Végül kizárták Michael Schumachert
Nem kis felzúdulást okozott, ahogyan Michael Schumacher a Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság Monacói Nagydíján. A Ferrari hétszeres világbajnok pilótája az időmérő edzés utolsó percében állt keresztbe a Rascasse-kanyarban, így a mögötte érkezőknek le kellett lassítaniuk, amivel esélyük sem maradt túlszárnyalni a német pole pozíciót érő idejét. Végül Schumacher minden eredményét megsemmisítették a versenybírák és a rajtrács végére sorolták.

Az NSO ajánlja
Csapatfőnöke, Flavio Briatore egy fokkal kevésbé volt diplomatikus. “Szándékosnak tűnt, amit csinált, és ezt nem csak én látom így. Schumacher neki se ment a korlátnak, csak egyszerűen leparkolt. Nem tudom, mi szüksége volt erre, de a Ferrari mindig így csinálja” – közölte az angol ITV csatornával a Renault csapatfőnöke.
A Renault főmérnöke, Pat Symonds sem rejtette véka alá a véleményét. “Nagyon meglepett Michael legalábbis gyanús manővere. Olyan hiba volt, mintha egy újonc követte volna el, nem egy világbajnok. Az pedig kétségtelen, hogy ez a pole pozíciónkba került, mert mindkét pilótánknak tönkretette a leggyorsabb körét” – morgott a főmérnök.
Maga Michael Schumacher persze másképp emlékszik. “Túl agresszíven akartam venni a kanyart, leblokkolt az első kerék, és lecsúsztam az ívről. Próbáltam rükvercbe tenni az autót, de túl sokáig vártam, mert arra gondoltam, jöhetnek mögöttem, és végül lefulladtam. Eleve nem is tudtam, hogy én vagyok az élen, utána mondták a fülemre, hogy enyém a pole.”
Szavazás
Briatore valóban nem hatódott meg egykori pilótája védekezésén. “Mindenkit át akar verni. Egy hétszeres világbajnok akarja beadni nekünk azt a mesét, hogy nem direkt hibázott. Mi azonban nem Hófehérke és a hét törpe vagyunk. Amit tett, az rendkívül sportszerűtlen, hihetetlen, hogy képes volt rá” – dörgött a Renault csapatfőnöke.
Ami azt illeti, Schumacher húzását több pilóta és csapatfőnök is elítélte. Már az is felmerült, hogy a németet leváltsák a pilóták szövetségének elnöki posztjáról.
A versenybírák is vizsgálódnak az ügyben: az időmérő után a német egyből mehetett is kihallgatásra. A döntnökök Giancarlo Fisichellát is beidézték, aki a kilencedik helyen végzett David Coulthardot tartotta fel állítólag. Fisicótól el is vették a három legjobb köridőt.
Schumacher ügyében aztán csak késő este született döntés: manőverét szándékosnak minősítették, megfosztották minden edzéseredményétől és a rajtrács végére sorolták.
"A pilóta az első szektorban még a legjobb időt érte el, a másodikban azonban időt veszített, de a 18-as kanyarhoz majdnem ugyanakkora sebességgel érkezett, mint a korábbi gyors körében. Ennek ellenére olyan erővel fékezett, hogy az első kerekei leblokkoltak. Minden rendelkezésre álló adatot megvizsgálva nem találtunk más érthető okot arra, hogy a pilóta ilyen túlzó mértékben fékezett, mint hogy szándékosan állt meg az edzés utolsó perceiben" - szól a verdikt.
név | nemz. | csapat | idő 1. | idő 2. | idő 3. | |
1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 01:14,2 | 01:13,6 | 01:14,0 |
2. | M. Webber | ausztrál | Williams | 01:14,3 | 01:13,7 | 1:14.082 |
3. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 01:13,9 | 01:13,5 | 01:14,1 |
4. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren | 01:14,5 | 01:14,3 | 01:14,7 |
5. | R. Barrichello | brazil | Honda | 01:14,8 | 01:14,3 | 1:15.804 |
6. | J. Trulli | olasz | Toyota | 01:14,9 | 01:14,2 | 1:15.857 |
7. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 01:15,1 | 01:13,7 | 1:16.426 |
8. | N. Rosberg | német | Williams | 01:14,9 | 01:13,9 | 1:16.636 |
9. | G. Fisichella* | olasz | Renault | 01:14,6 | 01:13,6 | 01:14,4 |
10. | R. Schumacher | német | Toyota | 01:14,4 | 01:14,4 | |
11. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 01:14,5 | 01:14,7 | |
12. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 01:15,3 | 01:15,0 | |
13. | J. Button | brit | Honda | 01:15,1 | 01:15,0 | |
14. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 01:15,3 | 01:15,1 | |
15. | N. Heidfeld | német | BMW | 01:15,3 | 01:15,1 | |
16. | C. Albers | holland | Midland | 01:15,6 | ||
17. | T. Monteiro | portugál | Midland | 01:16,0 | ||
18. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 01:16,2 | ||
19. | T. Sato | japán | Super Aguri | 01:17,3 | ||
20. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 01:17,5 | ||
21. | F. Massa | brazil | Ferrari | |||
22. | M. Schumacher* | német | Ferrari | 01:15,1 | 01:13,7 | 01:13,9 |