Vettel kétszer hatékonyabb, mint tavaly - Barcelona számokban

Vágólapra másolva!
2011.05.24. 09:24
null
Sebastian Vettel boldogan pezsgőzhetett barcelonai diadala után (Fotó: Action Images)
Véget ért Sebastian Vettel pole-sorozata, de az első rajtsoros indulások tekintetében feljött minden idők legjobb öt versenyzője közé. Bár Mark Webber meg tudta törni társa szériáját, a német az idén az élen töltött körök tekintetében 223–0-ra vezet vele szemben. Mexikó harmincéves böjtje ért véget Sergio Pérez pontszerzésével, Fernando Alonso közel két év után ért célba körhátrányban. Íme, a Spanyol GP legérdekesebb statisztikái!

 

Sebastian Vettel vasárnap 14. futamgyőzelmét szerezte meg, amivel utolérte az örökranglista 16. helyén Graham Hillt, Emerson Fittipaldit és Jack Brabhamet, és már csak egy siker választja el attól, hogy utolérje Lewis Hamiltont.

A Red Bull német pilótájának 118 pontja van öt verseny után, tavaly tíz futamon sikerült ennyit szereznie, mégis világbajnok lett.

Öt verseny után véget ért Vettel pole-sorozata, s Németország is először szorult ki az első rajtkockából a tavalyi Szingapúri GP óta. Nyolc versenyen hétszer Vettel, egyszer Nico Hülkenberg indulhatott az élről, Németország ezzel kettőre megközelítette Franciaország rekordját 1983-ból, amikor zsinórban tízszer indult azonos nemzetbeli a pole-ból: René Arnoux 4, Alain Prost és Patrick Tambay 3-3 pole-lal vette ki a részét a nagy menetelésből.

HÁRMAN, NÉGYEN EGY KÖRBEN

Csupán négy pilóta, a Red Bull és a McLaren párosa maradt azonos körben a verseny végén. Ilyen kevesen legutóbb a 2008-as Brit Nagydíjon maradtak a győztessel azonos körben, az esős viadalon Nick Heidfeld és Rubens Barrichello tartotta úgy, ahogy a lépést Lewis Hamiltonnal. Száraz pályán 2007-ben a Monacói Nagydíjon fordult elő hasonló, akkor Fernando Alonsóval csak Hamilton és Felipe Massa maradt azonos körben.

Alonso a 2009-es Brit Nagydíj óta nem fejezett be versenyt körhátrányban. Ferrarival ez a csúfság a 2009-es Abu-dzabi Nagydíj óta nem történt meg.

A Pirelli azt várta új kemény keverékű abroncsától, hogy csökkenti a boxkiállások számát, ám a Török GP-n látott 81 kerékcseréhez képest csak néggyel volt kevesebb. Monacóban a lágy gumi „lesz a kemény", azt ugyanis a szuperlággyal állítják párba.

Vettel első rajtsoros sorozata így is tovább tart, a német ebben a tekintetben tíz futamnál jár, amivel utolérte Mario Andrettit az örökranglista 5. helyén. Azaz ennél hosszabb szériája csak négy pilótának volt: Nigel Mansell 15, Alain Prost 16, Damon Hill 17, Ayrton Senna pedig 24 futamot kezdett meg egyhuzamban az első két hely valamelyikéről.

Mark Webber pályafutása 7. pole pozícióját szerezte meg, amivel az örökranglistán utolérte Jenson Buttont és a francia Jacques Laffite-ot. A vasárnap rosszul rajtoló, a 3. helyre visszacsúszó ausztrál továbbra sem zárt versenykört az élen 2011-ben, miközben csapattársa, Vettel az eddigi 294 körből 223-on állt az élen, azaz az összmennyiség több mint háromnegyedét elsőként zárta.

Webber azzal, hogy Barcelonában nem tudott nyerni a pole-ból, tízéves sorozatot szakított meg, legutóbb Michael Schumacher járt így, még 2000-ben, amikor Mika Häkkinentől kapott ki.

Webber megszakította Vettellel szembeni szombati vereségsorozatát, de Felipe Massa, Michael Schumacher, Jarno Trulli és Narain Karthikeyan tovább vár első házon belüli kvalifikációs sikerére.

Button igazolja, hogy a legkíméletesebben vezető versenyzők közé tartozik, rajta kívül senki sem töltött több kört (199-et) lágy gumin az első öt versenyen. Az ellenpont Sébastien Buemi, aki 136 körével a keményen töltött több kört.

A 2011-es mezőnyből egyedül Nick Heidfeld volt képes arra, hogy az összes futamon előrébb végezzen, mint ahová kvalifikálta magát.

Majdnem 30 év telt el azóta, hogy Mexikó legutóbb pontot szerzett a Formula–1-ben, az 1981. augusztus 30-án megtartott Holland Nagydíjon Héctor Rebaque a 4. helyen ért célba. A közép-amerikai országból ötödikként az F1-ben szereplő Sergio Pérez a 9. helyezésével megtörte a hosszú csendet, de ahhoz, hogy hazája legsikeresebb pilótája legyen, még nagyon sok ehhez hasonló, illetve ennél sokkal jobb teljesítmény kell: a kétszeres futamgyőztes Pedro Rodriguez 54 versenyen 71 pontot szerzet, mielőtt halálos balesetet szenvedett.

A böjt már Ausztráliában véget ért volna, ha nem zárják ki Pérezt a Sauber szabálytalan hátsó légterelője miatt.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik