Autósport: a 18 éves Tassi Attila nem adja alább az aranynál

utanpotlassport.hu utanpotlassport.huutanpotlassport.hu utanpotlassport.hu
Vágólapra másolva!
2018.06.08. 08:57
Címkék
Az Európa-kupa megnyerését sem tartja elérhetetlennek Tassi Attila, az idei szezonban a TCR Europe-ban induló magyar autóversenyző. A 18 éves pilóta tavaly a világkupában lett ezüstérmes a M1RA-val. Erre az évre csapatot váltott, de autót nem: a jól megszokott Honda Civic pedig bármely rivális konstrukcióval képes felvenni a versenyt.

Kocsmár-Tóth István – utánpótlássport.hu Franciaországban még a középmezőnyben csatázott, a hollandiai hétvégére aztán nagyot lépett előre Tassi Attila a TCR Európa-kupa mezőnyében. Két hete Zandvoortban egy második és egy harmadik hellyel lett gazdagabb a Hell Energy Racing Team pilótája, aki ezzel összetettben egészen a negyedik pozícióig jött fel.Kocsmár-Tóth István – utánpótlássport.hu Franciaországban még a középmezőnyben csatázott, a hollandiai hétvégére aztán nagyot lépett előre Tassi Attila a TCR Európa-kupa mezőnyében. Két hete Zandvoortban egy második és egy harmadik hellyel lett gazdagabb a Hell Energy Racing Team pilótája, aki ezzel összetettben egészen a negyedik pozícióig jött fel.

Tassi Attila (balra) a zandvoorti dobogó második fokán Forrás: tcr-series.com
Tassi Attila (balra) a zandvoorti dobogó második fokán Forrás: tcr-series.com

Tassi Attila (balra) a zandvoorti dobogó második fokán  •  Forrás: tcr-series.com

„Le Castellet-ben elhibáztam az időmérőt, és azzal lényegében oda is lett a hétvége. Zandvoort egész másként alakult. Szeretem a technikás pályákat, szóval feküdt nekem a helyszín. Szezon előtt az összetett első helyét céloztam meg magamnak, aztán az első két verseny után inkább már úgy fogalmaztam, a legjobb hondás szeretnék lenni az idén. Most viszont ismét hiszek abban, hogy képesek lehetünk felvenni a versenyt a Hyundaiokkal is” – összegezte az első két állomás tapasztalatait a 18 esztendős versenyző.

Attila tavaly még a Michelisz Norbert által alapított M1RA színeiben indult az akkor még létező TCR világkupában. A magyar motorsport egyik legnagyobb tehetségének kikiáltott pilótának még az utolsó hétvégén is volt esélye a világkupa-elsőségre.

Ezek után sokakat meglepett, hogy az új szezonra váltott, és elhagyta a Michelisz-csapatot.

„Amikor a M1RA bejelentette, hogy a Honda helyett Hyundai autókkal indul az új idényben, úgy éreztem, a japánokkal kellene tartanom. Nagyon szerettem a csapatot, de az autó különös képen tetszett. Norbival is egyeztettünk, aki nemcsak megértő volt, hanem egyet is értett abban, hogy jó lehetőség számomra, ha már kiismert technikával, a Hondán keresztül megismert mérnökökkel együtt vágok neki az Európa-kupának.”

Tassi Attila az előttünk álló hétvégén a motorsport-fellegvárnak számító spa-francorchamps-i pályán versenyezhet.

„Történelmi helyszín, különleges hangulattal. Olyan pálya, ahol igazán merészen kell vezetni, ha az ember jó eredményt akar elérni. Ott az Eau Rouge, amely híres-hírhedt kanyar nemcsak Belgiumban, hanem az összes versenyhelyszínt figyelembe véve. Tényleg olyan helyszín, amilyenről az ember álmodozik, milyen jó lenne egyszer kipróbálni magát rajta. Szerencsés vagyok, mert már kétszer is versenyezhettem itt, tavaly pedig egy harmadik hely is összejött. Szóval nyugodtan mondhatjuk, hogy az egyik kedvenc helyszínem, ahol jól is megy.”

Tassi Attila (9) nagy csatában lett dobogós Zandvoortban Forrás: tcr-series.com
Tassi Attila (9) nagy csatában lett dobogós Zandvoortban Forrás: tcr-series.com

Tassi Attila (9) nagy csatában lett dobogós Zandvoortban  •  Forrás: tcr-series.com

A versenyző szerint bár híresen gyors aszfaltcsíkról van szó, nemcsak az egyenesekben elért végsebesség a fontos, hanem az is, hogy a tempós kanyarokat melyik autó, hogyan tudja bevenni. Ez pedig a Hondák felé billentheti az esélyeket.

„A minimális cél, hogy legalább az egyik futamon dobogóra álljak.”

Tassi ádáz csatában áll honfitársával, Nagy Dániellel, akit épp az ő helyére igazolt le a M1RA. A két magyar között csupán két pont a különbség összetettben.

„Mindig is azt mondtam, hogy a pályán nincs barátság, de természetesen szoktunk figyelni egymásra. Danival a korábbi években, akár a hazai bajnokságban, akár nemzetközi szinten már többször összekerültünk. A magyar motorsport csak profitálhat abból, ha egymással küzdhetnénk meg a TCR Európa-kupájáért.”

Attila különleges helyzetből várhatja a hétvégi futamot, mivel csütörtökön délelőtt még az iskolapadban ül. Sportolói teendői miatt csak elvétve tud részt venni az óráin, így osztályozóvizsgákat kell tennie. Délben még a történelem és a matematika miatt fájhat a feje, kora este pedig gépre száll, hogy aztán már Nagy Dániel, és a többi ETCR-pilóta legyőzésén járassa az eszét.

„Nem könnyű ennyi mindent összehangolni, de muszáj” - zárta beszélgetésünket a jövőre érettségiző sportoló.

További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik