Aschenbrennert a T-betű sem zavarta össze

Vágólapra másolva!
2010.06.19. 20:19
null
Herczig a végén csúszott a második helyre
Aschenbrenner György autójának hátuljára egy nagy T-betűt ragasztottak. Az eddig háromból három futamot megnyerő pilóta azért kapta a tanuló sofőröknek járó megkülönböztető jelzést a csapatától, mert a teszten összetörte a Mitsubishit, de a jelek szerint sem a lelkén, sem a vezetési stílusán nem hagyott mély nyomokat a megkülönböztető jelzés. Az ötből két gyorsaságit megnyert, és ha nem is sokkal (2.8 másodperccel), de vezet az első nap végén a rali országos bajnokság Bükfürdő környékén zajló viadalán, a Karpackie-Groupama-ralin.

 

„Reggel viszonylag jól kezdtünk, de a második szakaszon elkezdtem óvatoskodni, úgyhogy túl is csúsztunk egy féktávon, s úgy éreztem, semmi sem sikerül, a víz kidobálta a nyomból az autót, egyszer nagyon közel voltak a fák... A második kör már rendben volt, s ezen segített az is, hogy elkezdett felszáradni a pálya" – vallotta be Asi, aki egész nap Herczig Norberttel csatázott, és egy szakasszal a nap vége előtt még a Skoda-pilóta vezetett (2 tizedmásodperccel...), de aztán változott a sorrend.

Aschenbrenner vezet (Fotó: Czagány Balázs)
Aschenbrenner vezet (Fotó: Czagány Balázs)

Herczig a maga részéről nem bánta nagyon (pontosan tudja, hogy van még hátra hat szakasz), azt már inkább, hogy elkezdett felszáradni a pálya, mert a sáros, nedves murva jobban feküdt neki. Ráadásul a végére elment a töltés az autójában, így el kellett mondania néhány imát, hogy eljusson a szervizparkig. Az esélyei azonban így is jók – igaz, erre talán rá kellene erősítenie egy esőtánccal...

„A vesztesek között az elsők vagyunk, úgyhogy nincs miért szomorkodnunk – viccelődött, hiszen tudta, a hátránya egyáltalán nem jelentős. – A végén levert a víz, amikor elment a töltés: a generátor bemondta az unalmast, ezért kínkeservesen jutottunk el a szervizparkig. A csapat megoldotta a problémát, úgyhogy holnap támadunk!" – ígérte Herczig, aki nagyon vágyik már egy futamgyőzelemre, s ha őszinték akarunk lenni, az idei teljesítménye alapján meg is érdemelné. Igaz, ebben a cipőben járnak még rajta kívül néhányan...

A harmadik dobogós pozícióban Botka Dávid tanyázik, ám egyáltalán nem lehet nyugodt, hiszen mögötte tíz másodpercen belül ott sorakozik Balogh János, a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, a fékhiba miatt visszacsúszó Turán Frigyes és a most visszatérő Spitzmüller Csaba. Szóval a harmadik helyért legalább annyira éles csata várható vasárnap, mint az elsőért.

„Az első körben sokat vesztettünk, valami nem tetszett, túl hosszúak voltak a féktávjaink, s éreztem, ennél lehetne jóval gyorsabban is haladni" – mondta Botka, aki a második körre gyorsulni tudott, és az idén először dobogós helyen áll.

Balogh János 3.5 másodperccel lemaradva követi (azt mondja, lehetett volna bátrabb az első két szakaszon, ha megfelelő gumit választ reggel), őt pedig ifjabb Tóth János, aki az idén eddig nem adta alább a dobogónál, s aki a szombati első szakaszt biztosan nem emlegeti majd pályafutása legjobbjai között. Sőt, inkább a felejthetőek közé sorolja. „Reggel túl óvatos voltam a víz és a sár miatt, és jókora hátrányba kerültünk, amit a másodikon megpróbáltam ledolgozni, emiatt viszont többször is túlcsúsztunk a kanyarokban. Kaptunk húsz-harminc másodpercet a két szakaszon, de a csata – legalábbis ami a dobogós helyezést illeti – még egyáltalán nincs lefutva" – mondta ifjabb Tóth.

Turán Frigyes is ebben reménykedik, ő ráadásul szakaszt is nyert, és egész nap ott vitézkedett az élen, ám az utolsó szakaszon elment a Mitsubishijében a fék, ami nagy kalandokba sodorta. Például becsúszott néhány bokorba, és eléggé kalandos körülmények között érte el a szervizparkot fék nélkül („Az egyik vasúti átjáróhoz úgy értünk oda, hogy már éppen le akart záródni a sorompó, de még pont átfértünk alatta, mert megállni esélyünk sem volt... – mondta Turán.)

A hazai sorozatba most visszatérő  abszolút bajnoknak, Spitzmüller Csabának is kijutott a jóból: rögtön a második szakaszon elment a váltóból a negyedik és az ötödik sebességi fokozat, úgyhogy az első szervizparkban laza váltócserét hajtott végre a csapat húsz perc alatt, de utána sem úgy ment, ahogyan szerette volna.

„A körgyorsasági valahogy nem megy: csúszkálok keresztbe, nem tudok haladni. Nem találom a ritmust, vagy túl gyors vagyok, vagy túl lassú a kanyarokban, s egyik sem optimális megoldás" – gyakorolt önkritikát 2008 abszolút bajnoka.

A nap legnagyobb vesztese a fentiek ellenére kétségtelenül Turi Tamás, akinek az autójában a második szakasz rajtja után nem sokkal elment a töltés, s attól kezdve se kép, se hang. Ott kellett hagyni a Mitsubishit az út szélén, és attól kezdve Turiék már csak versenyt néztek.

A viadal vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget. 

KARPACKIE-GROUPAMA-RALI, AZ OB 4. FUTAMA, BÜKFÜRDŐ

Abszolút sorrend 5 gyorsasági szakasz után: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 37:49.4, 2. Herczig, Baranyai (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 2.8 másodperc hátrány, 3. Botka D., Szenner (Dunlop Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 32.0 mp h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik