NSO/MTInyomtatott 2009.03.31 15:43 Frissítve: 2011.10.01 02:41

A harmadik futamtól már két motorja lesz Talmácsi Gábornak

Új szponzorok segítik Talmácsi Gábor versenyzését a gyorsaságimotoros-világbajnokságon: a nyolcadliteresek között világbajnok, a 250 kcm-eseknél pedig idén bemutatkozó motoros teljes támogatást kapott a 2009-es szezonra.

Talma megkönnyebbülhet
Talma megkönnyebbülhet

MENNYI AZ ANNYI?

Egy pilóta egész éves költségvetése hozzávetőleg 2.5 millió euróba kerül. Ennek felét a két versenygép, valamint a hozzá szükséges alkatrészek és szerelők „fenntartására” költik a csapatok.
A keddi budapesti sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Grupo Milton és a Logistic Land mint a Balatonring Team főszponzora, a Sedesa mint szponzor, továbbá a gárda mögött álló Aspar Team úgy döntöttek, hogy biztosítják az együttes létrehozásának és fenntartásának teljes költségvetését.

Kovács Bence János, a Grupo Milton elnöke elmondta, hogy az általa vezetett cég 1.4-1.5 millió euróval, a Sedesa pedig 400 ezer euróval támogatja a magyar motorost.

Az új szponzozok megjelenése egyben azt is jelenti, hogy az első két futam kivételével megoldódtak Talma motorgondjai. Mint ismeretes: a gazdasági válság miatt sokáig úgy volt, hogy az idén csak egy versenygépe lesz. A szponzorok által megteremtett feltételek révén azonban a harmadik nagydíjtól már tartalékmotorja is lesz világbajnokunknak.

„Nagyon boldog vagyok, hogy megoldódtak a gondok, és külön öröm számomra, hogy piros-fehér-zöld motorral versenyezhetek. Ha nem esik az eső, vagy nem jön közbe valami váratlan, az első két futamon nem jelent majd problémát, hogy csak egy motor áll a rendelkezésemre. De ha jelentős célokat akarok elérni, szükség van a két gépre” – mondta Talmácsi Gábor.

A magyar motorostól az első 250 kcm-es évében remek teljesítmény lenne, ha a futamokon az első öt hely valamelyikén végezne, amit megkönnyíthet, hogy az Aspar-team az Aprillia-gyár hivatalos tesztcsapata, így a versenyző az átlagnál többet tudott tesztelni.

Talmácsi 2007-ben világbajnok volt, 2005-ben és tavaly pedig a harmadik helyen zárt a 125 kcm-esek között. Az idei vb-sorozat április 12-én kezdődik.

VERSENYNAPTÁR

Dátum GP Helyszín
Április 12. Katar Doha/Losail*
Április 26. Japán Motegi
Május 3. Spanyolország Jerez de la Frontera
Május 17. Franciaország Le Mans
Május 31. Olaszország Mugello
Június 14. Katalónia Barcelona
Június 27. Hollandia Assen**
Július 5. Egyesült Államok Laguna Seca***
Július 19. Németország Sachsenring
Július 26. Nagy-Britannia Donington Park
Augusztus 16. Csehország Brno
Augusztus 30. Indianapolis Indianapolis
Szeptember 6. San Marino Misano
Október 4. Portugália Estoril
Október 18. Ausztrália Phillip Island
Október 25. Malajzia Sepang
November 8. Valencia Valencia, Ricardo Tormo-pálya
* Éjszakai verseny
** Szombati verseny
*** Csak a királykategória versenyez

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2012.05.06 18:35:04

Moto GP

Az ausztrál a királykategóriában, a német a Moto3-ban győzte le legnagyobb riválisát.

2012.04.29 17:51:09

Moto GP

Kicsúszások és sérülések Moto3-ban, hamarabb leintett verseny Moto2-ben, és nagy párharcok a „nagyoknál”.

2012.04.10 12:21:25

Moto GP

A katari idénynyitón a 10. helyen célba érő kilencszeres világbajnok elkeseredett.

2012.04.08 22:15:34

Moto GP

Márquez nyerte az idénynyitót a Moto 2-ben, a Moto 3-ban a tavalyi bronzérmes diadalmaskodott.