MTI
2012.05.31 09:29 Frissítve: 2015.03.27 01:06

MLSZ: marad a közmédiában és a Sport Tv-n a magyar futball

Évi 3.54 milliárd forintért a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) és a Sport Tv-t működtető Chello Central Europe Zrt. (CCE) közös pályázata nyerte a Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) által szervezett versenyprogramok négy bajnoki idényre szóló közvetítési és sugárzási jogait.

Négy bajnoki idényre szól a most megkötött megállapodás (Fotó: NS-archív, Czerkl Gábor)



Az MLSZ április 27-én írt ki pályázatot az NB I, az NB II, a Magyar Kupa, az Amatőr Kupa, a Ligakupa és a Szuperkupa közvetítési jogainak értékesítésére 2012-től 2016-ig. A határidőig az MTVA és a CCE mind a hat versenyprogramra formailag és tartalmilag érvényes, közös ajánlatot tett, amelyet a szövetség pályázati bizottsága előzetesen elbírált, majd az MLSZ elnöksége keddi ülésén elfogadott.

A legutóbbi szezonban az MLSZ együttes televíziós díjbevétele mintegy 1.7 milliárd forint volt, most a korábbihoz képest megnövekedett tartalom miatt emelkedett a bevétel.

A budapesti Symbol Étteremben csütörtökön tartott sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy az MLSZ közvetítési jogokból származó bevételének túlnyomó része az NB I-es, NB II-es, valamint a kupákban sikeresen szereplő amatőr csapatokhoz kerül.

„Nem mondom, hogy hatalmas érdeklődés volt a pályázat iránt, de kölcsönös előnyökön alapuló, komoly üzleti sikernek értékelem az eredményt. A magyar futball érdekeit jól szolgálja az MTVA-val és a Chello Central Europe-pal kötött megállapodás, és biztos vagyok abban is, hogy a magyar focit kedvelő nézők elégedettek lesznek a mérkőzések, és azok közvetítéseinek színvonalával egyaránt – emelte ki Csányi Sándor, az MLSZ elnöke a csütörtöki sajtótájékoztatón. – A szövetségen keresztül két jelentős forráshoz juthatnak a klubok. Az egyik a tévéközvetítési jogok értékesítése, a másik pedig a bajnokság névadószponzori bevétele. Eddig átlagosan 110 millió forintot kapott egy élvonalbeli klub a tévépénzekből szezononként, ez az összeg most 150 millióra nő. Az elosztást az eredményesség és a nézettség függvényében szeretnénk meghatározni, hogy jobb teljesítményre sarkalljuk a csapatokat."

Az MLSZ elnöke hangsúlyozta azt is, hogy az NB II-es klubok eddig alig, szezononként áltagosan mindössze félmillió forinttal részesedtek a televíziós jogok értékesítéséből. Ez az összeg a következő szezonban 25 millió forint lesz, az egycsoportos, 16 csapatos másodosztály bevezetése után, azaz 2013-tól pedig 50 millió, ami jelentős hozzájárulás a költségvetésükhöz. Ezen kívül a kupákban sikeresen szereplő amatőrcsapatokhoz is kerül pénz a szövetségtől.

„Nőtt az átlagnézőszám, javult a színvonal, szerintem jó úton járunk" – szögezte le a szövetség első embere.

„A nézettségi adatok azt igazolják, hogy a közmédiában szükség van az igényes sportközvetítésekre. A sport területén kifejezetten magas nézettségi adatokat mondhatunk magunkénak. Az élvonalbeli magyar labdarúgómeccsek átlagos nézettsége 300 ezer fő volt az elmúlt szezonban, és átlagosan 900 ezer ember kapcsolódott be egy-egy közvetítésbe. Bízunk benne, hogy a következő idényben ezek a
számok tovább növekednek – mondta Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója. – Nem túlzás azt mondani, hogy ezzel a szerződéssel új szakasz kezdődött, példaértékű, média- és sporttörténeti szövetséget sikerült kötnünk, hiszen a nézők kegyeiért komoly versenyben lévő kereskedelmi médium és a közszolgálat együttműködést tudott kialakítani. Ez olyan szerződés, amelynek mindenki a nyertese, a labdarúgást kedvelők sokmilliós tábora is, és a komoly támogatáshoz jutó sportág egyaránt."

Böröcz István hozzátette, az elmúlt évek gyakorlatához képest új elemeket is tartalmaz a megállapodás, hiszen összesen 11 televízió- és rádiócsatorna lehetőségeit tudják felsorakoztatni a szerződéses rendszer mögé, arra azonban egyelőre nem tudott választ adni, lesz-e ismét rádiós körkapcsolás.

A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy az elmúlt években sikeres volt a közmédia és a CCE együttműködése. Az elkövetkező négy évadban a közmédia és a Sport TV az első két szezonban legalább hatvan, a harmadik és negyedik idényben legalább kilencven mérkőzést közvetít, mindkét fél számára előnyös megosztásban.

A Full HD minőségű élő közvetítések mellett számos összefoglaló, magazinműsor és exkluzív interjú készül mindegyik televízió és rádiócsatornára. Péntektől vasárnap estig minden napra jut bajnoki találkozó, vasárnap esténként a Sport TV Harmadik Félidő című futballshow-ja pedig lehetőséget ad a teljes bajnoki forduló felidézésére, de várhatóan a köztelevízió is sugároz gólösszefoglalót.

Málnay B. Levente, a CCE vezérigazgatója kiemelte: örömükre szolgál, hogy a következő négy évben folytatni tudják az MLSZ-szel és az MTVA-val megkezdett közös munkát, így még több magyar focit láthatnak majd a Sport TV nézői.

„Csatornánk ékköve ez a megállapodás. A szerződés értelmében megemelhetjük a közvetítések számát, és idővel ezzel élni is fogunk. Az a célunk, hogy a magyar futballmeccsek ne csak színvonalasak, hanem szeretettek és látogatottak is legyenek" – tette hozzá.

Megjegyezte: az elmúlt bajnoki idényben 321 750 fő volt az NB I-es találkozók átlagos nézőszáma. Ugyanez a spanyol bajnokság esetében 215 644 fő volt, amiből Málnay szerint azt a következtetést lehet levonni, hogy a hazai pontvadászat markánsan nézettebb. 

2022.10.02 13:35:11

Labdarúgó NB I nemzetisport.hu

A jól játszó hazaiak még gólt sem engedtek a küszködő zöld-fehéreknek.

2022.10.01 08:57:06

Labdarúgó NB I nemzetisport.hu

Holender találatát Lesjak egyenlítette ki • A piros-kékeknek több nagy helyzetük volt, de ezek kimaradtak.

2022.10.01 08:57:06

Labdarúgó NB I nemzetisport.hu

Szrdjan Blagojevics vezetőedző hétgólos meccsen szerzett győzelemmel mutatkozott be a debrecenieknél.

2022.10.01 08:57:06

Labdarúgó NB I nemzetisport.hu

Gouré duplázott, Simon is betalált, két piros lap a vendégeknek – sorozatban a harmadik bajnokiját bukta el a Kisvárda.