenzo. – Az első körökben sikerült nagyon jó ritmust menni, és egy kisebb előnyt is összeszedni. Aztán a táv felénél láttam, hogy Valentino faragni kezd a hátrányából, ekkor még agresszívebb stílusra váltottam. Működött is a taktika, mert újra növelni tudtam az előnyöm. Az egyetlen, ami miatt aggódtam, az az első gumi volt, de szerencsére sikerült túlélnem ezt a helyzetet is. Csodás pillanatokat élünk meg, a motor nagyon jó, és ezt ki kell élveznünk. Az utóbbi két versenyem nagyon jól sikerült, nem hibáztam, viszont Vale a szezon kezdete óta nagyon jó, és úgy látszik, hogy konstans is a teljesítménye, így nehéz lesz csökkenteni a hátrányt."

Rossi valóban nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Utoljára 2005-ben kezdte a szezont öt dobogós helyezéssel, zsinórban kilenc pódiumfinise pedig 2008–2009-ben volt legutóbb.

„Nagyon sokat szenvedtünk az edzések alatt. Reggel módosítottunk a motoron, de az se működött, ekkor komolyan aggódni kezdtem, mert a pódium is egyre távolibbnak tűnt – mondta az olaszok klasszisa, aki hetedikként kvalifikált, és a reggeli bemelegítésen is csak hetedik lett. – Ismét változtattunk a motoron, amivel nagy kockázatot vállaltunk. Azonban ez bizonyult a jó döntésnek. Nagyon jó volt a motorom a verseny alatt, minden pillanatát élveztem. Amikor átvettem a második helyet, és láttam Jorgét magam előtt, mindent megtettem, hogy utolérjem, ám amikor tökéletes formában van – amilyenben ma is volt –, akkor lehetetlen őt utolérni. Nem emlékszem, hogy valaha ennyi embert láttam volna Le Mans-ban, fantasztikus volt a hangulat a pályán. A megszerzett húsz pont pedig nagyon fontos a bajnokság szempontjából."

Andrea Dovizoso ismét dobogóra állhatott, ami idén egyelőre még csak Jérezben nem sikerült neki.

„Boldognak kell lennünk, hogy újra pódiumra állhattunk. Ugyanakkor azt is látnunk kell, hogy a győzelemtől még odébb vagyunk. A verseny végén egy kicsit kiengedtem, így jött össze a tizenkét másodperces hátrány, de nem láttam értelmét, hogy kockáztassak" – magyarázta az olasz.

A nap legnagyobb csatáját Marc Márquez és Andrea Iannone vívta a negyedik pozícióért, Bradley Smithszel a nyakukban, aki végül nem tudott beleszólni a végső csatába. Az utolsó nyolc körben kétszer is egymásnak feszültek, több tucatnyi helycserét bemutatva, mintha csak egy Moto3-as versenyt néztünk volna. A legfontosabb lépés végül Márqueznek jött össze, aki ezzel megszerezte a negyedik helyet. A nap hőse mégis Iannone, aki ezt a harcot sérülten vívta meg. Az olasz pilóta bal válla három nappal a francia hétvége előtt ugrott ki, amikor a csapat Mugellóban tesztelt.

Mugellóban, amely a következő futam helyszíne lesz két hét múlva, s amit a pilóták többsége nagyon vár.

„Mugello az egyik kedvenc pályám, de Vale is nagyon jól megy ott" – mondta Lorenzo.

„Természetesen én is nagyon várom az Olasz Nagydíjat, a gond csak annyi, hogy ez Jorge kedvenc pályája" – reflektált szarkasztikusan a kilencszeres világbajnok csapattárs, a sportág Doktora.

MOTO2

REGGELI EXTRA KOCOGÁS

A Francia Nagydíjat 11. helyen záró Anthony West reggele extra bemelegítéssel indult. Miután az ausztrál versenyző nem jutott dűlőre a helyi rendőrökkel – akik számára semmit sem jelentett a P1-es parkolóba szóló éves kártya –, kénytelen volt 4 km-t futni, hogy odaérjen a warm up edzésre. Ilyen extra aktivitásra senki sem vágyik egy versenynapon, pláne nem „kellemes" 4 fokban.

A problémát a rendőrökön túl a pályára tartó hatalmas tömeg okozta, A hírek szerint rekordszámú nézőt várnak a híres Le Mans-i pályára.

Öt verseny – ennyi kellett Thomas Lüthinek, hogy Kalex vázzal is a dobogó legtetejére állhasson a Moto2-es géposztályban. A 28 éves svájci tíz évvel ezelőtt éppen Le Mans-ban szerezte meg élete első világbajnoki futamgyőzelmét, így igazán méltó módon ünnepelhette ma az évfordulót. Akkor az év végén megnyerte a 125 kcm-es világbajnokságot.

Hogy idén sikerül-e megismételni a tíz évvel ezelőtti forgatókönyvet, azt nehéz lenne megmondani, és korai is erről beszélni, hiszen még csak az ötödik futamnál járunk a szezonban. Ami már biztos, hogy mai győzelmével Lüthi feljött az összetett második helyére (68 ponttal) Johann Zarco mögé (akinek 89 pontja van).

Zarco harmadik hellyel zárta hazai versenyét, Lüthi és Tito Rabat mögött. A regnáló világbajnok idei első győzelme továbbra is várat magára.

A verseny legnagyobb vesztese az élről rajtoló Álex Rins volt. A rosszul elkapott rajt után a 9. pozícióba esett vissza, majd az ötödik helyért harcolt, amikor elment alóla a motor eleje.

Ugyan visszaállt, de 17. helye nem ért pontot. A spanyol sorozatban a második nullázásával az összetett hetedik helyére esett vissza.

MOTO3

„Kiütéses" győzelmet arattak az olasz pilóták a Moto3-as versenyen. A 24 körös verseny alatt nem nagyon akadt előzésmentes pillanat. Már az első körök is olyan ritmusban mentek le, mintha az utolsók lettek volna.

A legnagyobb felzárkózást az előző három futam győztese, Danny Kent mutatta be. A brit pilóta egy eltaktikázott esős időmérő után csak a 31. helyről vághatott neki a mai futamnak. Az első kör végén már a 17. helyen száguldott, egy körrel később pedig pontszerző helyen volt.

Az élről induló, és a győzelemért harcoló Fabio Quartararo a 18. körben bukott, így számára a kavicságyban ért véget a hazai viadal.

Az utolsó négy körre már csak négyen maradtak harcban a dobogós helyezésekért, Romano Fenati, a 18. helyről rajtoló Enea Bastianini, Francesco Bagnaia és Danny Kent.

Kent mindent megtett, hogy az így is csodával felérő felzárkózást egy dobogós helyezéssel koronázza meg, de ezúttal az olasz fiúkat nem lehetett legyőzni.

Fenati ezzel megszerezte a KTM idei első győzelmét, míg Bagnaia életében először állhatott dobogóra (megszerezve ezzel a Mahindra márka első pódiumfinisét is).

Legutóbb 2004-ben Motegiben állhatott három itáliai versenyző dobogóra a legkisebb kategóriában, Andrea Dovizioso, Fabrizio Lai és Simone Corsi révén. Akkor a negyedik helyet is egy olasz, Mirco Giansanti szerezte meg.

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, FRANCIA NAGYDÍJ
MOTOGP

1. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha)
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +3.820
3. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) +12.380
A vb-pontverseny állása: 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 102 pont, 2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 87, 3. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 83

MOTO2
1. Thomas Lüthi (svájci (Kalex) 42:27.011
2. Tito Rabat (spanyol, Kalex) +1.767
3. Johann Zarco (francia, Kalex) +3.760
A vb-pontverseny állása: 1. Johann Zarco (francia, Kalex) 89 pont, 2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 68, 3. Jonas Folger (német, Kalex) 57

MOTO3
1. Romano Fenati (olasz, KTM) 41:22.829
2. Enea Bastianini (olasz, Honda) +0.122
3. Francesco Bagnaia (olasz, Mahindra) +0.457
A vb-pontverseny állása: 1. Danny Kent (brit, Honda) 104 pont, 2. Enea Bastianini (olasz, Honda) 67, 3. Efren Vázquez (spanyol, Honda) 60

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik