KTE: „Több esetben valótlanság” - Hajrá, Pécs!-ügy, közlemény

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.23. 16:47
A Kecskeméti TE hétfőn a hivatalos honlapján közleményt adott ki arról a vizsgálatról, amelyet a szombati KTE–PMFC NB I-es bajnoki labdarúgó-mérkőzésről (1–0) lemaradó szurkoló ügyében folytatott.

Mint beszámoltunk róla, a szurkoló a Nemzeti Sport Online-hoz fordult panaszával, miszerint tulajdonképpen azért nem engedték be a szombati mérkőzésre, mert nem kecskeméti klubkártyával „Hajrá, Pécs!” kiáltással indult meg a hazai szektor felé. a Nemzeti Sport Online-hoz fordult panaszával, miszerint tulajdonképpen azért nem engedték be a szombati mérkőzésre, mert nem kecskeméti klubkártyával „Hajrá, Pécs!” kiáltással indult meg a hazai szektor felé.

A KTE vizsgálata szerint nem minden úgy történt, ahogyan a drukker a levelében leírta – „több kollégánknak is valótlanságot állítva, nem tanúsított együttműködést”, fogalmaz a közleményben S. Juhász Attila kecskeméti ügyvezető –, ezzel együtt „a hasonló esetek megelőzése érdekében nyomatékosan felhívtuk a biztonsági igazgató figyelmét, hogy a jogszabályi keretek között eljárva tegyen meg mindent annak érdekében, hogy az előírásoknak megfelelő belépővel rendelkező szurkolók a szabályokat betartva szurkolhassanak a stadionban”.

Az alábbiakban a KTE hivatalos álláspontját ismertetjük (a közleményt a PMFC hivatalos honlapja kommentár nélkül közölte hétfő délután).

A KECSKEMÉTI TE HIVATALOS KÖZLEMÉNYE

Klubunk kivizsgálta a több internetes oldalon megjelent szurkolói nyílt levélben foglaltakat, melyre válaszolva az alábbi tájékoztatást adjuk:

A 2015. március 21-én 16.00 órakor kezdődő Kecskeméti TE–Pécsi MFC labdarúgó-mérkőzésre történő jegyvásárlási információkat honlapunkon keresztül hoztuk nyilvánosságra. A KTE mérkőzéseire az érvényben lévő szabályozás értelmében, csak MLSZ-futballkártyával vagy klubkártyával lehet jegyet vásárolni.

A szurkolók minél teljesebb kiszolgálása érdekében, klubunk a vendégszektor kivételével lehetővé teszi a jegyvásárlást az MLSZ futballkártyával és klubkártyával rendelkezők számára egyaránt. A vendégszektorba esetünkben csak pécsi klubkártyával lehetett jegyet vásárolni. Ezen kívül természetesen a semleges szurkolók számára is rendelkezésre áll a kijelölt szektor. A panasszal élő szurkoló online vásárolta meg a jegyét (MLSZ-futballkártyával) a hazai nézők számára kijelölt szektorba.

A rendelkezésünkre álló információk alapján, a szurkoló érvényes MLSZ-futballkártyával és belépőjeggyel érkezett a stadionba, ahol 16:30:05 órakor (fél órával a mérkőzés kezdete után) belépését követően az ellenőrzésnél Pécsre utaló kártyát is felmutatott, ezért felhívták a figyelmét, hogy ez hazai szektor. Tulajdonképpen semmi akadálya nincs, hogy innen tekintse meg a mérkőzést, de ezzel együtt felkérték, hogy ebben a szektorban ne viselkedjen pécsi szurkolóként, mert ezt a szektorban tartózkodó hazai szurkolók nem fogják jó néven venni, viselkedjen semleges szurkolóként.

A szurkoló ezt követően „Hajrá Pécs” kiabálással elindult a lépcső felé (16:30:35), ekkor a biztonsági személyzet megállította és közölték vele, hogy mivel egyértelműen pécsi szurkoló, átkísérik a vendégszektorba. A biztonságiak rádión hívták a biztonsági igazgatót, akivel megbeszélték, hogy a szurkolót kiengedik a stadionból és a biztonsági igazgató fogja átkísérni a vendég szektorba (16:31:55). Az átkísérés során a szurkoló segítő szándékunk ellenére olyan magatartást tanúsított, mely alapján a biztonsági igazgató úgy ítélte meg, hogy a mérkőzés biztonságának érdekében nem engedi be a vendégszektorba sem (16:33.35).

A panaszos szurkoló ezek után a klub főbejáratánál dolgozó recepciós kollégával azt közölte (16:35), hogy most érkezett a mérkőzésre és a beléptető kapu nem engedi át, valami gond lehet az interneten vásárolt jegyével. A jegyet ellenőriztük, és megállapítottuk, hogy azzal már egyszer (16:30:05) beléptek a stadion területére. Ezt követően telefonon is kereste a klubot (16:45) és továbbra is arra hivatkozott, hogy érvényes jegye ellenére nem engedik be a stadionba. A beszélgetés során közölte, hogy ő a pécsi csapatnak szurkol, de nem megy a vendégszektorba.

Klubunk vezetése és a beléptetésért, valamint a mérkőzés biztonságos megrendezéséért felelős biztonsági igazgató próbálták megadni a segítséget az egyértelműen pécsi szurkolóként megnyilvánuló úr számára a mérkőzés megtekintésére, aki több kollégánknak is valótlanságot állítva, nem tanúsított együttműködést.

A mérkőzésen rajta kívül több olyan szurkoló is volt, aki rossz helyre vásárolt belépőt, őket is megkérdeztük, hogy hová szeretnének ülni. Az egyeztetéseket követően mindenki onnan tekintette meg a mérkőzést, ahonnan szerette volna, függetlenül attól, hogy honnan érkezett és milyen szurkolói kártyával rendelkezett.

Nagyon sajnáljuk, hogy ebben az esetben – az érvényben lévő szabályozás szerint eljárva – nem sikerült a szurkoló számára is elfogadható megoldást találni. A hasonló esetek megelőzése érdekében nyomatékosan felhívtuk a biztonsági igazgató figyelmét, hogy a jogszabályi keretek között eljárva tegyen meg mindent annak érdekében, hogy az előírásoknak megfelelő belépővel rendelkező szurkolók a szabályokat betartva szurkolhassanak a stadionban.

Kecskemét, 2015. március 23.

Tisztelettel:
S. Juhász Attila
Ügyvezető

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik