Hegyi András, Tóth Anitaonline 2006.06.02 01:13 Frissítve: 2010.10.28 02:39

Az is csoda, hogy elindulhat

Talmácsi Gábor speciális tapasszal a vállán motorozik majd, de így sem lesz könny? megtartania az S kanyarokban a motort
Talmácsi Gábor speciális tapasszal a vállán motorozik majd, de így sem lesz könny? megtartania az S kanyarokban a motort

Ahogyan a kategóriák között is van hierarchia, úgy a nagydíjak között is vannak viadalok, amelyek kiemelkednek a versenynaptárból. A Spanyol GP vonzza a legtöbb nézőt, az Ausztrál GP a déli félteke első számú viadala, a Japán GP a hazai gyártók presztízsmegméretése, a Holland GP a vb hagyományait testesíti meg, míg a hétvégi Olasz Nagydíj egyesíti magában az előbb említett négy nagydíj összes jellegzetességét.

Általában több mint 100 ezer ember látogat ki a versenyre, a mugellói pálya a világ egyik legnehezebb, leggyorsabb és legtechnikásabb aszfaltcsíkja, és marketingszempontból is ez Európa legfontosabb motoros eseménye, hiszen Olaszországban adják el a legtöbb kétkerekűt. Az idei Olasz Nagydíj ugyan szomorú hangulatban kezdődik, hiszen néhány napja hunyt el az első olasz 500-as világbajnok, Umberto Masetti, ennek ellenére nagy izgalom előzi meg a vb hatodik nagydíját. Egyfelől mindhárom kategóriában szoros versenyek várhatók, másrészt számos fontos kérdésre választ várnak a szurkolók. Vajon véget ér-e a hétszeres világbajnok Valentino Rossi – a Doktor csütörtökön újabb egy évre aláírt a Yamahához – pechsorozata? És persze az is nagy kérdés, hogy a sérült Talmácsi Gábor mire lehet képes?

A két héttel ezelőtti francia viadalon Talmának nem volt szerencséje, az eltörött vízpumpalapát miatt az idén először pontot sem szerzett. Akkor mindenki azzal vigasztalta magát, hogy közeledik a mugellói viadal, amelyen tavaly pályafutása első futamgyőzelmét aratta. Csakhogy a múlt héten a edzés közben elesett, és megsérült a bal válla, illetve a jobb térde. Így már az is szenzáció, hogy egyáltalán ott lesz a verseny rajtjánál.

A vb másik magyar résztvevője, a Tóth Team is szeretne felejthetetlen eredménnyel előrukkolni, amire az olasz Roberto Locatelli révén nagy esélye is van a 250-ben. A korábbi világbajnok imádja Mugellót: 1999-ben, 2000-ben és 2004-ben is nyert itt, míg 2002-ben második lett. A csapat 125-ös tagja, Tóth Imre is bizakodó, hiszen a Francia Nagydíjon idei legjobb eredményét érte el, ráadásul Mugello fekszik az Apriliáknak, hiszen itt tesztelik őket.

Magyar hangok

Talmácsi Gábor (Honda): – Megvolt az orvosi vizsgálat, és azt mondták, nincs olyan nagy baj, indulhatok. Sajnos a térdsebemet letépték rögtön, mert gyulladásban van, és az edzésen húzódna. Eléggé fájt, de most már sokkal jobb. A vállamat speciális tapasszal rögzítették, úgyhogy jól vagyok, kérdés, mi lesz az S-kanyarokban, amelyekben vállból húzni kell a motort, de csak megoldom valahogy. Három motort raktak össze nekem a hét végére, lehet, hogy kipróbáljuk az új HRC-vázat is, no és változott a motor színe is. Ami eddig narancssárga volt, az mostantól rikító pirosas narancssárga, hogy még jobban kitűnjön a többi közül.

Tóth Imre (Aprilia): – Közel áll a szívemhez ez a pálya, szeretem a gyors és lassú kanyarok érdekes keverékét, a szupergyors egyenes pedig mindig izgalmas küzdelmet ígér. Remélem, Mugellóban jó versenyt vívok majd, és végre pontot szerezhetek.

A vb állása 5 futam után
125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 99 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 78, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 56, ...10. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 36.
250 kcm: 1. Andrea Dovizioso 92, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 78, 3. Aojama H. (japán, KTM) 75.
MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 83, 2. Melandri (olasz, Honda) és Loris Capirossi (olasz, Ducati) 79-79