Autósport: Schumacher fiával versenyez az utolsó magyar király dédunokája

utanpotlassport.hu utanpotlassport.huutanpotlassport.hu utanpotlassport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.26. 18:16
Címkék
Hercegnek becézik, ám ő mégis egy teljesen hétköznapi 19 éves srác, aki történetesen IV. Károly utolsó magyar király dédunokája. Habsburg Ferdinánd magyar csapatban kezdte, majd a ranglétrán felfelé lépdelve eljutott a Forma–3-ba, ahol többek között Michael Schumacher fia ellen versenyez. Ha így folytatja, egy napon akár még az autóversenyzés királykategóriájában, a Forma–1-ben is bemutatkozhat.

Majer Dániel Ferdinand Zvonimir Maria Balthus Keith Michael Otto Antal Bahnam von Habsburg-Lothringen. Aki azt gondolja, hogy a Habsburg uralkodóház valamely 19. századi tagjának nevét írtuk le, az nagyon téved. A hétköznapokban magát csak Habsburg Ferdinándnak hívó autóversenyző ugyanis most 19 éves, és történetesen ő IV. Károly, az utolsó magyar király dédunokája. A királyi sarj jelenleg a Forma–3-as Európa-bajnoki sorozatban tekeri a kormányt többek között a hétszeres Forma–1-es világbajnok Michael Schumacher 17 éves fia, Mick, a száguldó cirkusz sztártervezőjének, Adrian Neweynak gyermeke Harry, vagy a McLaren által támogatott csodagyerek, Lando Norris ellen.Majer Dániel Ferdinand Zvonimir Maria Balthus Keith Michael Otto Antal Bahnam von Habsburg-Lothringen. Aki azt gondolja, hogy a Habsburg uralkodóház valamely 19. századi tagjának nevét írtuk le, az nagyon téved. A hétköznapokban magát csak Habsburg Ferdinándnak hívó autóversenyző ugyanis most 19 éves, és történetesen ő IV. Károly, az utolsó magyar király dédunokája. A királyi sarj jelenleg a Forma–3-as Európa-bajnoki sorozatban tekeri a kormányt többek között a hétszeres Forma–1-es világbajnok Michael Schumacher 17 éves fia, Mick, a száguldó cirkusz sztártervezőjének, Adrian Neweynak gyermeke Harry, vagy a McLaren által támogatott csodagyerek, Lando Norris ellen.

Na de mielőtt megnézzük, miként is teljesít a királykategória felé vezető lépcső egyik fontos állomásán, egy kicsit ugorjunk vissza a múltba. A kis Ferdinánd meglehetősen későn, 13-14 évesen kezdett el gokartozni. Családja eleinte gyerekbetegségnek tartotta rajongását a négy keréken száguldó „sámlikért”, és úgy vélte, előbb-utóbb majd kinövi és átvált a Habsburgok körében hagyományosan népszerű lovassportra. Nos, nem nőtte ki, a szülők, V. Habsburg Károly és Thyssen-Bornemisza Franciska bárónő pedig úgy voltak vele, hogy ha ennyire szereti a gyerek a gokartozást, akkor ők támogatni fogják autóversenyzői karrierjében.

Gokartosként, a magyar trikolórral az overallján Forrás: delmagyar.hu
Gokartosként, a magyar trikolórral az overallján Forrás: delmagyar.hu

Gokartosként, a magyar trikolórral az overallján  •  Forrás: delmagyar.hu

Ferdinánd a győri Kálmán Motorsport színeiben kezdte a pályafutását. A világ és Európa-bajnok csapatban ráadásul osztrák születése ellenére magyar licenccel versenyzett. Hogy nem csak neve és a családi háttere miatt kapott lehetőséget, azt az eredményei ékesszólóan bizonyították. Első komolyabb sikerét 2012-ben érte el, miután felső-ausztriai bajnok lett, valamint részt vehetett a Rotax Max Challenge Világdöntőn Portimaóban, ahol a 33. helyen végzett. Egy évvel később, már a juniorok között megismételte ausztriai eredményét, de már a magyar bajnoki címet is begyűjtötte, és javított az ezúttal New Orleansban rendezett világdöntőn is, amelyen a 10. lett. Utolsó szezonban a felső-ausztriai bajnokság helyett már az osztrák bajnokságban is győzött Rotax DD2 kategóriában, azaz a felnőttek között, és 12. helyen zárt a valenciai világdöntőn.

„Igazán harcias pilóta, a szó jó értelmében véve agresszív, aki soha egyetlen pozíciót sem ad ajándékba, gyorsasága mellett pedig kevés hibával is vezet – jellemezte őt akkor Kálmán Péter, a Kálmán Motorsport csapatfőnöke. A 2014-es évben a gokart mellett már formaautóval is versenyzett az osztrák Lehner Racing színeiben. Az istálló neve mellett overallján is történt változás, a magyar zászló helyett ezentúl ugyanis az osztrák lobogó díszelgett a neve mellett. A néhai Kesjár Csaba egykori csapatában a Forma Renault 1.6 NEC sorozatban állt rajthoz és végzett a szezon végén az összetett 4. helyén. Legjobb eredménye három második hely volt, az elsőt ráadásul mindjárt debütáló versenyhétvégéjén szerezte. Ami pedig még inkább megsüvegelendő, az a Kálmán Péter által is emlegetett hiba nélküli vezetés, amelynek köszönhetően mind a 15 versenyt befejezte. A minél jobb szereplésben segítségére volt a korábbi osztrák Forma–1-es pilóta, Alexander Wurz is, aki egyfajta mentor szerepet töltött be mellette.

„Autósport nélkül nem tudnám a magam útját járni, ebben különbözöm a többiektől. A célom a Forma–1-be jutás mellett az, hogy a Habsburg névről előbb-utóbb ne csak a Monarchia és a történelem jusson az emberek eszébe, hanem az autósport is” – nyilatkozta első formaautós versenye után.

A 2015-ös évben már végleg felhagyott a gokartozással és teljes mellszélességgel belevetette magát az autóversenyzés világába. Elindult és negyedik lett az új-zélandi Toyota Racing Seriesben, aztán a Lehner Racinget elhagyva a brit Fortec Motorsports színeiben eggyel feljebb lépett, a Forma Renault 2.0-ra váltott. Utóbbi sorozatban azonban elkerülték a sikerek, a legjobb helyezése az ötödik volt, míg az összetettben 18. helyen végzett. A Forma Renault-ot elhagyva 2016-ban a spanyol Forma–3-as bajnokságban (összetett 3. hely), az Euroformula Openen (összetett 2. hely) és a Toyota Racing Seriesben indult (összetett 4. hely).

A Forma Reanult 2.0 silverstone-i versenyén meglehetősen ijesztő balesetet úszott meg, amelyet pályafutása legnagyobb bukásának nevezett. Autója felrepült a levegőbe, majd a leérkezés után átfordult. Íme:

A Forma-3-as Európa-bajnokságon Forrás: thecheckeredflag.co.uk
A Forma-3-as Európa-bajnokságon Forrás: thecheckeredflag.co.uk

A Forma-3-as Európa-bajnokságon  •  Forrás: thecheckeredflag.co.uk

Az idei szezonban Ferdinánd már a Forma–3-as kategória elitjében, az F3-as Európa-bajnokságon találta magát a Carlin Motorsport színeiben a McLaren-támogatott csodagyerek, Lando Norris csapattársaként. De nem csak az egyik legnagyobb brit ígérettel, hanem Michael Schumacher fiával, Mickkel, a kategória élmenőjének számító Callum Ilottal és Maximilian Güntherrel is fel kell vennie e versenyt, ha előbb-utóbb a Forma–1-be akar jutni. A szezont nem kezdte valami fényesen, Silverstone-ban a három futamból egyiken sem tudott pontot szerezni, utána azonban beindult a szekér, Monzában először állhatott fel a dobogóra a sorozatban, miután harmadik lett, azóta elér két ötödik, egy hatodik és egy nyolcadik helyének köszönhetően pedig jelenleg ötödik helyen áll az összetettben.

Ami a személyiségét illeti, versenyzőtársai és a vele együtt dolgozó szerelők, mérnökök szerint Ferdinánd ugyanolyan, mint bármelyik mai fiatal. A különleges bánásmód még csak szóba sem került soha, mindössze a „herceg” becenévből következtetünk arra, hogy kivel is van dolgunk, bár a Ferdinándot azért jobban szereti.

Hogy a Forma–1-ben is herceg lesz-e belőle, az pár év múlva kiderül.

További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik