H. Á. 2019.12.02 10:54 Frissítve: 2019.12.02 11:59

F2: példátlan bravúrt hajtott végre az indiai „uborka” Abu-Dzabiban

Minden bizonnyal nagyon hosszú ideig érvényes rekordot állított fel az elmúlt hétvégén Mahaveer Raghunathan, az MP Motorsport F2-es csapatának indiai autóversenyző(félesége), amikor Abu-Dzabiban az idény során másodszor is összegyűlt a licencére az egyversenyes eltiltást jelentő 12 büntetőpont. Egyszer sem volt még senki más eltiltva a rendszer 2014-es bevezetése óta, nemhogy kétszer, pláne egy idény alatt...

 

Akár vissza is térhet jövőre Ragunathan az F2-be (Fotó: AFP)

Mahaveer Raghunathan a fizetős pilóták táborát gyarapítva került idén a Formula–1 előszobájának számító Formula–2-es bajnokságba, ahol az MP Motorsportsnál látták meg tehetsége helyett a rengeteg pénzt, amelyet az ülésért leszurkolt az istállónál.

Mert, hogy nem a tehetsége miatt került be a mezőnybe, az viszonylag hamar kiderült: az első öt versenyhétvégén átlagosan 4.5 másodperccel volt lassabb az időmérőt megnyerőknél, sőt még az F3-as élmenőknél is lassabbnak bizonyult, egy jobb technikával bíró autóval.

Igaz, legalább egyvalamiben a mezőny legjobbjának bizonyult: senki nem gyűjtögette nála szorgosabban a büntetőpontokat, így öt versenyhétvége alatt összeszedte az egy versenyre szóló eltiltáshoz szükséges 12 pontot.

Változatos szabálytalanságok egész sorával szerezte a pontokat: pályára való szabálytalan visszatérés, sárga zászló alatti gyorshajtás, kanyarlevágás is szerepel a bűnlajstromában, de kapott büntetőpontokat azért is, mert a leintés után még egy kört megtett a pályán versenytempóban...

RAGHUNATHAN MONACÓBAN

Miután a francia versenyhétvégét kihagyta, újabb öt hétvégére volt szüksége az újabb 12 pont összeszedéséhez – Anthoine Hubert halálos balesete miatt a belga hétvége futamait törölték –, így éppen a szezonzárón jött össze neki az újabb 12 egység, most éppen az edzés végén bemutatott szabálytalan rajtgyakorlat miatt.

Minden jel arra mutat azonban, hogy az indiait nem tiltják el, az F2-es szabályok szerint ugyanis a szezon végén törlik a büntetőpontokat, s a következő év elején tiszta lappal indul mindenki – számolt be róla az autosport.com.

Vagyis, ha esetleg valamely csapatnak kedve szottyanna újfent szerződést kötni az indiai „uborkával” – a kifejezést Sebastian Vettel használta, miután Raghunathan honfitársa, Narain Karthikeyan nekiütközött a 2012-es F1-es Malajziai Nagydíjon –, akkor minden gond nélkül ott lehetne a jövő évi első versenyen.

Az alábbi videóból pedig az is jól látható, hogy milyen fantasztikus autóvezetési képességekkel rendelkezik a 21 éves indiai „fenomén”... Azonban nem akarunk igazságtalanok lenni vele szemben, az első monzai versenyen a 10. helyen végzett, így szerzett egy pontot – a versenyen a spai tragikus események miatt 20 helyett 15 pilóta indult, és ketten kiestek.

RAGHUNATHAN BAKIBAN

2019.12.15 23:43:43

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

NS-VÉLEMÉNY.Gyorsabb, elszántabb, kitartóbb, alázatosabb, okosabb és taktikusabb a többinél.

2019.12.15 13:18:14

Egyéb autó-motor BÖRZÖLI BERNADETT

A magyar autósport történetének egyik legnagyobb sikerét érte el Michelisz Norbert a WTCR-ben.

2019.12.15 09:17:03

Egyéb autó-motor BÖRZÖLI BERNADETT

A kaotikus 1. kör és több mint egyórás félbeszakítás után Michelisz a 8. helyen ért célba.

2019.12.14 23:11:52

Egyéb autó-motor BÖRZÖLI BERNADETT

A magyar pilóta magabiztosan nyerte meg az első versenyt, míg Guerrieri a 4. helyen ért célba.