LakyBoy, a Trackwood hőse!

Vágólapra másolva!
2012.08.30. 14:28
Címkék
Véget ért az idei Trackwood Drift Festival, ahol minden idők legjobb csatáit és driftautóit csodálhattuk meg olyan versenyzőkkel, akik a világ bármely táján megállják a helyüket. A Drift All Stars és az EEDC nemzetközi mezőnye komoly kihívást jelentett hazánk legjobbjaink, azonban Lakatos Zoltán „LakyBoy" óriási küzdelem árán tudott felállni a dobogó harmadik fokára, melyre nagyon büszkék lehetünk!

Máriapócsra a RabócsiRing drift szentélyébe Európa minden szegletéből érkeztek versenyzők, a depóban sétálgatva pedig hajmeresztő látványban lehetett részünk. Az már köztudott volt, hogy az angol, ír versenyzők technikai felkészültsége és profizmusa egyedülálló, azt azonban senki nem gondolta, hogy még ezen is túltesznek az EEDC, azaz a Kelet-Európai nemzetközi sorozat litván, lett orosz és ukrán versenyzői. A mezőny legerősebb autójával Vents Pecak érkezett, aki egy BMW E36-os bódéba épített szörnyszülöttet hozott el nekünk a legjobb értelemben. Az autó csak nyomokban tartalmazott bajor elemeket ugyanis a teljes futóműve japán alkatrész alapokra épült, míg a szívét egy biturbós Corvette LS1 motor adta. Mindez belülről volt vezérelhető, így a 21 éves lett pilóta 700 és bevallása szerint 1050 lóerőig tudta húzatni „szekerét". A versenyen 850 pacira volt programozva, miközben 1255NM nyomatékot adott le.

A fiatal versenyző keveset edzett, mivel a vadonat új versenygumik csupán három kört bírtak. Nem túl meglepő ezért, hogy a kvalifikáción sem brillírozott, és 17. helyezésével az előtte végzett Kalydy Tamással került össze. Papírforma szerint Tamás M3-as BMW-jének nem sok esélye volt, hiszen háromszoros túlerőben várta riválisa. Óriási meglepetésre azonban Tamás rettentően megszorongatta ellenfelét, talán élete legbátrabb csatáját bemutatva. A bírák sem igen tudtak dönteni, és a visszahívás után megszületett az első meglepetés. A nézők nagy örömére a magyar pilóta továbbjutásával bebizonyította, hogy nem minden az autón múlik.

 

Vents Pecak–BMW E36 LS1 Corvette / 850LE

A kvalifikációt Alex Golovnya nyerte aki Kijevből hozta el nekünk profin megépített Nissan S13-sát. A pályatesztet követően a beállításaival nem volt elégedett, ezért a váltó áttételén módosítottak. Bár a végeredmény jól sikerült mégis katasztrófába torkollott. Az első körökben minden rendben volt, hatalmas szög, nagy sebesség, majd kis pihenő után óriási csattanás a falon. Az autó az egekben felrepülve landolt az aszfaltra, a végeredmény: első futómű kifordult, kasztni csúnyán összetört és még folyik is valami... A sokkhatás után szerencsére kiderült a motorral minden rendben, így jöhetett a hosszan tartó futómű szerelés. Magyarországon japán verseny alkatrészeket azonban nem egyszerű beszerezni, így Alex csapattársaitól kért segítséget, akik szerencséjére később indultak Ukrajnából. Ezzel egyetemben pedig egyik szerelője is visszautazott repülővel(!), hogy a hiányzó speciális alkatrészekkel még a verseny előtt visszaérjen. Az utolsó pillanatban sikerült elkészülni, majd egy kör tesztelési lehetőség után olyat pirított a pályán mint senki más. A lehető legnagyobb szögben, 120Km/h-s sebességgel szinte falat érintve abszolválta második éles körét. Nem semmi teljesítmény ez Alextól, a sok idegeskedés és szervezkedés ellenére csodálatos kvalifikációs eredményt ért el. „Úgy gondoltam egy kellemes kis kirándulás teszek Magyarországon, ez nem egészen így történt. Az éjszakai verseny azonban kárpótolt, sokkal több érzelem és izgalom társul hozzá. Szeretném megemlíteni még a fantasztikus közönséget, akik annak ellenére, hogy hihetetlenül meleg volt nagyon sokan voltak és a verseny végéig kitartottak" – írta saját blogján Alex Golovnya.

A selejtezőben második helyezést ért el az ír Nigel Colfer, és azt már szinte említeni sem kell, hogy az Ő autója is csodálatosan szép volt. A Nissan 180SX egy 1JZ-GTE motorral volt megáldva, mely 600 lóerős teljesítményre volt képes. Nigel 2006-ban kezdte pályafutását és már számtalanszor állt pódiumon. A tavalyi Drift Allstars bajnokságban másodikként végzett, míg most érkezése előtt az előkelő harmadik helyen tanyázott. „Félelmetes és elképesztő rendezvényen vagyunk túl! A Top16-ban kétszer is visszahívtak a finn Juha Rintanen ellenében. Őrült köröket mentünk 120%-on és bár kikaptam, de számomra ez hatalmas élmény volt, hiszen a drift erről szól" – posztolta facebook oldalán Nigel.

 

Nigel Colfer–Nissan 180SX 1JZ / 600LE

A spanyol Lluis Lopez is meglepte a mezőnyt, mivel az S14-es Chevy LS1 V8 motorral szerelt Nissannal harmadikként végzett a kvalifikációban. Igaz sokan Európa egyik legtehetségesebb versenyzőjének tartják, ami az eredményeit tekintve nem véletlen. A tavalyi évben megnyerte a spanyol, francia, valamint a portugál drift bajnokságot. Bár ezeket a sorozatokat Európában nem jegyzik olyan magasan, viszont nemzetközi eredményei is bizonyítják, hogy valóban nem háttal ül a kormánynak. Az összevont Drift Allstars és EEDC futamon végül 8.-ként végzett, mellyel teljesen elégedett volt és ennek örömére a versenyt követően a Hell teraszon alaposan fel is öntött a garatra.

A selejtező legeredményesebb három magyar versenyzője Szabó Szilárd 7., Tóth Géza 9., míg Lakatos Zoltán 12.-ként végzett. Sajnos sok hazai pilótának láthatóan megremegett a lába, mert nem azt a formát hozták, amit a hazai versenyeken megszokhattunk. Elképzelhető persze az is, hogy a külföldi szervezők nyomvonal változtatása is megzavarhatta őket, mivel sokáig a nagyíves verzión gyakoroltak, majd ezt követően került bele az első kanyar megtörése, drift szakzsargonnal élve a kikényszerített manji. Bár a továbbjutott legjobb 32 pilóta közel felét magyar versenyző tette ki, sajnos az első páros csatákat követően tovább romlottak a magyarok esélyei. Olyan versenyzők hullottak ki, mint a Hell Energy Országos Bajnokság éllovasa György Szilveszter, a helyi vagány és az óriási pályarutinnal megáldott Grózinger Zsolt, és sajnos a mezőny egyetlen hölgy versenyzője Szántó Nikolett is szerencsétlenül járt, mivel csapattársa Lakatos Zoltán ellenében búcsúzott a további küzdelmektől.

 

Tóth Géza–Toyota Soarer / 450LE

TOP16

A legjobb 16 között a magyarok létszáma csupán 5 főre apadt így a folytatás óriási izgalmakat hozott. A versenyzők között itt már nagyon minimális különbségek mutatkoztak. A pilóták már teljes sötétségben, ugyanakkor szinte a futballstadionok kivilágításához hasonló körülmények mellett harcoltak egymással. A hangulat természetesen egyre fokozódott, hiszen hazánk fiai nagy kihívás előtt álltak ebben a szakaszban. A nézők azonban hiába szurkoltak teli torokkal, sorra búcsúztak a magyarok külföldi riválisaikkal szemben. Kalydy Tamás a kvalifikáció győztesével Alexal került össze és kiesett. Tóth „Alapos" Géza az egyik legnagyobb esélyesünk, - mint kiderült később, a verseny végső győztese ellenében maradt alul, igaz csak minimális különbséggel. Az E500-as Mercit tekerő Szabó Szilárd is rossz ágra keveredett, mivel az ukránok első számú pilótájától Dimitriy Ilyuktól szenvedett vereséget. Kicsit több esélye volt ugyan Zentai Sándornak spanyol ellenfelével Lluis Lopes-al szemben, mégis alul maradt a küzdelemben. Egyedül Lakatos Zoltánnak sikerült tovább menetelni, a Drift Allstars élmezőnyében tanyázó brit Martin Richards ellenében.

Alex Golovnya–Nissan S13 / 550LE

A legnagyobb csata a finn Juha Rintanen és Nigel Colfer között dúlt. Juha gyakorlatilag két napos szereléssel töltötte a versenyt megelőző edzéseket, mivel az előző futamon motorja tönkrement és az Angliából érkezett alkatrészeket magyar segítséggel sikerült beépíteni az utolsó pillanatban. Ráadásként ezt követően az autóját is falnak csapta, így a futómű is csorbát szenvedett, azonban ezt is sikerült orvosolnia. Ennyi kínszenvedés után nem csoda, hogy a finn versenyző gyakorlatilag ebben a csatában úgy harcolt, mintha az életéért küzdene. Csupán harmadik futásra tudtak a bírók dönteni, és szerencséjük is volt mivel Nigel megkönnyítette dolgukat azzal, hogy beforgott.

A Drift Allstars éllovasa Alan Sinnot és a lett Gvido Elkinis csatája is látványos volt, igaz a versenyzők ennek annyira nem örültek, mivel az első kanyarban mindketten a falnak csapódtak. Gvido túlzottan agresszívan támadta ellenfelét és meg is lökte egy hangyányit, ami miatt Alannak korrigálnia kellett, csak épp a fal útban volt.

Alan Sinnot vs. Gvido Elkinis – nem ez volt az első falba csapódás

Top8

A közönség egyik nagy kedvence Alex Golovnya az orosz Max Tvardovisky ellen került össze. Mindkét pilóta gyönyörűen autózott, azonban a bírók Max-ot ítélték jobbnak, igaz minimális különbséggel. A következő csata előtt minden drfit fanatikus elmondott egy imát, hisz az egyetlen talpon maradt magyar pilóta Lakyboy következett. A lett Kristaps Bluss várta a rajtvonalnál, aki egy brit és olasz versenyzőnek intett már búcsút a legjobbak között. Bluss komoly eredményekkel büszkélkedhet pályafutása során és számos ország bajnokságában és a nemzetközi porondon is kipróbálta már magát. Szinte minden alkalommal dobogóra tudott állni és komoly eredményekkel rendelkezett. 2010-ben EEDC bajnok volt, rákövetkező évben pedig az FXOpen sorozatban tudott a dobogó legfelső fokára állni. Lakatos Zoli azonban nem engedte ellenfelének, hogy magyar trófeát is begyűjtsön, hisz szerencsére óriási hazai és nemzetközi tapasztalattal rendelkezik LakyBoy is. A csata nagyon szoros volt, de Zoli dominanciája a bírókat is meggyőzte, így a döntőbejutásért készülhetett.

Juha Rintanen és az ukrán Dimitriy Ilyuk csatája sajnos már az első kanyarban eldőlt, mivel a finn versenyző korrigálni kényszerült, mely hatására Dimitriy érintőre vette Juha 700 lóerős Nissanját. A fordított felállásban bár Juha mindent megtett és gyönyörű kört ment, kevés volt az egyenlítéshez, így kiesett. A legjobb 8 utolsó csatáját a Nexen Tire két versenyzője Alan Sinnot és a spanyol mókamester Lluis Lopez vívta egymással. Alan követőként jobban rá tudott autózni csapattársára mellyel meggyőzte a bírókat. A Drift Allstars bajnokságban ezzel tovább erősítette vezető pozícióját, hiszen a legjobb négybe rajta kívül már csak orosz és ukrán versenyző, valamint a mi hősünk Lakatos Zoli jutott tovább.

Dimitriy Ilyuk vs. Juha Rintanen – a nap egyik legszebb csatája volt

Top4

A döntőbejutás első csatáját LakyBoy és a verseny folyamán egyre magabiztosabb formát mutató Max Tvardovisky vívta egymással. Max megindításai sajnos gyorsabbak és szebbek voltak, valamint az összkép is az Ő javára hajtotta a malmot. Nem csoda persze, hisz az R34-es Skyline jóval erősebb volt Zoltán E30 kompresszoros V8-asával szemben. A nézők persze bizakodtak egy visszahívásban, hiszen a távolság kettejük között mindkét körbe szinte azonos volt, de az igazság az, hogy dönteni lehetett és a bírók nem kegyelmeztek LakyBoynak.

A másik elődöntő ukrán-ír párharcot hozott, azaz Dimitriy és Alan Sinnot csatáját. Sajnos Alan autója már az előző csatában is keheskedett, a küzdelem első körében pedig végleg kiderült, hogy a motor túlmelegedése mögött komoly probléma húzódik. Alan kénytelen volt feladni a további küzdelmeket, ami egyben számunkra azt is jelentette, hogy Lakatos Zoltáné a harmadik hely!

Alan Sinnot technikai hiba miatt adta fel a versenyt, így 4. lett.

 

Döntő

Max Tvardovisky a bomba formáját tovább fokozta a döntőben, vezetőként nagyon meglépett Dimitriy Ilyuk ellen, de kiderült, hogy az ukrán autójával sincs minden rendben, azért „bénázott" követőként. A fordított felállásban sajnos a gyújtásprobléma tovább fokozódott, így egyértelműen az orosz Max vihette a pálmát és a végső győzelem édes ízét.

 

Max Tvardovisky nem talált legyőzőre

A Drift Allstars és az EEDC profi mezőnye óriási showban részesítette a közönséget melyért rettentően hálásak lehetünk az ötletgazdának Béres Szabolcsnak, valamint a magyar és külföldi szervezőknek. A versenyzők Nyugat és Kelet összecsapásának tekintették a futamot, hiszen két külön álló bajnokság pilótái mérkőztek egymással. Mi magyarok pedig büszkék lehetünk arra, hogy Közép-Európa is beékelte magát és a magyar színekben versenyző Lakatos Zoltán megmutatta Európának, hogy velünk is számolni kell bárhol is állunk rajthoz a világban. Zoli természetesen ott lesz a bukaresti nagydöntőben, és rajta kívül sok-sok magyar versenyző képviseli majd hazánkat. Előtte legjobbjaink a Hell Energy Országos Drift Bajnokság záró futamán csapnak össze szeptember 23.-án Tökölön.

További képek, információk videók a rendezvényről:
www.drifting.hu

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik