MotoGP: továbbra sem biztonságos a Red Bull Ring, a Yamaha visszavonta kérelmét

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2020.08.22. 10:04
null
A múlt heti hatalmas baleset után változtattak a pálya biztonsági vonalán (Fotó: motogp.com)
A múlt vasárnapi baleset után nem tétlenkedtek a szervezők, 12 méterrel meghosszabbították a hármas kanyarnál húzódó biztonsági hálót, hogy egy hasonló dinamikájú balesetnél a motorok ne repüljenek keresztül a pályán. A megoldás valószínűleg csak átmeneti, de az nagy kérdés, hogy bármilyen átépítés szóba jöhet-e.

Javult a biztonság a hármas kanyarban – kezdte Valentino Rossi. – Ami a vasárnapi balesetet illeti, az biztos, hogy Zarco motorja nem repült volna keresztül, ha ott a fal. De Morbidelli motorja továbbra is igen, mert az épp a pálya mellett repült el. Szóval ez a fal nem elég. Ha vasárnap esni fog, akkor potenciálisan veszélyes lehet a pálya ezen része a vonalvezetés miatt.”

„Légfalat tettek elé, ha eltalálod a falat, akkor az nagyon nagy ütközés lesz, szóval nem igazán tűnik biztonságosnak. A Dorna mindent megtesz, egyik hétről a másikra nem volt más megoldás. A másik dolog, amiről a biztonsági tanács ülésén beszélnünk kell, hogy hogyan kerülhetjük el az ilyen baleseteket. Magunkban kell keresni a hibát és nem a pályában. Sokat hallok arról, hogy milyen veszélyes a pálya, de ha nem lett volna emberi hiba, akkor ez nem történik meg. Először ezeket a dolgokat kell megoldanunk” – mondta Pol Espargaró, aki még mindig Johann Zarco felelősségét hangsúlyozza.

FÉK ÉS GUMI

Ez a két technikai összetevő volt a pénteki edzésnap után a délután legnépszerűbb témája. Hiába versenyzett itt már a múlt héten is a mezőny, ne gondoljuk, hogy készen állnak a vasárnapi futamra. Továbbra is keresik a beállításokat, tanakodnak, hogy milyen gumi lehet a nyerő a versenyen, és sokan a problémákra próbálnak megoldást találni.

A világbajnoki összetettet jelenleg még vezető, de az utóbbi két futamon csak 7. és 8. helyen végző Fabio Quartararónak ez a hétvége sem indult jól. „Nehéz nap volt. Sokat kell dolgoznunk, mert a versenytempónk nagyon rossz. Nagyon rosszul éreztem ma magam a gumikon és nem tudom, miért. A közepes lehet a versenykeverék, de nagyon furcsa volt ma motorozni vele. A teljesítménye nagyon gyorsan esett, és ezt nem értem. Óvni akarom a gumit, és épp az ellenkezője történik. Túlmelegszik a hátsó gumi – nyilatkozta Quartararo, akinek reggel még fékproblémái voltak, ahogy a múlt héten is.

A hátsó gumi melegedése pedig nem túl jó jel, hiszen évek óta erre panaszkodik Maverick Vinales és Valentino Rossi is…

Rossi és csapata egyelőre a top 10-en kívül várja a folytatást, miután eltaktikázták magukat, és a gyors körre alkalmas puha keveréket nem délelőtt rakták fel, hanem csak délután, amikor már túl meleg volt az aszfalt, így nem tudott eleget javítani. Spórolni akartunk az abroncsokkal, de nem jól időzítettünk – mondta az olasz.

A múlt heti futamgyőztes szintén bizonytalan még a gumik kapcsán. Azért versenyeztünk a puha hátsóval, mert 2016 óta még senki nem nyert itt közepesen – kezdte Andrea Dovizioso nevetve.

„Nem tudtuk, hogy melyik gumi lenne a legjobb, és az időjárás miatt a múlt héten nem is tudtunk rendesen tesztelni. Jól éreztem magam a puha hátsón, így azzal mentünk tovább, ám a futam végére már nagyon a határon volt. Úgy tűnik, a közepes jobban működhet, de még nem tudjuk biztosan.”

Az olaszhoz hasonlóan Joan Mir is a közepes hátsót próbálgatta tegnap, mégpedig hosszú távon. A spanyol 30 kört tett meg ugyanazzal az abronccsal.

A LEGJOBB PILÓTA NINCS A PÁLYÁN

„Azon dolgozunk, hogy vasárnap jó versenyt fussunk. Nem tudom megmondani, hogy a győzelemért fogunk-e harcolni, vagy a dobogóért. A top 5-ért vagy a top 10-ért. Fogalmunk sincs, hiszen ahogy láthattátok az elmúlt futamokon, megvolt a tempóm, de nem jött össze a győzelem különböző okok miatt. Ilyen a versenyzés, sok minden történhet” – mondta Pol Espargaró.

A mezőny legjobb pilótája nincs itt. Szeretném a legjobbal összemérni magam. Ő nincs itt (Marc Márquez – a szerk.), és nem tudom, hogy mi lenne, ha itt lenne. Nakagami nagyon gyors volt ma, de Marc általában sokkal gyorsabb, mint ő, szóval nem tudom. Nagyon jól vagyunk most, ez igaz. De vagyunk olyan jók, mint amilyennek tűnik? Nem tudom.”

A YAMAHA VISSZAVONTA A KÉRELMET

Lezáródni látszódik a Yamaha motorproblémája körüli történet, legalábbis, ami a hivatalos részt illeti. Hogy a megoldást valóban megtalálták-e hangvillások, annak kapcsán azért maradtak kérdések.

Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója pénteken közölte, hogy hivatalosan is visszavonták kérelmüket, amit a gyártókat tömörítő szövetségnek nyújtottak be, hogy kinyithassák a leplombált blokkokat és kicserélhessék a hiba forrását jelentő szelepeket.

„Az elmúlt héten alaposan megvizsgáltuk a dolgokat a gyárban, és a beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de végül nem tudtuk bemutatni azokat a dokumentációkat, amelyek szükségesek lettek volna, és amelyeket kértek tőlünk. Közben a problémáról is több információnk lett, és arra jutottunk, hogy kezelni tudjuk a helyzetet a blokkok kinyitása nélkül is. A blokk beállításának változtatásával és a blokkok forgatásával a szezon során kezelni tudjuk a helyzetet” – mondta a brit menedzser.

A pilóták pénteki nyilatkozataiból kollégánk az alábbi videóban szedett össze egy csokorra valót.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik