Túraautó: egyszerűbb lenne felsorolni, mi nem zavarta meg Vivien debütálását

Vágólapra másolva!
2017.05.07. 20:04
Címkék
Aligha ilyen bemutatkozásról álmodott a 16 éves Keszthelyi Vivien az Audi TT-kupában, a német gyártó márkakupájában. Már a hockenheimi versenyhétvége előtt rossz hírek érkeztek a magyar lány csapatának háza tájáról, a gondok pedig ezt követően csak tovább sokasodtak.

Majer Dániel Nehézségekkel teli bemutatkozáson van túl a 16 éves Keszthelyi Vivien az Audi TT-kupában. A magyar lány Hockenheimben, a német túraautó-bajnokság nyitó hétvégéjének betétfutamain állt rajthoz a német autógyár márkakupájában, és mindkét futamot feladni kényszerült.Majer Dániel Nehézségekkel teli bemutatkozáson van túl a 16 éves Keszthelyi Vivien az Audi TT-kupában. A magyar lány Hockenheimben, a német túraautó-bajnokság nyitó hétvégéjének betétfutamain állt rajthoz a német autógyár márkakupájában, és mindkét futamot feladni kényszerült.

Vivien a hetes rajtszámú Audiban
Vivien a hetes rajtszámú Audiban

Vivien a hetes rajtszámú Audiban

Három hete még úgy tűnt, jó előjelekkel utazhat a szezonnyitóra Vivien, hiszen a szintén Hockenheimben megtartott idény előtti teszten a negyedik időt autózta. Az első verseny közeledtével azonban elkezdtek gyarapodni a sötét fellegek, a magyar lány versenymérnökét ugyanis meg kellett operálni, Vivien a szezon hátralevő részében nem is számíthat rá. Új versenymérnököt találni az idő rövidsége miatt már nem lehetett, a 16 éves újonc így egyedül volt kénytelen nekivágni a bemutatkozó versenyének.

Hogy kicsit érzékeltessük, mekkora hátrányt jelent mindez, nagyjából ahhoz lehetne hasonlítani a helyzetet, mintha a bokszolónak edző nélkül kellene felkészülni egy fontos mérkőzésre, az ellenfél gyenge pontjainak és stílusának ismerete nélkül, csak magára hagyatkozva lépne ringbe. Mindennek tetejébe a pénteki, 45 percesre tervezett szabadedzés több mint felét a boxban vesztegelve töltötte a mezőny, piros zászlós megszakítás miatt ugyanis nem hajthatott ki a pályára. Viviennek tehát nem csak egyedül, de a szokottnál rövidebb idő alatt kellett rájönnie: melyek lesznek a legjobb beállítások az időmérőre.

A kilométer- és versenymérnökhiány meg is mutatkozott a kvalifikáción, a magyar lány a 15. időt autózta a 17 fős mezőnyben, 1,8 másodperccel elmaradva az első helyezettől. Vivien természetesen nem volt elégedett az eredményekkel, így a másnapi első futamra változtatott a beállításokon. Hogy attól gyorsabb lett-e az autója, azt nem tudhatta meg, ugyanis műszaki hiba miatt már a felvezető körben feladni kényszerült a versenyt, miután gumimelegítés közben a hosszú egyenes végén egyszer csak jobbra kitört az autója, a magyar versenyző pedig a korlátban végezte.

Sebaj, egy nappal később, a második futamon újra próbálkozhatott az Audi Sport versenyzői akadémia növendéke. Autóját időközben lecserélték, és ezúttal el is tudott rajtolni a 13 körös megméretésen. Ismét a 15. helyről vághatott a küzdelemnek, a második kanyarba pedig már a 14. helyen fordult. Vetélytársa ugyan egyből visszaelőzte, de Kevin Arnold kiállásával továbbra is tartotta a helyét a mezőnyben. A jó kezdet ellenére a dolgok ismét rosszra fordultak: előzési manőver során ellenfele nem hagyott neki elég helyet, és ráhúzta az autót, minek következtében megsérült a futómű. Ettől a gumik olyan mértékben kezdtek el kopni, hogy idővel balesetveszélyessé vált, így Vivien a hetedik körben feladta a küzdelmet.

Az első és a második futamot is Philip Ellis nyerte, aki így száz százalékos teljesítménnyel, 50 ponttal vezeti az összetett pontversenyt.

A balul sikerült, debütáló hétvége ellenére a magyar lány a második futamon látottakból igyekszik erőt meríteni a folytatáshoz. Javítani legkorábban május 27-én és 28-án a Nürburgringen lesz lehetősége.

Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik