Nemzetisport.hu nyomtatott 2009.03.20 18:47 Frissítve: 2012.03.24 02:41

Elérték céljukat a csapatok: az FIA nem változtat a szabályokon

A Formula–1-ben szereplő csapatokat tömörítő FOTA úgy véli, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szabálytalanul járt el, amikor megváltoztatta a világbajnoki cím sorsáról döntő szabályokat. Az istállók tiltakoztak a szabálymódosítás ellen, és sikeresen tették ezt: az FIA késlelteti az új rendszer bevezetését 2010-ig, amennyiben az a csapatoknak nem tetszik. Mivel egyértelműen ez a helyzet, úgy tűnik, minden marad a régiben – legalábbis a világbajnoki versenyben.

Luca di Montezemolo és a FOTA megálljt parancsolt a FIA-nek
Foto: Action Images
Luca di Montezemolo és a FOTA megálljt parancsolt a FIA-nek

Szavazás

Mit szól az új Formula–1-es pontrendszerhez?

Szavazatok száma: 3536

Tetszik, kíváncsian várom, milyen izgalmakat hoz a szezon
19 % (677)
Nem tetszik, maradhatott volna a régi szisztéma
37 % (1319)
A 12-9-7-es rendszer jobb lett volna
31 % (1113)
Nem érdekel a Formula–1
5 % (189)
Nem számít, így is, úgy is érdekes lesz az idény
7 % (238)
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) keddi döntése (2009-től nem a legtöbb pontot gyűjtő pilóta lesz a világbajnok, hanem az, aki a legtöbb futamot nyeri) nem nyerte el a száguldó cirkusz csapatainak tetszését, sőt, az istállók úgy határoztak, hogy tiltakozást nyújtanak be a szabálymódosítás ellen.

A Formula–1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) úgy véli, hogy a sportág irányító testülete szabálytalanul járt el, amikor megváltoztatta a 2009-es szezonban alkalmazandó pontrendszert.

„Egyszerűen túl közel járunk a szezon rajtjához ahhoz, hogy az FIA meghozhasson egy ilyen horderejű változtatást úgy, hogy nem bírja a 2009-es szezonban induló összes résztvevő egyhangú támogatását” – áll a FOTA közleményében.

A változtatás valóban későn született meg, az FIA kedden, a szezon első versenye előtt 12 nappal jelentette be a drasztikus változtatásokat. Az új szabályrendszer egyöntetű elutasításra talált, sok jelenlegi és korábbi klasszis kritizálta a változtatásokat.

A Formula–1-es csapatok is szerették volna módosítani az utóbbi években használt pontrendszert, de ők csupán a dobogón végző pilóták pontozását változtatták volna meg – az első három a tavalyi 10, 8, 6 pont helyett 12, 9 és 7 ponttal gazdagodott volna.

A FOTA tiltakozására hamar közleményben reagált az FIA, és az Automobil-szövetség beadta a derekát: a szervezet közölte, hogy ha a csapatoknak nem tetszik az új szabályrendszer (mégpedig egyértelmű, hogy nem tetszik…), akkor azt csak 2010-ben vezetik be.

„Március 17-én az FIA motorsport tanácsa elvetette a FOTA-nak a pontrendszer módosítására szolgáló javaslatát, és a győztes mindent visz szisztémát vezette be. Amennyiben a csapatok nem értenek egyet a módosítással, akkor annak bevezetését az FIA 2010-ig elhalasztja” – tudatta közleményben az FIA.

„Az új rendszer bevezetését 2010-ig elhalasztjuk, és a javaslatokat újratárgyaljuk a csapatokkal a 2009-es szezon alatt. Kissé meglepett minket, hogy a csapatok csak most reklamáltak, először azt hittük, hogy elégedettek a szabályokkal” – nyilatkozta a BBC-nek az FIA egyik sajtósa.
2020.11.29 10:10:47

F1 H. L.

A francia balesete után másfél órát állt a szahíri futam • Stroll fejre állt a Racing Pointtal, a 3. helyen haladó Pérez alatt kigyulladt az autó.

2020.11.28 13:35:48

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Verstappennek meg kellett elégednie a 3. rajthellyel • Sainz miatt lengett a piros zászló a Q2-ben.

2020.11.28 09:35:37

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A Red Bull ezúttal gyorsabb volt a Mercedesnél • A Ferrari a top 10-en kívül.

2020.11.27 14:23:12

F1 H. L.

A britet Verstappen és Bottas követte a 2. edzésen, amit a thaiföldi autótörése és egy kutya miatt is meg kellett szakítani.

2020.11.26 22:19:50

F1 H. L.

Az első hármast Bottas és Pérez egészítette ki Szahírban, ahol többször is szemerkélt az eső az edzés ideje alatt.