Mindennapi trollposztunkat add meg nekünk ma!

209253 209253209253 209253
Vágólapra másolva!
2014.02.07. 22:02
Címkék
Trollfoci. Egy olyan oldal, amelyet talán már egy magyar futballszurkolónak sem kell bemutatni. Hogyan is kéne, mikor több mint 138 ezer rajongóval...

Trollfoci. Egy olyan oldal, amelyet talán már egy magyar futballszurkolónak sem kell bemutatni. Hogyan is kéne, mikor több mint 138 ezer rajongóval bír, akik mind-mind epekedve várják (néha maguk készítik) a napi humorbetevőt. Alapanyag márpedig van bőven, a magyar fociban ha más szempontból nem is, ebben a tekintetben mindenképp megfigyelhető az előrelépés.Trollfoci. Egy olyan oldal, amelyet talán már egy magyar futballszurkolónak sem kell bemutatni. Hogyan is kéne, mikor több mint 138 ezer rajongóval bír, akik mind-mind epekedve várják (néha maguk készítik) a napi humorbetevőt. Alapanyag márpedig van bőven, a magyar fociban ha más szempontból nem is, ebben a tekintetben mindenképp megfigyelhető az előrelépés.

Lássunk először néhány mozaikszót, amelyet a nyelvújító közösség az idők során kitermelt és nem is fél használni adott szituációkban: GYAKA, FAF, SZLAMB, MKO, NÁB, AKIF... Egy laikus nem is gondolná miféle válogatott káromkodások ezek, de nem ez a lényeg. Hanem a magyar labdarúgás trollfoci szinten "klasszikus" alakjai, akik a kifejezések mögött állnak. Mészöly Kálmán, Böde Dániel, Rósa Dénes... A sort nem is folytatom, mert már így is túl sok legenda van egy helyen.

Inkább térjünk rá arra, hogy mitől ez a hirtelen jött őrület, hogyan is robbanhattak be a köztudatba, méghozzá annyira, hogy már maguk a futballisták is rangnak tekintik, ha így vagy úgy, de foglalkoznak velük? Meggyőződésem, hogy az egészet valahol mélyen a jó magyar foci iránti vágy táplálja. 138 ezer embert nem lehet ilyen rövid idő alatt csupán poénokkal elérni és folyamatos aktivitásra késztetni. Kell egy plusz, egy érzelmi kötődés. Jelen esetben a magyar labdarúgás, ami legyen bármilyen alacsony színvonalú, még mindig érdekli az embereket. Mi az, hogy érdekli! A Trollfocinak köszönhetően kezd divatba jönni a futballmeccsre járás (legyen az bármilyen alacsony osztályú) a külföldi bajnokik bambulása helyett. Hiszen kinek kell Cristiano Ronaldo (aki tulajdonképpen egy...) és Messi (aki nem...), mikor élőben is láthatjuk a sosem forduló Liptákot, az esti kakaóját váró Kiskokót, az egygólos Rudolfot vagy a levegő urát, AIR Sándort.

"Say no to biszem-baszom" - fejezi ki az alábbi szlogen is, amelyből az MLSZ helyében molinót varratnék és meccsenként befedném vele a stadionok üres lelátórészeit. A marketing ugyanis nem vitás, a Trollfocinak megy jobban.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik