Az egyre gyorsabb Michael Schumacher szerdán is mindenkit lepipált
A második napon is a hétszeres világbajnok, 2006-ban visszavonult Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztsorozatán. Az egyik Ferrarit kormányzó német géniusz 1:21,486 perccel bizonyult a legjobbnak. Ez az idő csak alig néhány századdal marad el Felipe Massa 2007-es, első rajtkockát jelentő eredményétől. Massa szerdán majdnem hat tizeddel volt lassabb Schumachernél.

Szavazás
A 38 éves legenda kilencven kört teljesített a Barcelona közelében fekvő pályán, és 1:21,486 perccel megint – ahogyan kedden is – a lista élén végzett.
Bár a McLaren-Mercedes csapatot ismét „csak” a két tesztpilóta, Pedro de la Rosa és Gary Paffett képviselte, részt vett a gyakorláson a Ferrari brazil versenypilótája, Felipe Massa is, aki majdnem hat tizedet „kapott” korábbi csapattársától, a hétszeres világbajnoktól.
A második helyen De la Rosa zárt 1:21,857-tel, míg a Renault-val versenyző Heikki Kovalainen lett a harmadik 1:21,894-gyel.
Az 1:22 perces határt csak ők hárman tudták áttörni, Massa 1:22,044 perc alatt teljesítette a leggyorsabb körét.
A négyszeres ChampCar-bajnok, Formula–1-es újonc Sebastien Bourdais ezúttal is a mezőny második felében végzett a Toro Rosso-Ferrarival; a francia pilóta 1:23,753 perccel tizenhetedik lett.
Visszatérve Schumacherre, a veterán pilóta a keddi eredménye után szerdán szerényen úgy nyilatkozott: meglepte a saját sebessége.
„Egy ideig eltartott, talán két kör kellett hozzá, hogy hozzászokjak a körülményekhez, visszazökkenjek a normális kerékvágásba” – mondta a német.
„Azt kell mondjam, megleptem saját magamat is azzal, hogy ilyen gyors tudtam lenni.”
„Egy kicsit ideges voltam, egy kicsit úgy éreztem magam, mint egy gyerek, mintha újra tizennyolc éves volnék. Még mindig nagyon jó érzés kint lenni a pályán” – tette hozzá.
És még egy érdekesség adalékként a fentiekhez: Michael Schumacher nem használt semmiféle automatikát, amely vezetés közben segítette volna, így kipörgésgátlót sem.
„Rosszabb volt, mint legutóbb, amikor kipörgésgátló nélkül versenyeztünk. Nem hasonlít, rosszabb… Talán azért, mert most mások a motorok, mint akkor” – hangoztatta.
FORMULA–1, IDÉNYKÖZI TESZT, BARCELONA
1. | M. Schumacher | Ferrari | 1:21,486 perc | 90 kör |
2. | P. de la Rosa | McLaren | 1:21,857 | 60 |
3. | H. Kovalainen | Renault | 1:21,894 | 65 |
4. | F. Massa | Ferrari | 1:22,044 | 56 |
5. | G. Paffett | McLaren | 1:22,293 | 57 |
6. | N. Rosberg | Williams | 1:22,333 | 64 |
7. | D. Coulthard | Red Bull | 1:22,555 | 74 |
8. | N. Heidfeld | BMW | 1:22,946 | 102 |
9. | K. Nakajima | Williams | 1:23,031 | 77 |
10. | S. Vettel | Scuderia Toro Rosso | 1:23,187 | 74 |
11. | K. Chandhok | Red Bull | 1:23,255 | 57 |
12. | J. Button | Honda | 1:23,358 | 79 |
13. | J. Trulli | Toyota | 1:23,465 | 54 |
14. | R. Kubica | BMW | 1:23,488 | 37 |
15. | A. Davidson | Super Aguri | 1:23,547 | 80 |
16. | L. Filippi | Honda | 1:23,596 | 74 |
17. | S. Bourdais | Scuderia Toro Rosso | 1:23,753 | 72 |
18. | F. Montagny | Toyota | 1:23,977 | 45 |
19. | C. Klien | Force India F1 | 1:24,446 | 56 |
20. | A. Sutil | Force India F1 | 1:24,537 | 105 |
21. | V. Liuzzi | Force India F1 | 1:24,555 | 55 |