F1: a McLaren dobja a Renault-t, és újra összeáll a Mercivel?

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2019.09.04. 08:26
null
Norris egy ötödik helyet bukott a motorprobléma miatt (Fotó: AFP)
A Renault 2018 óta szállít motorokat a McLarennek, ám az idén már több hír is napvilágot látott azzal kapcsolatban, hogy a wokingiak hamarosan visszatérhetnek a Mercedes erőforrásához. A múlt hétvégi F1-es Belga Nagydíjon elszenvedett kettős kiesés után csak felerősödtek a pletykák.

 

A Renault továbbfejlesztett erőforrást hozott a múlt hétvégi F1-es Belga Nagydíjra, amiért Carlos Sainz Jr. rajtbüntetésben részesült, hiába nem az új elemekkel rajtolt el végül. A problémák csak ezután jöttek: a spanyol el sem tudott rendesen startolni, és hamar véget ért számára a verseny, míg Lando Norris az utolsó kör kezdetén volt kénytelen félrehúzódni a pályán, és bukta el ezzel idénybeli legjobb helyezését.

70. OLASZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP
Futam: 15.10–17.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 22., 14.10
12. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj

„Érvényes szerződésünk van 2020 végéig, szóval addig biztosan a Renault-val folytatjuk. Hogy utána mi lesz, majd meglátjuk” – jelentette ki a csapatfőnök, Andreas Seidl. Spanyol sajtóértesülések szerint a motorbeszállító szerepét a Mercedes töltheti be a jövőben, méghozzá a Williams helyén. A Marca azt is kiemeli, a wokingiak nem térhetnek vissza a Hondához, hiszen a Red Bull tavaly ötéves kizárólagos szerződést kötött a japán motorgyártóval.

„Egy csónakban evezünk, és ki kell elemeznünk a történteket. Nyilván eléggé csalódást keltő, hogy mind a két autónknak fel kellett adnia a versenyt, sőt az egyik el sem tudott rendesen rajtolni. Azonban nem szabad elfelejteni, a Renault nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy minél jobb fejlesztéseket hozzon, és ezt biztató látni” – emelte ki, és az együttműködésről is szót ejtett.

„Persze, lehangolóak a rajtbüntetések és a kiesések, pontosan ezért fontos, hogy nyitott és átlátható maradjon a kapcsolatunk, hiszen így közös erővel kielemezhetjük a problémák okát, és együtt megoldhatjuk őket” – magyarázta a német, és azt is elárulta, a tönkrement motor nem járta még a végét, tehát nem ez okozta a gondot.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik