F1: a Mercedes leszerepelt a 200. versenyén, Leclerc pedig szégyelli magát

Börzöli BernadettBörzöli Bernadett
Vágólapra másolva!
2019.07.28. 22:45
null
A Mercedesnél egyértelműen nem ilyen 200. futamban reménykedtek (Fotó: AFP)
Idén szerencsére már láthattunk egy-két izgalmas futamot, de a Német Nagydíjnak sikerült felülmúlnia az összeset. Ennek hatására pedig úgy gondoltuk, hogy nem lenne méltó csupán a főszereplők nyilatkozatát közölni, hiszen azoknak a szavai, akik biztosították a show-t vasárnap a Hockenheimringen, többet érdemelnek. Íme, Max Verstappen, a mercedesesek, a ferrarisok és Danyiil Kvjat nyilatkozata!


MERCEDES-RÉMÁLOM A TÖRTÉNELMI FUTAMON

A 2018-as Osztrák Nagydíj óta nem fordult elő olyan, hogy a Mercedes pont nélkül zárt egy futamot. Pedig ez alkalommal, Németországban így történt volna, ha az Alfa Romeo versenyzőit utólag nem büntetik meg, és ezért nem kerülnek ki a top 10-ből. A címvédő alakulat nagyon készült erre a hétvégére, még az autói is különleges festést kaptak a konstruktőr 200. F1-es futama és az autóversenyzés megszületésének 125. évfordulója tiszteletére.

A történelmi hétvége azonban vasárnap a Mercedes szezonbéli legrosszabb napjává vált. Valtteri Bottas a hajrában csúnyán összetörte a gépét, és a harmadik helyről esett ki. Lewis Hamiltonnak a balesetek miatti biztonsági autós fázisok nem jöttek jól, ráadásul az ötszörös világbajnoknak az egyik bokszkiállásánál egy öt másodperces időbüntetést is le kellett töltenie, amiért szabálytalanul hajtott be a bokszutcába, miután a bejárat előtti kanyarban összetörte első szárnyát. Hamilton a történtek után nem meglepő módon hamar el szeretné felejteni ezt a hétvégét.

„Rossz nap, rossz hétvége volt, és őszintén szólva nem igazán van mit mondani róla – nyilatkozta a brit pilóta. – Ez valószínűleg a legrosszabb munkanap az utóbbi években. Nem igazán tudom, mi történt ma, csak örülök, hogy végre vége van, és jönnek még versenyek, szóval át kell csoportosítanunk a dolgokat, hogy erősebben térhessünk vissza a következő viadalokon. Az persze nem segített rajtam, hogy hozzáértem a falhoz, ahogyan az sem, hogy száraz gumikra váltottam, amikor még esett az eső, szóval ez a betetőzése volt a dolgoknak.”


Valtteri Bottas talán még Hamiltonnál is rosszabb futamon van túl, de vállalja a felelősséget a balesetéért, és elmondta, mi vezetett oda, hogy összetörte a 77-es számú Mercedest.

„Hibáztam, de a csapat is azt mondta, hogy nyomjam keményebben, szóval annyira nyomtam, amennyire csak tudtam, hogy a dobogón végezhessek – emlékezett vissza a finn. – Nyilván kissé túl kemény voltam abban a kanyarban, és elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett. Az én hibám volt, és azóta megpróbáltam lenyugodni. Talán ha nem próbálkoztam volna annyira keményen, elérhettem volna a dobogót, és legalább szerezhettem volna néhány pontot, ami fontos lett volna számomra.”

VERSTAPPEN SIKERÉVEL SZURKÁLÓDOTT A HONDA

Második győzelmét aratta az elmúlt három futamon Max Verstappen, aki a sikerével és Bottas nullázásával 22 pontra megközelítette a világbajnoki összetettben második helyen álló finnt. A Red Bull versenyzőjének nevéhez is fűződik egy-két izgalmas pillanat erről a futamról, ám amikor kellett, nagyon egyben volt fejben, és magabiztos győzelmet aratott.

„Nagyon trükkös volt kint. Nagyon koncentráltnak kellett maradnunk, és nem engedhettünk meg egyetlen hibát sem. Most, a leintés után elmondhatom, hogy azt a háromszázhatvan fokos fordulatot is csak a közönségnek mutattam be – viccelődött Verstappen. – De tényleg trükkös volt, mert a közepes gumikon nagyon kicsi volt a tapadás. A kommunikáció köztem és a csapat között elengedhetetlen volt, és azt hiszem, jókor hívtak ki, mert ennek köszönhetem a győzelmet.”

„Amikor a Mercedesek előtt voltam, látható volt a tempónk, mert be voltam ragadva Valtteri mögé az első néhány körben. Amikor te vagy elöl, jobban óvhatod a gumijaidat, és minden más is kissé jobban a te irányításod alatt van. Sokat gyakoroltam nedves körülmények között, amikor fiatal voltam. Sok órán át dolgoztam ezen az édesapámmal, aki szerintem szintén elég jól ment esőben” – beszélt végezetül arról, hogy miért teljesít ennyire jól vizes körülmények között.

Verstappen mellesleg az Osztrák Nagydíjon szerezte meg a Honda első győzelmét a japán gyár 2015-ös visszatérése óta, a sikerek számát pedig a hockenheimi diadalával növelni tudta. Az előkelő eredményről természetesen a japán gyártónál is posztoltak a közösségi médiában, amivel azonban kissé odaszúrtak a korábbi McLaren-versenyzőnek, Fernando Alonsónak.


Alonso a 2016-os Japán Nagydíjon nevezte a Honda akkori, valóban nem túl gyors és megbízható erőforrását GP2-motornak. A Honda Twitter-oldalán a következő bejegyzésben a telefon automatikus korrekciójára fogták az „elírást” – de vélhetően csak viccből.


KESERÉDES ÖRÖM A FERRARINÁL

Bár Sebastian Vettel egészen a második helyig tört előre a 20.-ról indulva, Charles Leclerc számára már a 29. körben véget ért a kaotikus verseny. A monacói pilóta a sokakkal kibabráló 17-es kanyarban csapta a falnak az autóját nem sokkal azután, hogy esőgumikról interekre váltott. Leclerc elismerte, hogy hibázott, de azért a pályát is okolja kicsit.

64. NÉMET NAGYDÍJ
JÚLIUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:14.013
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:13.449
JÚLIUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.380
Időmérő: 1. Hamilton 1:11.767
JÚLIUS 28., VASÁRNAP
Futam: 1. Verstappen, 2. Vettel, 3. Kvjat
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 4., 15.10
34. Magyar Nagydíj
Szeptember 1., 15.10 64. Belga Nagydíj
Szeptember 8., 15.10
70. Olasz Nagydíj

„Csalódtam magamban a mai napon – vallotta be a Ferrari-versenyző. – Nem volt olyan nagy a hibám, vétettem ennél sokkal nagyobbakat is idén. Ez nem tesz semmit jobbá, de az elfogadhatatlan, hogy egy ilyen kanyaron kell átmennünk egy Formula–1-es pályán, amikor az nedves. Sok versenyző csúszott ki, de talán én voltam az egyetlen, aki slick gumikon tette ezt, pedig csak hatvan kilométer/órával mentem, és egyáltalán nem volt tapadásom. Összességében ez nem teszi jóvá a hibámat. Teljes mértékben engem lehet hibáztatni, ez pedig szégyenletes. Bocsánatot kérek a rajongóktól és a csapattól.”

Sebastian Vettel talán kissé szépített az utóbbi időben, például az előző, silverstone-i futamon mutatott hibáin a vasárnapi teljesítményével – ráadásul ezúttal a Ferrari sem követett el stratégiai hibát. A négyszeres világbajnok a verseny hajrájában, az utolsó biztonsági autós fázis utáni újraindításkor is résen volt, és három előzést bemutatva a második pozícióban látta meg a kockás zászlót.

„Rendben voltam a verseny nagy részében, pedig hosszú volt. Nem hiszem, hogy most röviden össze tudnám foglalni az egészet – viccelődött Vettel. – Gratulálunk Maxnak, nagyszerűen vezetett. Számunkra csak azt kellett tenni, hogy menjünk előre, és elkapjuk a következő autót, majd megint, és a következőt. Az utolsó biztonsági autós fázis előtt rájöttem, hogy gyorsabb vagyok a többieknél, ezért örültem, hogy megelőzhettem őket. Láttam, hogy sokan óvatosak az egyes kanyarban, és ezért adtam bele mindent, hogy DRS-távolságba kerüljek, majd elmehessek mellettük a hátsó egyenesben.”

AZ ÚJDONSÜLT APUKA DUPLA ÖRÖME

Danyiil Kvjat a 2016-os Kínai Nagydíj után állhatott ismét dobogóra – bár most nem a Red Bull színeiben, hanem a Toro Rossóhoz kissé kényszerből visszahívott versenyzőként. Ám nem ez volt az egyetlen dolog, aminek örülhetett az orosz pilóta. Párja, Kelly Piquet – aki a háromszoros világbajnok, Nelson Piquet lánya – szombat este adott életet első gyermeküknek.

ÉRDEKES ADATOK
Danyiil Kvjat három év, három hónap és 11 nap után, illetve pályafutása során harmadszor állhatott ismét pódiumra: a mai nap előtt a 2016-os Kínai Nagydíj pezsgőzhetett legutóbb, ezzel a szünettel a két egymást követő dobogója között eltelt időre vonatkozó rangsor 14., az eltelt 69 futamot figyelve pedig a 6. helyet foglalja el. Egyéb érdekes statisztikákat a 64. Német Nagydíjról ide kattintva olvashatnak!

„Ez csodás volt. Nagyszerű ismét a dobogón állni, és ez hihetetlen a Toro Rosso számára is ennyi év után – mondta Kvjat. – A futam őrületes volt. Végre sikerült mindent összeraknom, hogy meglegyen a dobogó, szóval nagyon örülök neki. Olyan volt ez, mint egy horrorfilm és egy fekete komédia keveréke. Néhány pontnál azt gondoltam, hogy ennyi volt a verseny a számomra, de aztán megint életre kapott. Hihetetlen volt, olyan, mint egy hullámvasút. Szóval kissé olyan, mint az egész karrierem.”

Kvjat a 2016-is idény közben veszítette el az ülését a Red Bullnál – azt Max Verstappen kapta meg, akinek az addigi helyén, a Toro Rossónál fejezhette be a szezont az orosz. 2017-ben is ott versenyzett, de az utolsó hat hétvégéből már csak egyen, Austinban ülhetett autóba. Tavaly nem volt a Formula–1-es mezőny tagja, de mivel a Red Bull fiatal versenyzőket támogató programja az utóbbi időben nem sok olyan tehetséget vonultatott fel, akinek a királykategóriában is lehetőséget adnának, visszahívták Kvjatot a Toro Rossóhoz.

Az orosz az első (és összességében a második) dobogós helyezését szerezte az olasz fiókcsapatnak Sebastian Vettel győzelme óta, amelyet az azóta négyszeres világbajnokká avanzsáló német a 2008-as Olasz Nagydíjon aratott.

NÉMET NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.
Max Verstappen
holland
Red Bull-Honda
2. Sebastian Vettel német Ferrari 7.333 mp h.
3. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 8.305 mp h.
4. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 8.966 mp h.
5. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 9.583 mp h.
6. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 10.052 mp h.
7. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 16.838 mp h.
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 18.765 mp h.
9. Lewis Hamilton brit Mercedes 19.667 mp h.
10. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 24.987 mp h.
11. George Russell brit Williams-Mercedes 26.404 mp h.
12. Kimi Räikkönen* finn Alfa Romeo-Ferrari 42.214 mp h.
13. Antonio Giovinazzi* olasz Alfa Romeo-Ferrari 43.849 mp h.
14. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 3 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Valtteri Bottas finn Mercedes 56
Nico Hülkenberg német Renault 39
Charles Leclerc monacói Ferrari 27
Lando Norris brit McLaren-Renault 25
Daniel Ricciardo ausztrál Renault 13
Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1
* plusz 30 másodperc szabálytalan rajt miatt
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. L. K. P.*
PONT
1. Lewis Hamilton 7 9 10 2
225
2. Valtteri Bottas 2 9 10 2
184
3. Max Verstappen 2 4 11 2162
4. Sebastian Vettel 5 10 1
141
5. Charles Leclerc 5 9 2120
6. Pierre Gasly 8 2
55
7. Carlos Sainz Jr. 7 48
8. Danyiil Kvjat 1 6
27
9. Kimi Räikkönen

7
25
10. Lando Norris 4 22
11. Daniel Ricciardo 4 22
12. Kevin Magnussen
3
18
13. Lance Stroll
4 18
14. Nico Hülkenberg
4
17
15. Alexander Albon 4 15
16. Sergio Pérez 3 13
17. Romain Grosjean
3
8
18. Antonio Giovinazzi 1 1
19.
Robert Kubica


1
1
*: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 409
2. Ferrari 261
3. Red Bull-Honda 217
4. McLaren-Renault 70
5. Toro Rosso-Honda 42
6. Renault 39
7. Racing Point-Mercedes 31
8. Haas-Ferrari 26
9. Alfa Romeo-Ferrari
26
10. Williams-Mercedes 1

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik