Talmácsi új sportágban: kettőről négy kerékre vált a világbajnok

Vágólapra másolva!
2012.01.24. 09:59
null
Talmácsi Gábor a Szilveszter-ralin már belekóstolt új választott sportágába (Fotó: Sándor Tamás)
Címkék
Talmácsi Gábor új útra lép. Persze, nem teljesen ismeretlen terep az, amelyen a gyorsasági motoros világbajnok mostantól mozog majd, hiszen a technikához is köze van, meg a száguldáshoz is, de nem két keréken, s ez az újdonság.

 

Akik két keréken gyorsak, bátrak, eredményesek, azok általában négy keréken is megállják a helyüket. Arany igazság ez, s Talma is bizonyította már jó néhányszor, amikor különböző felkéréseknek eleget téve ilyen-olyan versenyautókba ült.

Eddig azonban mindig a motorozás győzedelmeskedett az autósport felett, vagyis egyetlen gyorsasági szakág sem győzte meg arról a világbajnokot, hogy váltani kellene. Egészen néhány héttel ezelőttig, amikor Talmácsi rajthoz állt a Szilveszter-ralin, amelyen jött, látott... És ha nem is győzött, de meggyőző eredményeket produkált (a 140 induló közül abszolút ötödikként végzett Répa Kata navigálásával), és folyamatosan, szakaszról szakaszra gyorsult.

„A motorsportban mindent elértem, amit szerettem volna, és bár most is vannak ajánlataim, ezek nem olyan csapatok, amelyekkel nyerni lehetne, vagy a győzelemért küzdeni, és én nem szeretnék visszalépni. Ezért döntöttem a váltás mellett, meg azért is, mert a Szilveszter-rali meggyőzött arról, milyen remek sport is ez. Mennyi improvizálást igényel, mennyi kreativitást, s milyen élvezetes a száguldás. Persze, nyilván a jó eredmény is motivált, úgyhogy rögtön a verseny után eldöntöttem: ralizni fogok."

Talmácsi a tervek szerint rajthoz áll az országos bajnoki sorozat összes futamán, de hogy milyen autóval és ki lesz a navigátora, az majd később válik nyilvánossá, a csapatbemutatót valamikor az idénynyitó környékére tervezik.

„Egyelőre fogalmam sincs, hogy hol van a helyem a mezőnyben, hiszen magyar bajnoki futamon még nem indultam, számomra a pályák is ismeretlenek, miközben vannak, akik már húsz éve versenyeznek rajtuk, de persze nem azért megyek oda, hogy elverjenek és a mezőny hátsó felében kullogjak, hanem azért, hogy küzdjek a helyezésekért – legalább a kategóriámban. Aztán pedig lehet majd előrébb lépni. Izgatottan várom az első futamot, mert már nagyon hiányzott a versenyzés, azt nem tudja csak úgy kiiktatni az életéből az ember. Én meg ráadásul nem is akarom..." – mondta Talmácsi, akinek régi vágya teljesül azzal, hogy itthon, magyar szurkolók előtt versenyezhet. Mert bár Brnóban a motoros évek alatt is otthon érezte magát, azért a „hazai pálya" mégiscsak más.

Persze, a motorozással sem szakít teljesen a világbajnok (kár is lenne veszni hagyni az évek alatt összegyűjtött tapasztalatot és tudást), továbbra is szívügyének tekinti a fiatal tehetségek támogatását. Tervei szerint – természetesen ez pénzfüggő – saját csapatot alapít, amelynek két versenyzője egyelőre a hazai bajnoki futamokon (amelyek közül három az Alpok Adria-kupa sorozatnak is tagja) bizonyíthatja gyorsaságát. Talma ugyanis pontosan tudja, nem szabad a fiatalokat csak úgy bedobni a mély vízbe – mentális és fizikai felkészítés nélkül.

„Szívesen követném korábbi csapatfőnököm, Jorge Aspar Martínez példáját, aki versenyzőből lett nagyon sikeres főnök. Ennek érdekében az alapoknál kezdem el a fiatal versenyzőkkel, próbálok számukra megfelelő hátteret teremteni a versenyzéshez, a fejlődéshez, a felkészüléshez a nagyobb viadalokra. Természetesen nem egyedül, hanem például a MAMI segítségével, ahol versenyszerelőket képeznek, mert a motorsportban a csapat legalább annyira fontos, mint a pilóta. Aztán tervezem, hogy együttműködünk a Testnevelési Egyetem pszichológia tanszékével, mert a mentális felkészülés is nagyon fontos, ezt a saját bőrömön tapasztaltam meg. Szeretném, ha ezeknek a fiataloknak nem kellene mindent a saját kárukon megtanulni, én már végigjártam az utat, nekik csak rá kell lépni és haladni rajta – a segítségemmel."

A motoros csapat bemutatását is későbbre tervezi Talmácsi (a márciusi motorkiállításra), de az már biztos, hogy két fiatalt karol fel a világbajnok, s hogy anyagilag is elérhető motort választ számukra, amely azonban elég ütőképes ahhoz, hogy a magyar bajnokságban vitézkedhessenek vele.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik