F1: a Mercedes gyanakszik; Vettel nem követ el öngyilkosságot

Vágólapra másolva!
2018.10.05. 14:02
null
Vettel a nagy hátrány ellenére is elégedett a napjával (Fotó: AFP)
Domináns napot zárt a Mercedes Szuzukában, hiszen keményebb és azonos keveréken is gyorsabbnak bizonyult a riválisainál, és bár Lewis Hamilton elmondta, még sosem élvezte ennyire a vezetést, a csapatfőnök, Toto Wolff gyanakszik. Az osztrák úgy véli, a köridők nem a valós különbségeket mutatják, hiszen a Ferrari letekert motorral körözött Japánban. Ezt támasztja alá az is, hogy Sebastian Vettel a nagy hátránya ellenére is elégedett a napjával, egyedül a gumikezelésükön javítana. A Red Bull eközben különböző beállításokkal próbálkozott, és míg Daniel Ricciardo az esőt várja, Max Verstappen elárulta, még sosem érezte olyan rosszul magát az autóban, mint ma.
34. JAPÁN NAGYDÍJ
OKTÓBER 5., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.691
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.217
OKTÓBER 6., SZOMBAT
05.00–06.00: 3. szabadedzés
08.00–09.00: időmérő edzés
OKTÓBER 7., VASÁRNAP
07.10: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 21., 20.10: Amerikai Nagydíj
Október 28., 20.10: Mexikói Nagydíj
November 11., 19.10: Brazil Nagydíj

A Mercedes remek formában kezdett Japánban, hiszen az első edzésen a keményebb gumikon zárt Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben az élen, és a másodikon, azonos abroncsokon is 8 tized volt az előnye. A címvédő a gyors körei után a lelkesedésének is hangot adott a rádión, hiszen elmondta, csodálatos a pálya, és épp az egyik legjobb napját futja.

„Minden egyes évben egyre gyorsabb és gyorsabb lesz az autó Szuzukában, ami egészen hihetetlen. Mostanában már nem építenek olyan pályákat, ahol kevés lehetőséged van a hibázásra, hiszen amint megcsíped a füvet, azonnal a falban kötsz ki. Szuzuka az egyik kedvenc, ha nem az abszolút kedvenc pályám. Főleg az első és a második szektor őrült, és az első szakasz a legkirályabb hullámvasút az F1-ben” – mesélte örömmel, majd az autóról is beszélt.

Nagyon jó volt az egyensúly, szóval eléggé élvezetes volt a vezetés. Minden szezonban, amikor ide visszatérek, tudom, melyek azok a bizonyos kanyarok, ahol fejlődnöm kell. És azt kell mondanom, hogy ma minden eddiginél jobban ment azokon a szakaszokon. Most az a feladatom, hogy tartsam a lendületet, és még tovább dolgozzak" – magyarázta az első szabadedzésen Pierre Gasly miatt meleg pillanatokat is átélő brit.

Ugyanis bára Toro Rosso franciája lassított, mégsem húzódott le az ideális ívről a nagy sebességgel érkező Hamilton előtt. Az esetet a sportfelügyelők is vizsgálták, és megrovásban részesítették Gaslyt, aki így már kettőnél tart. Ez pedig azt jelenti, egy újabb megrovás 10 helyes rajtbüntetést fog maga után vonni.

Még sosem élveztem annyira a vezetést, mint most: beszállok az autóba, és hihetetlenül gyors, egyszerűen hálás vagyok azért, hogy azt tehetem, amit szeretek” – árulta el. Míg a brit elégedett volt a gépével, Bottas úgy véli, a második edzésre eszközölt változtatások nem váltak be.

„Az autó eléggé jónak érződött, bár az első gyakorláson jobb volt, mint a másodikon. Most hosszú éjszaka áll előttünk, hogy kiderítsük, mi nem vált be, és megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Jelen pillanatban nem egyszerű megmondani, pontosan hol is állunk a többiekhez képest. A kvalifikáció mindig más szint, szóval nagyon keményen fogunk dolgozni, hogy fejlődjünk azokon a területeken, amelyeken csak lehet.”

Hamilton elkapta a fonalat Szuzukában (Fotó: AFP)
Hamilton elkapta a fonalat Szuzukában (Fotó: AFP)

A német gárda teljesítménye a csapatfőnököt, Toto Wolffot is meggyőzte, ám figyelmeztetett, ma nem a valós képet mutatták a köridők.

„Kicsit letekertért a motort – jelentette ki az osztrák, amikor a Ferrariról kérdezték. – Ami minket illet, a gyors kanyarokban vesztünk némi időt. Bár a köridők hízelgők, csak a szombati időmérőn fog kiderülni, mit is érnek. Az első tréningen minden kanyaron gyorsabban mentek át, igaz, akkor lágyabb gumit is használtak. Amikor a Ferrari és mi is a lágyon voltunk, akkor is az egyenesekben tettünk szert előnyre, ez pedig kételyt ébreszt bennem az iránt, hogy vajon a valós tempójukat mutatták-e” – mondta gyanakvóan.

„Nagyon szoros eddig, hiába árulkodnak sokkal nagyobb különbségről a köridők” – osztotta meg, és Hamilton 50 pontos előnyéről is szót ejtett.

„Lewisnak 2007-ben mai pontrendszerrel számítva körülbelül 45 pont előnye volt, amikor már csak két verseny volt hátra, és 1 ponttal elbukta a címet. Szóval messze vagyunk még attól, hogy azt állítsuk, már miénk a trófea.”

Bár Sebastian Vettel csökkentette az első tréningen tapasztalat hátrányát, lemaradása így is meghaladta a 8 tizedet Hamilton mögött. A német ennek ellenére összességében elégedett a napjával, miközben az sem aggasztja, autója jobban fogyasztotta a gumikat, mint riválisaié.

„Mindig lehet min változtatni, a kérdés az, hogy vajon működik-e – mondta a Sky Sportsnak, majd a Mercedes előnyére is kitért. – Nyilván nem akarsz öngyilkosságot elkövetni, szóval megpróbálunk az ésszerűség határain belül maradni, ha támadásra kerül sor. Hosszú verseny lesz, és bár ma mi többet csúszkáltunk, és így jobban is használtuk a gumijainkat, összességében rendben volt a nap” – magyarázta a hosszú etapján hólyagosodással küzdő német.

„Tiszta pénteket teljesítettünk, hiszen nem volt semmilyen megszakítás, illetve semmilyen probléma sem az autóval. Csakis a magunk feladatára szabad koncentrálnunk, hogy szombaton mindent ki tudjunk hozni az autóból.”

Nemcsak a Ferrari, a Red Bull hátránya is tetemes volt a Mercedeshez képest: a negyedik Max Verstappen 1.040 másodpercet, míg Daniel Ricciardo nála is többet, pontosan 1.281 szekundumot kapott a jobbik „ezüstnyíltól”.

„Ez volt az eddig legrosszabb edzésem, egyszerűen nem volt tapadás, miközben egy ilyen pályán fontos, hogy magabiztos legyél, hiszen csak úgy tudod jól támadni a kanyarokat. Ma konkrétan nem volt olyan köröm, amikor jól éreztem volna magamat a kocsiban. Egyáltalán nem élveztem ezt a napot” – panaszkodott a holland, aki márkatársával szemben kisebb leszorítóerővel ment, miközben túlkormányzottsággal küzdött.

„Én nem vagyok annyira elégedetlen, mint ő – válaszolta már Ricciardo. – Más leszorítóerővel mentünk, ő kisebbel, én nagyobbal. Bár egy körön ez nem jelentett számottevő különbséget, a hosszabb etapon úgy tűnt, én jobban boldogulok, és sokkal kiegyensúlyozottabb köröket is teljesítettem” – mutatott rá a hatodik helyen végző ausztrál.

„Egy körön még tudok javulni, ám a hosszú etapon szerintem ez volt a maximum tőlünk. Holnap remélhetőleg esik az eső, hiszen az sokkal jobb esélyt nyújt számunkra, miközben arra is lehetőségünk lenne, hogy fejlődjünk ilyen körülmények között" – zárta a gondolatait.

Összefoglaló a második szabadedzésről:

A Japán Nagydíj programja szombat reggel 5 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel.

JAPÁN NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNY
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:28.691 átlag: 235.708 km/ó 25 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:29.137 0.446 mp h. 26
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:29.373 0.682 32
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:29.627 0.936 20
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:29.685 0.994 20
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:29.841 1.150 30
7. Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 1:30.591 1.900 28
8. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:30.814 2.123 22
9. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:30.929 2.238 27
10. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:31.073 2.382 29
11. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:31.073 2.382 20
12. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:31.100 2.409 23
13. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:31.272 2.581 29
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:31.274 2.583 28
15. Nico Hülkenberg német Renault 1:31.418 2.727 18
16. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:31.508 2.817 27
17. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:31.908 3.217 23
18. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:32.034 3.343 21
19. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:32.513 3.822 26
20. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:32.683 3.992 30
JAPÁN NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNY
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:28.217 átlag: 236.974 km/ó 31 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:28.678 0.461 mp h. 30
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:29.050 0.833 36
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:29.257 1.040 32
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:29.498 1.281 33
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:29.513 1.296 27
7. Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 1:30.035 1.818 32
8. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:30.440 2.223 32
9. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:30.478 2.261 33
10. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:30.502 2.285 27
11. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:30.510 2.293 28
12. Nico Hülkenberg német Renault 1:30.644 2.427 36
13. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:30.795 2.578 10
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:30.904 2.687 31
15. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:30.906 2.689 26
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:30.956 2.739 25
17. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:30.988 2.771 34
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:31.087 2.870 39
19. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:31.215 2.998 32
20. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:31.981 3.764 32
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik