F1: Vettel elismerte szerencséjét, Hamilton a hibáját, Räikkönen a glóriát

SZŰCS ANDRÁS (MELBOURNE)SZŰCS ANDRÁS (MELBOURNE)
Vágólapra másolva!
2018.03.25. 11:32
null
Vettel a szerencsés győzelemnek is ugyanúgy örült a dobogón (Fotó: AFP)
A két Haas kiesésese miatt alkalmazott biztonsági autós időszak alatt megejtett bokszkiállásával nyerte meg a 2018-as világbajnokságot nyitó Ausztrál Nagydíjat a Ferrari pilótája, Sebastian Vettel, aki a pole-ból induló, ám csak második helyen záró címvédő Lewis Hamiltonnal, illetve a harmadik Kimi Räikönnennel változó hangulatban felelgetett a sajtó kérdéseire az F1-es futam után.

A 2018-as Formula–1-es világbajnokság első hétvégéje maga az újdonság és meglepetés.

Hölgyek helyett immár gyerekek társaságában kezdődik a rajt, változtak az autókra vonatkozó szabályok, van új F1-es jelvény és himnusz is, a legfontosabb azonban mégiscsak az, ami az aszfalton történik.

Márpedig ott a pénteken és szombaton, normál körülmények között verhetetlennek tűnő, a pole-t körrekorddal megszerző Lewis Hamilton csak a második helyen zárta a futamot, miután a két Haas kiesése miatt alkalmazott virtuális, majd rendes biztonsági autós időszakban Sebastian Vettel egy remekül időzített és kivitelezett bokszkiállással megelőzte, majd az előnyét meg is őrizte.

Harmadiknak ráadásul a csapattársa, Kimi Räikkönen futott be, úgyhogy a Ferrarinál boldogok, míga Hamilton vereségét jelentő időszámítási hibát elsőre számítógépes gikszernek betudó Mercedes annál szomorúbb lehet.

Nyilván maguk a versenyzők is az eredménynek megfelelő hangulatban válaszolgattak a hivatalos sajtótájékoztatón, amelynek sok mindenhez hasonlóan új a formátuma: immár nincsen vezetett, hivatalos, angol nyelvű szakasz az elején, hanem minden újságíró a saját, illetve választott nyelven kérdezhet, és ha a kérdezett bírja az adott nyelvet, azon válaszol.

Hamilton nagyon figyel... (Fotó: Szűcs András)
Hamilton nagyon figyel... (Fotó: Szűcs András)

Ebből kerekedett az, hogy amikor a győztes Vettelhez németül intézték az első kérdést, és ő természetesen németül felelt, akkor a finn Räikkönen unottan bámult maga elé – mondjuk, vele ez így van máskor is –, a brit Hamilton pedig egyenesen kifelé fordult az asztaltól...

Később viszont akadt olyan is, hogy Vettelnél olaszul érdeklődtek, amire angolul felelt, majd a második olasz kérdésre olaszul kezdett válaszolni, beleszőtt egy-két angol kifejezést, majd át is váltott angolra, amikor pedig Räikkönennek szólt egy kérdés, akkor Vettel banánt majszolt, Hamilton meg egy hatalmas shake-es flakonból kortyolgatott...

Mindenesetre az alábbiak hangzottak el.

Nyilván szerencsések voltunk a biztonsági autóval, ez volt a kulcs a sikerhez – ismerte el Vettel. – Az első szakaszban küszködtem az ultralágy gumikkal, a másodikban a szuperlágyakkal már jobban ment. Nem egyszerű itt előzni, de most jól alakultak a dolgok. Jól kezdtük az évadot, sok pontot szereztünk, úgyhogy elégedettek lehetünk, ám még nem tartottunk ott, ahol igazán szeretnénk.”

„Az autóban hatalmas lehetőségek rejlenek, ám továbbra is kicsit gyengék vagyunk a Mercedeshez képest, és nem mindig úgy reagál az autó, ahogy várnám, ráadásul kicsit csúszkál. Mindig kompromisszumokat kell kötni, azért vagyunk a pilótaülésben, hogy a nehézségek dacára jól vezessünk, tehát nincs tragédia, ugyanakkor ha ezeket a problémákat is megoldanánk, még magabiztosabbak lehetnénk. Nem tudom, mi gondja akadt a Mercedesének, de úgy éreztem, hogy a hétvége során Lewis volt a leggyorsabb hármunk közül, úgyhogy szerencsénk volt. Viszont az időmérő mindig fontos, és szombaton túlságosan nagy volt a hátrányunk. Pedig más dolog az élről kezdeni, onnan jobban lehet kontrollálni az eseményeket."

34. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.26:067
időmérő: 1. Hamilton 1:21.164
VASÁRNAP
1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Räikkönen
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj

Hamilton már a célba érés után, amikor leparkolta a kocsiját, akkor is hosszú-hosszú másodperceket töltött némán és mozdulatlanul az autójában, és persze a sajtótájékoztatón sem ugrott ki a bőréből, hiszen a biztonsági autós szakasz nélkül alighanem simán győzött volna.

Nem tudom még, mi történt, amikor Seb elém ért vissza a bokszból, én mindent úgy csináltam, ahogy gondoltam, hogy csinálni kell a biztonsági autós időszakban... – mondta Hamilton. – Statisztikailag, azt hiszem, ez a második legnehezebb pálya az előzésre. A végén a guminyomás sem stimmelt, és bármikor közelebb értem, s úgy tűnt, Seb szenved, azért csak megtartotta a helyét. Végül én is hibáztam, és nem volt szerencsém, mert a motorhőmérséklet is túl magas lett, márpedig vigyáznunk kell rájuk, mert csak három jut egy évre. De még nagyon-nagyon sok van hátra..."

Mindhárom dobogóstól megkérdezték, hogy az idén bevezetett fejvédő biztonsági eszköz, a glória miként viselkedett, illetve milyen hatással volt versenykörülmények között. Mindannyian úgy reagáltak, hogy nem zavarta őket a vezetésben, Räikkönen pedig még tovább ment:

Egyáltalán nem zavart, sőt, a napsütésben olykor még használt is, mert takarta a sugarakat, ráadásul biztonsági eszköz, úgyhogy jó, hogy van. Egyébként habár mindig többet szeretnék, leginkább természetesen győzni, a harmadik hely is jobb, mint a semmi. Végig egész jó volt a tempónk, az elején úgy éreztem, akár még a futamelsőségre is lehet esélyem, és végül tényleg a mi csapatunk nyert – persze nem én, ami a legjobb lenne, de azért nem rossz az eredmény, zárhattam volna pont nélkül is."

AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari1:29:33.283
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 5.036 mp h.
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 6.309 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 7.069 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 27.886 mp h.
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 28.945 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Renault 32.671 mp h.
8. Valtteri Bottas finn Mercedes 34.339 mp h.
9. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 34.921 mp h.
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 45.722 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 46.817 mp h.
12. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:00.278 p h.
13. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:15.759 p h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:18.288 p h.
15. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1 kör h.
FELADTÁK Megtett körök Kiesés oka
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 24 feladta
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 22 feladta
Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 13 feladta
Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 5 hidraulika
Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 4 fék

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik