Nemzetisport.hu online 2006.05.21 01:47 Frissítve: 2010.10.28 02:39

Talmácsi Gábor végre az első sorból indulhat

Talmácsi Gábor a negyedik helyről – vagyis az első sorból – várhatja a Francia Nagydíj rajtját, míg Tóth Imre visszacsúszott a 21. pozícióba. Az élről Mattia Pasini (125 kcm), Andrea Dovizioso (250 kcm) és Daniel Pedrosa (MotoGP) várhatja a lámpa szabad jelzését.

Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból
Talmácsi Gábor tavaly október után rajtolhat újra az elsô sorból

A szokásos februári év eleji Honda-partin a márka vezetői elszántan nyilatkoztak: mindegyik kategóriában a világbajnoki címet tűzték ki célul. A terv a szezon elején nem tűnt reálisnak, ám a Francia Nagydíj szombati időmérői után az ellenfelek elkezdhetnek izgulni. A MotoGP-ben Daniel Pedrosa az első olyan pilóta, akinek az idén már két pole pozíciója van, a 250-ben Andrea Dovizioso megszerezte pályafutása első rajtelsőségét a géposztályban (amely egyben a Honda idei első negyedliteres pole-ja is), míg a 125-ben Talmácsi Gábor révén az idén először indulhat Honda-pilóta az első rajtsorból.

Pedig a második szabadedzés után egy kicsit megijedtünk. A szombati vizes pályán zajlott az éjszakai esőzés miatt, és Talmának meg kellett elégednie a 10. időeredménnyel. A kvalifikáció előtt azonban felélénkült a szél, és a nap is kisütött, úgyhogy teljesen felszáradt a pálya. Négyes boly csatázott a minél jobb helyezésekért: az Aspar-csapat két tagja, Mattia Pasini és Alvaro Bautista, a csehek üdvöskéje, Lukas Pesek és a mi Talmácsink.

A kvartettből mindenki kitett magáért, Pasini az utolsó hat percben folyamatosan motorozta a leggyorsabb köröket, és a Spanyol Nagydíjhoz hasonlóan ismét a pole-ból indulhat. Bautista azt követően lett második, hogy az esőben csúnyán bukott, Pesek a spanyol viadalhoz hasonlóan ismét a harmadik, Talmácsi pedig az idén sokadik alkalommal a márka vezére és egyben becsületének a megmentője volt. A többi sztárhondásnak esélye sem volt az első rajtsorra: Fabrizio Lai a 8., a világbajnok Thomas Lüthi a 9., Mike di Meglio a 16. időt szerezte meg.
Talmácsi tehát valószínűleg az egy héttel ezelőtti Kínai Nagydíjhoz hasonlóan végig benne lesz abban az élcsoportban, amely a győzelemért küzd – és ha lehet, Le Mans-ban még jobbak az esélyei.

Talmácsival ellentétben másik vb-menőnk, Tóth Imre csalódott lehet. A pénteki 11. hely után most visszacsúszott a 21. helyre. Pedig Tóth több mint hat tizedmásodpercet gyorsult, ám teljesen száraz pályán már nem tudta tartani a legjobbak iramát. Ami teljesen érthető is, hiszen fáj a válla, és az első futóművel kapcsolatos gondjait sem tudta megoldani. Hibátlan első futómű nélkül pedig nagyon nehéz gyorsnak lenni a vészfékezős Le Mans-i pályán.

Rajtsorrend 125 kcm
1. sor

Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:44.515
Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:44.764
Lukas Pesek (cseh, Derbi) 1:44.834
Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:44.974
2. sor
Lorenzo Zanetti (olasz, Aprilia) 1:45.344
Mika Kallio (finn, KTM) 1:45.452
Pablo Nieto (spanyol, Aprilia) 1:45.648
Fabrizio Lai (olasz, Honda) 1:45.698
...21. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:46.361

250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 1:39.733, 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:39.797, 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:39.827
MotoGP: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 1:33.990, 2. Nakano (japán, Kawasaki) 1:34.201, 3. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:34.636. Tv: Eurosport, 9.45–15.00 (élő)