Kajak-kenu Eb: „A magyar himnusz azért szebb a szerbnél" - nyilatkozatok

Vágólapra másolva!
2013.06.15. 14:19
null
Először játszották Benedek Dalma tiszteletére a szerb himnuszt (Fotó: Facebook.com)
Amint arról már beszámoltunk, a magyar válogatott egy-egy arany-, ezüst- és bronzérmet szerzett a portugáliai kajak-kenu Eb szombat délelőtti döntői során. Lássuk, hogyan értékelték a versenyeket a főszereplők!

„Volt egy taktikám, ahogy felépítettem a pályát, de 600-700 méternél nagyon megcsapott az oldalszél, és a végén már szenvedtem rendesen. Nagyon magasan ülök a hajóban, és sok erőmet elvette a harc a széllel – mondta az MTI-nek a K–1 1000 méteren bronzérmes Medveczky Erika, aki kissé el is érzékenyült a szereplése után. – Nagyon örülök ennek a bronznak, hiszen először indultam egyesben a felnőttek mezőnyében, ráadásul miután tavaly nem jutottam ki egyetlen viadalra sem, sokan azt hitték, abbahagyom a versenyzést. Magam is gondolkodtam rajta, de most azt remélem, hogy ennél magasabb csúcsokat is meghódíthatok ebben az évben.”

A korábban magyar színekben világbajnok Benedek Dalma ínhüvelygyulladással bajlódva győzött, ezúttal már Szerbia képviseletében. Mint mondta, furcsa érzés volt a dobogó tetején állva a szerb himnuszt hallgatnia.

„Egy kicsit féltem ettől a helyzettől. Szép a szerb himnusz is, de a magyar azért szebb” – mondta a kajakos, aki férje révén váltott országot.

A korábbi terveivel ellentétben mégis magyar színekben versenyző Douchev-Janics Natasa a női négyes aranyérme után nagyon boldogan nyilatkozott.

„Jól rajtoltunk, jó pályát mentünk, nagyon boldog vagyok, hogy sikerült nyerni, de nem mentünk tökéletesen – fogalmazott Douchev-Janics Natasa. – Azért mondom ezt, mert szerintem ebben az egységben még ennél is több van. Legutóbb három évvel ezelőtt ültem a négyesben, az is nagyon erős volt, hiszen világbajnoki címet nyertünk vele, ám ez talán még annál is gyorsabb, robbanékonyabb.”

A Kárász Anna, Kozák Danuta, Kovács Katalin, Douchev-Janics Natasa összeállítású magyar kvartett jól kapta el a rajtot, majd – csakúgy, mint a pénteki előfutamban – remek látványt nyújtva szelte a vizet, s már féltávhoz is elsőként érkezett. A riválisok a folytatásban is csak a hátukat nézhették, s egységünk nagyszerű győzelmet aratott. A vezérevezős Kárász pályafutása első felnőtt Eb-aranyát szerezte, míg Kovács Katalin már 28 kontinentális elsőségnél jár.

„Nagyon izgultam a verseny előtt, hogy megfeleljek az elvárásoknak, de a tegnapi előfutam-győzelem azért megnyugtatott és magabiztosságot adott a mai döntőre – mondta az eredményhirdetés után a 21 éves Kárász. – Az Eb előtt három közös edzésünk volt, a többiek sokat segítettek a felkészülésben, és most, a finálé előtt is. Rendkívül boldog vagyok ezzel az aranyéremmel, már nagyon régen hallottam a magyar himnuszt, úgyhogy ez most nagyon jólesett.”

C–2 1000 méteren Vasbányai Henrik és Mike Róbert a rajt után a középmezőnyben haladt, azonban folyamatosan jöttek fel a táv során, és a végén még a rajt-cél győzelmet arató orosz egységet is megszorítva lettek ezüstérmesek.

„Tavaly egyszer már kipróbáltuk magunkat együtt, akkor nem működött, idén viszont úgy tűnik, minden passzol. Ahogy Robi, az Öreg mondja, benőtt a fejem lágya” – fogalmazott az MTI érdeklődésére Vasbányai, aki 21 esztendős, így hét évvel fiatalabb a társánál.

Mike ehhez viccesen hozzátette: „Nincs főnök a hajóban, mindenki elmondhatja, amit gondol. Például az öltözködés, hogy mit vegyünk fel a versenyre, az Henrik dolga, én pedig kormányzok a hajóban."

Komolyra fordítva a szót, Mike azt mondta: szerinte elvették tőlük az aranyérmet azzal, hogy a rajtnál nem volt figyelmeztetés, hanem egyszerűen lecsapódott a rajtgép, s a győztes oroszok annak köszönhetik a győzelmüket, hogy jobban reagáltak ebben a helyzetben.

Az Európa-bajnokság 1000 méteres döntőinek negatív meglepetése magyar szempontból az olimpiai címvédő Dombi, Kökény kajakpáros szereplése. A mieink kifejezetten rosszul rajtoltak, magukhoz képest végig erőtlenül eveztek, nem volt reális esélyük a dobogóra kerülésre, az ötödik helyen végeztek. A számot a német hajó nyerte az oroszok és a csehek előtt.

„Kicsit kaotikus volt a rajt, szinte még be sem álltunk és máris ellőtték a futamot – mondta Dombi Rudolf. – Nem akarom erre fogni, mert ez a többieket is sújtotta, de mi most nem jöttünk jól ki belőle. A versenyek előtt igyekszem fejben kizárni annak a lehetőségét, hogy elronthatjuk a rajtot, ám most sajnos megtörtént, utána pedig annyira erős iramot ment a mezőny, hogy hiába próbáltuk, nem volt igazán esélyünk ledolgozni az egyhajónyi hátrányt."

A Dombi, Kökény páros ötödik helyéről edzőjük, Szilárdi Katalin azt mondta: Kökény napok óta torokgyulladással bajlódik, nem volt elég ereje, s ez ezen a szinten elég ahhoz, hogy elmaradjon a jó eredmény.

KAJAK-KENU EURÓPA-BAJNOKSÁG

3. Irina Lauric, Bianca Plesca (Románia) 3:38.835
4. Szilvásy Nóra, Szabó Petra 3:40.795

K–4, 500 m
1. Magyarország (Kárász Anna, Kozák Danuta, Kovács Katalin, Douchev-Janics Natasa) 1:31.114