F1: Vettel elégedett, de tudja, még nem tiszta a kép

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.01. 20:24
null
Sebastian Vettel nem panaszkodott első ferraris tesztnapja után (Fotó: Reuters)
Az első tesztnap után derűlátóak a Jerezben volán mögé ülő pilóták, valamennyien nagyra értékelték a csapatuk által télen elvégzett munkát. A legnagyobb elégedettséggel természetesen a 157 kört teljesítő Nico Rosberg beszélhetett, de Valtteri Bottas is úgy érzi, hogy a Williams jó úton jár, míg Sebastian Vettel az első nap végén megkönnyebbülve szállhatott ki Ferrarijából, amellyel a leggyorsabb kört autózta.

Pusztán a leggyorsabb köröket tekintve Ferrari-sikert hozott a jerezi teszt első napja, Sebastian Vettel 60 kört lefutva végzett az élen.

„Nagy örömmel tölt el, hogy hatvan kört tudtam teljesíteni az első tesztnapon – mondta a német versenyző. – Akadtak problémáim a telemetriával, de ez előfordul egy új autónál. Boldog vagyok, még ha most nehéz is megállapítani, hol állunk pontosan. A Mercedes megint remek munkát végzett, rengeteg kört tett meg. Mindenkinek ez a célja, ám ők végezték a legjobb munkát. Meglepő volna, ha gyengébbek lennének, mint tavaly."

Marcus Ericsson, a Sauber svéd versenyzője próbálhatta ki először a C34-et, amellyel végül a 2. helyen végzett, a hátránya mindössze másfél tized volt Vettelhez képest.

„Nagyszerű érzés volt visszaülni az autóba a téli szünet után, és úgy érzem, minden okunk megvan az örömre – nyilatkozta Ericsson. – Sok kört tettünk meg különböző beállításokkal, és ami a legfontosabb, nem akadt jelentősebb probléma. Összességében nagyszerű nap volt, remélem, a teszt hátralévő része is hasonlóan jól megy majd."

A Mercedesszel pályára guruló Nico Rosberg az időeredmények tekintetében csak a 3. helyen végzett, de a német 157 kört teljesített a nap folyamán, ami egyedülállónak számít a téli tesztek kezdetén.

„Az első napokban legfőképpen a megbízhatóságra kell koncentrálnunk – nyilatkozta a tavalyi vb-ezüstérmes. – A srácok a gyárban teljesen új autót készítettek, de azzal, hogy máris ennyire jól teljesítünk, bebizonyítottuk, remek munkát végeztünk a tél folyamán. Több hosszú etapot is mentem, ami igazán nagyszerű. Versenyzőként mindig az a fontos, hogy mennyivel vagyunk gyorsabbak a többieknél, ám erre valójában csak Ausztráliában derül fény. Az elkövetkezendő napok arról fognak szólni, hogy teljesen megismerjük az új autót, s ezt megfelelően megalapoztuk a kiváló kezdéssel."

Az ellenfelek megtévesztése miatt egyedi festéssel pályára guruló Red Bullt először Daniel Ricciardo próbálhatta ki, aki végül a 4. leggyorsabb kört futotta.

„Úgy érzem, jól teljesítettünk, az első benyomásom jó az új autóról – nyilatkozta az ausztrál versenyző. – Fontos, hogy minél több kört tudjuk menni a következő három napon, ugyanis ez ma nem ment zökkenőmentesen, viszont így is előrébb tartunk, mint a tavalyi első teszten. Persze most is adódtak problémáink, de jó napunk volt."

Valtteri Bottas is aktív volt az új Williamsszel, annak ellenére, hogy csak délben mehetett ki először a boxból. A finn versenyző 73 kört teljesített, és lenyűgözte az FW37-es gyorsasága.

„Kicsit nehezen indultunk, ám szerencsére a későbbiekben nem hátráltatott minket hiba, így lenyűgöző első nap volt – nyilatkozta Bottas. – Először rövidebb távokat teljesítettem, majd jöttek a hosszabb etapok. Tudjuk, hogy még sokat kell tanulnunk és fejlődnünk, de azzal is tisztában vagyunk, hogyan érhetjük el ezt, így nagyon elégedett vagyok az eddig látottakkal."

A Toro Rossót Carlos Sainz Jr. vitte pályára, és bár adódtak problémái, a spanyol versenyző összességében elégedett.

„Bár kevesebb időt töltöttünk a pályán, mint mások, nem panaszkodhatok – mondta a spanyol újonc. – Jól tudtunk együtt dolgozni csapatként és rengeteg adatot gyűjtöttünk az autóról, amit elemzünk az éjszaka folyamán, hogy felkészülten folytathassuk a munkát hétfőn, amikor Max vált engem a volán mögött. Jól éreztem magam az autóban, és úgy gondolom, körről körre egyre jobban ment a vezetés."

Nem sikerült jól a McLaren-Honda bemutatkozása. Fernando Alonso csak 6 kört tudott menni új gépével, s mindössze ennyit írt ki a Twitter-oldalára: „Az első körök. Büszke vagyok a csapatra."

„Szerintem a Mercedes idén nem nyer annyi versenyt, mint tavaly. Most is ők a favoritok, de a riválisok sokkal felkészültebbek. Maradt előnyük tavalyról, könnyebb a helyzetük, mint a miénk. Nekünk új a motorunk, és egy nagyon agresszívre tervezett, extrém autónk van" – mondta Alonso újságíróknak.

A Lotus azonban még ennyire sem volt képes, ugyanis kénytelen volt kihagyni az első tesztnapot, mivel nem érkezett meg minden alkatrész az új négykerekűhöz az enstone-i gyárból. A brit istállónál még az is felvetődött, hogy az egész jerezi tesztet kihagyják, de Nick Chester, a csapat technikai igazgatója szerint nincs minden veszve.

„Mindössze annyi a dolgunk a teszt előtt, hogy megfelelően összerakjuk az autót. Mindenki nagyon derűlátó Enstone-ban, és alig várjuk, hogy pályára gördüljön az új autónk."

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
1. NAP

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.620 (60 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.777 (73)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (157)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (35)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (73)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
MERCEDESRosberg
Hamilton
Rosberg
Hamilton
RED BULL
RicciardoKvjat
Ricciardo
Kvjat
WILLIAMS
Bottas
Bottas
Massa
Massa
FERRARI
Vettel
Vettel
Räikkönen
Räikkönen
McLAREN
Alonso
Button
Alonso
Button
TORO ROSSO
Sainz
Verstappen
Sainz
Verstappen
LOTUS
Grosjean
Maldonado
Grosjean
SAUBER
Ericsson
Nasr
Nasr
Ericsson

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik