MotoGP: tájfun közelít a gyorsasági motorosok felé

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2019.10.18. 10:41
null
A francia Fabio Quartararo ment egyedüliként 1:44-es kört (Fotó: AFP)
Bár a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának második szabadedzése előtt fekete felhők ijesztgették a versenyzőket és a csapatokat, szárazon lement az első nap a Japán Nagydíj helyszínén, de holnapra már komoly esőzést ígérnek. A pályán tartózkodók okostelefonjára ma már mindenkinek megérkezett az ötből hármas fokozatú veszélyre figyelmeztető üzenet.

 

Nem készült előzetes vészforgatókönyv arra az esetre, ha nem tudnának szombaton pályára menni a versenyzők Motegiben (ahogy történt ez egy héttel korábban az F1-gyel Szuzukában), egyelőre tehát mindenki egy heves (40-50 mm csapadékot jósolnak) esőzéssel tarkított kvalifikációs napra készül.

Legutóbb a 2017-es katari futamon kellett eltörölni az időmérőt esőzés miatt (a szabályok értelmében ilyenkor az első három szabadedzés összesített eredménye alapján áll fel a rajtrács), míg idén áprilisban szintén a rossz időjárási körülmény (többek között villámlás) miatt maradtak el a harmadik szabadedzések.

Mindez természetesen ma még nem zavarta a pilótákat, annyiban persze mégis befolyásolta őket, hogy minden bizonnyal a mai nap alapján már véglegesen eldőlt, hogy kiknek sikerült egyenes ágon bejutni a Q2-be.

Fabio Quartararo zárta az élen végül a szombati napot, egyedüli pilótaként futva 1:44-es kört. Őt Maverick Vinales és Marc Márquez követi jelenleg.

A gyári ducatisoknak a „gyenge” kezdés után (a nap jelentős részében inkább a versenybeállításon dolgoztak) sikerült a negyedik és a nyolcadik helyre bejönni Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci sorrendben.

Valentino Rossi még náluk is jobban kicentizte a dolgokat, és tényleg csak az utolsó pillanatban tudott elég gyors kört futni, aminek köszönhetően viszont nemcsak bejutott a Q2-be, de Franco Morbidellit 96 ezreddel megelőzve, végre nem az utolsó hangvillásként zárta a napot.

A Suzukinál zsinórban harmadszorra fordulhat elő, hogy Joan Mir az első három szabadedzés összesítése után csapattársa előtt végez (ez ugye a holnap reggeli időjárásnak és edzésnek a függvénye még), de jelenleg, ahogy Aragóniában, úgy most is az a helyzet, hogy Álex Rinsnek nem sikerült egyenes ágon bekerülni a fő időmérőbe, míg kategóriaújonc márkatársának igen.

Aleix Espargaró szintén a top10-ben várhatja a folytatást Apriliáján, míg a tavalyi japán futam második helyezettje, Cal Crutchlow (akárcsak a 2019-es harmadik helyezett, Rins) a Q1-ben küzdhet tovább egy jobb rajtpozícióért.

A Motegiben a legutóbbi yamahás győzelmet (2014) magáénak mondható Jorge Lorenzo a 17. helyről várja a folytatást.

A Moto2-esknél Álex Márquez, míg a Moto3-asoknál Andrea Migno zárta a pénteki napot az élen.

Zarco gyors visszatérése

A hét elején végre bejelentették Nakagami Takaaki szerződéshosszabbítását a HRC-vel, azaz a japán pilóta jövőre is Lucio Cecchinello csapatában versenyez majd, és az is biztossá vált, hogy nem kapta meg a hőn áhított legújabb fejlesztést, így Marc Márquez idei világbajnok motorjával fogja teljesíteni a 2020-as szezont.

Egyúttal az is biztossá vált, amit már a múlt héten tudni lehetett, hogy most hétvégi hazai futama után Nakagami kés alá fekszik, és megműtteti Assenben megsérült jobb vállát (Rossi kaszálta el őt egy rontott féktáv után), ami az idény során egyre több és komolyabb problémát okoz neki. A döntés miszerint Taka nem versenyzi végig az idei szezont a thai futam után született meg, ahol az utolsó tíz körben már olyan fájdalmai voltak a vállában, hogy nem érezte a karját sem, és teljesen erőt vesztve motorozott.

Már a sérülés más, a beavatkozás és a főként a rehabilitáció nagyon hasonló lesz ahhoz, amin Marc Márquez tavaly decemberben átesett. Mivel a spanyolnak is több mint három hónap kellett a teljes gyógyuláshoz, Nakagami pedig fitten szeretne belevágni a jövő évbe, ezért az előrehozott műtét mellett döntöttek.

Azok a hírek is igaznak bizonyultak, hogy Johann Zarco fogja helyettesíteni a japánt az utolsó három futamon.

Ez némiképp meglepetés annak fényében, hogy Buriram után mindenki biztosnak vette, hogy a kétéves KTM-es szerződésének felbontását maga kérő francia jövőre a Yamaha gyári tesztpilótája lesz.

Ma már azt is tudjuk, hogy nem lesz, hiszen a hangvillások végül egy újabb évre Jonas Folgerrel kötöttek szerződést.

Zarco úgy nyilatkozott, hogy az az ajtó bezárult, és ezt ő is tudta, amikor a versenyzés és a Honda mellett döntött. Ez akár még össze is csenghet azokkal a feltételezésekkel, miszerint a Yamaha nem szerette volna, hogy Zarco a szárnyasok motorjára üljön, aki nem tartotta tiszteletben ezt a kérést, ezért végül köszönték, de nem kértek belőle.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik