Schumi és Alonso fej fej mellett Sanghajban
Az első szabadedzéshez hasonlóan a helyi idő szerint kora délután megrendezett második gyakorláson is az osztrák Alexander Wurz volt a leggyorsabb a Formula–1-es Kínai Nagydíjon. A Williams-Cosworth tesztpilótája nagy csatát vívott a végén a német Sebastian Vettellel (BMW-Sauber). A harmadik helyen Anthony Davidson (Honda) végzett, megelőzve a két Ferrarit, illetve Fernando Alonsót. Az edzés után Felipe Massa (Ferrari) autójában motort kellett cserélni, amit azt jelenti, hogy vasárnap az időmérő edzésen megszerzett pozíciójához képest tíz hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson (bővebben a 2. fejezetben).


Szavazás
A szabadedzés eredményei érdekesen alakultak, hiszen a három tesztpilóta, Wurz, Vettel és Davidson esetében elsősorban a gyorsaság volt a lényeg, ők az edzéselsőségért viaskodtak.
Egy másodperccel volt lassabb náluk a Massa, M. Schumacher, Alonso trió, az ő esetükben azonban ezúttal még nem a sebesség volt az elsődlegesen fontos szempont. Ezzel együtt a két Ferrari és Alonso Renault-ja újabb egy-két másodperccel volt gyorsabb a középmezőnynél.
Michael Schumacher egyébként 12, míg Alonso 10 kört tett meg, így nemcsak a köridejük, hanem az elvégzett munka mennyisége is nagyjából azonos volt.
Kimi Räikkönen viszont nem szakította meg magát, mindössze négy kört tett meg, és azt a négyet is elég lassan. A McLaren-Mercedes finn pilótája 3.6 másodperccel volt lassabb Wurznál és 2,4-2,5 másodperccel a Schumacher–Alonso duónál. Ez azért is érdekes, mert a jövőre már a Ferrarinál versenyző Jégember szeretné megnyerni a Kínai Nagydíjat.
3. KÍNAI NAGYDÍJ, A VILÁGBAJNOKSÁG 16. FUTAMA
1. | A. Wurz | osztrák | Williams | 1:35.539 perc |
2. | S. Vettel | német | BMW | + 0,040 mp |
3. | A. Davidson | brit | Honda | + 0,175 |
4. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 1,060 |
5. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 1,102 |
6. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 1,200 |
7. | M. Ammermüller | német | Red Bull | + 2,139 |
8. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 2,179 |
9. | F. Montagny | francia | Toyota | + 2,333 |
10. | M. Webber | ausztrál | Williams | + 2,506 |
11. | N. Heidfeld | német | BMW | + 2,523 |
12. | J. Button | brit | Honda | + 2,559 |
13. | A. Premat | francia | Spyker-Midland | + 2,559 |
14. | P. De La Rosa | spanyol | McLaren | + 2,719 |
15. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 2,737 |
16. | R. Schumacher | német | Toyota | + 3,349 |
17. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 3,420 |
18. | K. Raikkönen | finn | McLaren | + 3,640 |
19. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 3,880 |
20. | N. Rosberg | német | Williams | + 3,983 |
21. | N. Jani | svájci | Toro Rosso | + 4,323 |
22. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 4,334 |
23. | R. Kubica | lengyel | BMW | + 4,472 |
24. | R. Doornbos | holland | Red Bull | + 4,675 |
25. | C. Albers | holland | Spyker-Midland | + 4,780 |
26. | D. Coulthard | brit | Red Bull | + 4,973 |
27. | T. Szato | japán | Super Aguri | + 5,776 |
28. | T. Monteiro | portugál | Spyker-Midland | + 6,635 |
29. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri | + 6,717 |
ALBERS SZERZŐDÉST KÖTÖTT A SPYKERREL 2007-RE

"Rendkívül büszke és boldog vagyok, hogy új szerződést kaptam a Spykertől – nyilatkozta Albers. – Holland csapatról van szó, és nagyszerű emberek állnak mögötte. Folytatni tudjuk azt az építkezést, amelyet az idén elkezdtünk."
"Ebben a szezonban a kezdet nehéz volt, de aztán egyre jobban és jobban mentek a dolgok. Itt az ideje megtenni a következő lépést. Erre pedig egy holland csapatnál nincs jobb lehetőség."
Mint korábban megírtuk, a sportautó-gyártással foglalkozó Spyker nemrégiben vásárolta fel a Midland csapatot a kanadai-orosz üzletembertől, Alex shnaidertől.