WTCC: Vért izzadunk, hogy az első tízbe kerüljünk – Michelisz

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.20. 13:54
null
Michelisz Norbert az fordított rajtrácsos első futamon lát esélyt a jó eredményre a Hungaroringen (Fotó: fiawtcc.com)
A túraautó-vb hét végi hungaroringi versenyhétvégéjére 80-ról 10 kilogrammra csökken a Honda és a Citroën plusztömege közötti különbség, ami miatt Michelisz Norbert szerint már az is bravúr lesz tőle, ha a legjobb tízbe bekerül a szombati időmérő edzésen.

„Ezen a hétvégén, vagyis számomra a hazai pálya miatt legrosszabbkor, megkapjuk mi is a pluszsúlyokat, úgyhogy eltűnik az eddigi 80 kilós különbség a mi autónk és a Citroënek között. Az esélyeket ez szerintem nagymértékben befolyásolja, hiszen körönként 1.2 vagy akár 1.4 másodperces időveszteséget okoz – mondta Michelisz arra utalva, hogy bár a Citroën plusz 80 kilogrammos terhelése megmarad, a Hondáé 0-ról 70-re emelkedik. – A mostani erőviszonyokat látva kár lenne áltatni magunkat: vért fogunk izzadni, hogy bekerüljünk az első tízbe. A realitás az, hogy az időmérőn beverekedjük magunkat a tízbe, és ha ez így lesz, az első, fordított rajtrácsos versenyen küzdhetünk a dobogóért."

A teljesítmény tekintetében kiosztott „büntetési tételek” miatt a Volvo reménykedhet, hiszen a Chevrolet-hez hasonlóan nem kapott plusz súlyt az első két versenyhétvége után. A Ladákat 50 kilogrammos extra terheléssel sújtják a Hungaroringen.

Michelisz arról is beszélt a Nemzeti Sportnak, milyen volt az első két versenyhétvége után, hogy eddigi versenymérnöke, a vele a Zengő Motorsportnál együtt dolgozó Bári Gergely a Honda döntése értelmében Tiago Monteiróval dolgozik együtt.

„Mindhárom Honda-pilóta autója ugyanúgy volt beállítva a két versenyhétvégén, nincsenek titkaink egymás előtt. Természetesen nem akarom Gergő érdemeit kisebbíteni, hiszen pontosan tudom, hogy ő világklasszis a saját területén, ezen felül pedig a legokosabb ember, aki a környezetemben megfordult, de Monteirónak ez csak lélektani pluszt jelenthet. Ugyanis az információáramlás csapaton belül teljesen nyílt. Nincs olyan, hogy valaki kitalál valamit, és a többiek csak a hétvége után tudják meg. Úgy dolgozunk a Hondánál, hogy ülünk egy asztal körül, és pontosan tudom, ki milyen beállítással megy, és megvan a lehetőségem, hogy ha szeretném, ugyanazt használjam” – mondta Michelisz, aki elismerte, azért csalódott, hogy a vb-pontversenyben 25 pontos hátrányban áll csapattársával szemben.

A Zengő Motorsport azon dolgozik, hogy legalább az egyik autója ott legyen a rajtrácson, a második, Nagy Dániel gépe erre a hétvégére még biztosan nem készül el. Ficza Ferencé azonban vasárnap Szlovákiában leégett, így annak összerakása zajlik, s a csapat a Hungaroringen azon dolgozik, hogy elkészüljön időben.

A WTCC hungaroringi hétvégéjének menetrendje
PÉNTEK

12.30–13.00: teszt
SZOMBAT
9.45–10.15: 1. szabadedzés
12.15–12.45: 2. szabadedzés
15.00: időmérő (Tv: M4 Sport)
VASÁRNAP
14.15: az 1. futam (14 kör) (Tv: Eurosport2, M4 Sport)
17.15: a 2. futam (15 kör) (Tv: Eurosport1, M4 Sport)

AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA
1. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 77 pont
2. José María López (argentin, Citroën) 76
3. Michelisz Norbert (Honda) 52
Ficza Ferencnek és Nagy Dánielnek (mindkettő Zengö Motorsport) még nincs pontja.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik