Születésnapi pezsgőzés a dobogón

Vágólapra másolva!
2011.09.03. 01:52
null
(Fotó: Czezi jr. – rallyheart.hu)
Címkék
Lónyai Pál pályafutása legjobb eredményét érte el a győri futamon, a harmadik helyen végzett. (x)

Ők már teljesítették az utolsó szakaszt, a legfőbb rivális azonban még a pályán volt. Így azután a komplett szervizcsapat (kiegészülve az időközben megérkező versenyzőkkel) ott tolongott a számítógép előtt, és lélegzetvisszafojtva várta a fejleményeket.

Idegőrlő percek voltak, mert már nem rajtuk múlt a siker. Amit tehettek, megtették.

Lónyai Pál és Marton Dániel néhány perccel később megkönnyebbülten felsóhajtott. Az újdonsült páros ugyanis pályafutása legjobb eredményét elérve harmadik helyen végzett a magyar értékelésben (kategóriájában második lett) a Győr környékén megtartott Hungarian Baján, amely a világkupa-sorozatba is beleszámított (a nemzetközi értékelésben hetedik lett a Nissan-duó).

Mindezt úgy, hogy Lónyainak nemcsak az autó új beállításait (az előző versenyen alaposan „lezúzta" a Nissan elejét), hanem a navigátorülésből az itinert diktáló Marton Dániel stílusát is meg kellett szoknia, hiszen először versenyeztek együtt. Ja, és közben persze állni kellett a gázon, hiszen a riválisok is siettek. Nos, utóbb elárulták: szombat estére sikerült nagyon jól összeszokniuk.

„A szombati utolsó szakasz volt a csúcs: az időeredményünk is azt mutatta, hogy nagyon megéreztük a pálya ritmusát, kihasználtuk az autó adta lehetőségeket, és maximálisan bíztunk egymásban. Igaz, volt néhány olyan pillanat, amikor centiméterek választottak el minket a fáktól miközben egy ugrató után keresztben úsztunk a levegőben, de szerencsére megúsztuk baj nélkül. Utóbb kiderült, igencsak feszegettük a határokat, alaposan megkínoztuk az autót, ami éppen hogy kibírta, amit kapott" – mondta Lónyai, aki vasárnap ünnepelte születésnapját, s ennél szebb ajándékot aligha kaphatott volna.

Dicsérte a versenyt, dicsérte a rendezést (a vk-futam rendezője állandó navigátora, Garamvölgyi Zoltán volt), s bár a szélesebb, nyílt pályákat jobban kedveli, mint a legutóbbi ob-futamra kijelölt szűk, erdei szakaszokat, azt elismerte, utóbbiakon sokat lehet tanulni. Tanult és gyorsult is rajtuk.

„A jót könnyű megszokni, s persze én is szeretnék még nagyon sokszor a dobogón ünnepelni, de a realitás az, hogy a topautók nem véletlenül kerülnek tízszer annyiba, mint a miénk, annyival gyorsabbak is, ha nincs semmi gondjuk. Ezért aztán bízom benne, hogy olyan szabályok születnek a következő szezonra, amelyek által bővülhet a középmezőny, vagy csökken a különbség az élcsapatok és a középcsapatok között – ez jót tenne a sportnak" – mondta Lónyai, aki természetesen ezúttal sem felejtette el megemlíteni, milyen fontos szerepe volt a sikerben csapatának, a Whistler Racingnek, valamint navigátorának, Márton Dánielnek.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik