F1: Úgy tűnik, nem felejtettem el vezetni – Verstappen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.06.10. 06:33
null
Hamilton számára ezúttal nem állt össze a kép Kanadában (Fotó: AFP)
Mindhárom szabadedzésen Max Verstappen tarolt, holnap mégsem rajtolhat az első rajtsorból Kanadában, hiszen Sebastian Vettel és Valtteri Bottas is gyorsabbnak bizonyult nála. Előbbi alakulata 17 éves pole nélküli sorozatát szakította meg, miközben kételkedik a Red Bull stratégiájában, míg utóbbi úgy véli, a továbbfejlesztett erőforrással ma rajtelsőséget is szerezhetett volna. A három élcsapat közül egyébként egyedül a „vörös bikák" döntöttek a hiperlágyak mellett, és Verstappen szerint a startnál akár sokat is nyerhetnek a jobban tapadó gumikon.
49. KANADAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.302
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.198
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.599
időmérő edzés: 1. Vettel :1.10.766
VASÁRNAP
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj

Sebastian Vettel pénteken még úgy nyilatkozott, hogy nem találja a ritmust Kanadában, viszont az időmérőn sikerült magasabb fokozatba kapcsolnia és körrekorddal megszerezte negyedik montreali pole-ját.

„Elvégeztem a munkám. Pénteken még kissé bajban voltunk, hiszen nem voltam elégedett az autómmal, és a ritmust sem találtam, szombaton viszont minden megfordult. A gép csodás volt, és egyre csak gyorsabb lett. Az utolsó körömben vétettem egy apróbb hibát, szóval még egy kicsi maradt bennem, de ez így is fantasztikus" – mondta lelkesen, majd a különböző taktikákra is kitért.

„Eléggé egyértelmű volt a helyzet stratégiailag, hiszen nem gondolom, hogy a hiperlágy jó versenygumi lenne. Kissé meg is lepett, hogy mindkét Red Bull azt választotta, de biztosan megvan az oka ennek is."

Vettel pole pozíciót érő köre:

Formula 1 on Twitter

Incredible work from Sebastian Vettel ...and Ferrari's first pole at the #CanadianGP since 2001 #F1 https://t.co/AvRf2G380D

Valtteri Bottas a harmadik szabadedzésen sokáig Lewis Hamilton ultralágyon futott idejénél sem tudott jobbat menni, aztán a kvalifikáción összeállt számára a kép. A finn egészen közel is került a pole-hoz is, de ezúttal hiányzott az, ami a Mercedes kulcsa volt eddig a sikerhez a pályán, a motorerő.

„Eléggé közel voltunk a Ferrarihoz, és mindig nagyon bosszantó, amikor ennyire szoros a küzdelem, és nem te vagy elöl. Ennek ellenére az első rajtsorból indulok, ami jó kiindulópont a futamhoz, szóval nem lehetek elégedetlen."

„Ez csak feltételezés, de az új erőforrás tényleg előrelépést jelentett volna, és az elsőségért is sokkal nagyobb lett volna a harc" – mutatott rá arra a finn, hogy a német gárda talán pole-t bukott a továbbfejlesztett motorral adódott minőségi probléma miatt.

„Úgy éreztem, mindent kiadtam magamból az első körömön, de mindig lehet még némi időt találni. Sajnos kissé alulkormányzott volt az autó a második menetnél, aminek nem tudom az okát, de szerencsére pozíciót nem buktunk miatta" – mesélte, majd a Pirelli rózsaszín festésű keverékét is szóba hozta.

„Szombaton használtuk először a hiperlágyat, és etapról-etapra fejlődtünk. A versenyen aztán a Ferrarihoz hasonlóan az ultralágyon startolunk, szóval kíváncsian várom, hogy miként boldogulunk vele."

Max Verstappen eddig remekül vezetett Kanadában, első F1-es pole-jára azonban még várnia kell. A holland az első ötösből egyedüliként várhatja a rajtot a hiperlágyon, aminek a jobb tapadását kihasználva azonnal előre törne.

„Úgy tűnik, nem felejtettem el vezetni" – hangoztak a holland szavai a rádión, és Verstappen le sem tagadhatja, hogy mennyire elégedett a hétvégén eddig elért eredményeivel.

„Az autó nagyon jól ment, és tisztában voltunk vele, hogy az időmérőn hiányozni fog a végsebességünk, tehát a harmadik hely nagyszerű számunkra, és a versenyre is jó kilátásaink vannak. Szerintem megvan a tempónk ahhoz, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel küzdjünk, miközben abból is profitálhatunk, hogy a lágyabb abroncsokon kezdünk. Eléggé versenyképesek leszünk."

Max Verstappen szerint a hét végén választ adott azoknak, akik eddig kritizálták (Fotó: AFP)
Max Verstappen szerint a hét végén választ adott azoknak, akik eddig kritizálták (Fotó: AFP)

Hamilton hatszor szerzett már elsőséget Kanadában, azonban a kvalifikáción a negyedik hellyel kellett megelégednie.

„Ez nem volt egy jó időmérő, egyetlen jó kört sem mentem. Pénteken még nagyszerű volt a tempónk, ma viszont egyszerűen nem állt össze, javulni sem tudtam. Az edzéseken még jobban nézett ki, úgy éreztem, hogy a harmadikon a leggyorsabb is lehettem volna. A kvalifikáción viszont közel sem használtam ki az autóban rejlő potenciált. Nem hiszem, hogy kimondottan a régebbi motor lenne ennek az oka. Szoros volt a csata a Ferrarival, de ők jobb munkát végeztek. Ennyi" – értékelt, és a vasárnapi esélyekről is beszélt.

„Eléggé nehéz lenne a negyedik helyről nyerni, de semmi sem lehetetlen. Egy kicsit magamba szállok, és teljes erővel a versenyre fókuszálok."

Kimi Räikkönen az utolsó körén rontott, így már nem tudott javítani. Végül az ötödik pozícióba csúszott vissza.

„Kissé alulkormányzottá vált az autó, szóval megpróbáltam kicsit emelni a tempón, hiszen a másik opció az volt, hogy elemelem, és akkor véget is vetettem volna a körnek. Sajnos nem jött össze, így végül tényleg annyi lett a körömnek" – osztott meg a finn a részleteket az elrontott próbálkozásról.

Daniel Ricciardo monacói pole pozíciója után az első hatos végén zárta az időmérőt Montrealban. Az eredménnyel nem elégedett, mégis bizakodva várja a futamot.

„Papíron egyáltalán nem mutat jól a hatodik hely, mégis úgy hiszem, sokat fejlődtünk. A szabadedzéseken szenvedtem, olyan volt, mintha mindig lépésnyi hátrányban lettem volna. Az időmérőn úgy éreztem, a köreim többet érnek a hatodik pozíciónál, de sajnos nem így volt. Szerintem nem végeztem rossz munkát" – jelentette ki, majd a stratégiájukra is kitért.

„Mi a hiperlágy mellett tettük le a voksunkat, mivel jobban munkára tudjuk bírni. Nem számoltunk azzal, hogy esélyünk lenne a pole-ra, szóval az alapján döntöttünk, hogy tudtuk, előznünk kell majd. A hiperlágy ebből a szempontból alkalmasabb" – magyarázta meg a választásukat.

KANADAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:10.776 átlag: 221.820 km/ó
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:10.857 0.081 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:11.096 0.320
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:11.227 0.451
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:11.095 0.319
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:11.281 0.505
7. Nico Hülkenberg német Renault 1:12.038 1.262
8. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:12.084 1.308
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:12.238 1.462
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.671 1.895
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:12.606 1.172
12. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:12.635 1.201
13. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:12.661 1.227
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:12.856 1.422
15. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:12.865 1.431
16. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:13.047 1.337
17. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:13.590 1.880
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:13.643 1.933
19. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:14.593 2.883
20. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari idő nélkül
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Vettel 1:11.710 1. Ricciardo 1:11.434
2. Räikkönen 1:11.725 2. Verstappen 1:11.472
3. Hamilton 1:11.835 3. Bottas 1:11.514
4. Bottas 1:11.950 4. Vettel 1:11.524
5. Verstappen 1:12.008 5. Räikkönen 1:11.620
6. Ricciardo 1:12.459 6. Hamilton 1:11.740
7. Ocon 1:12.577 7. Hülkenberg 1:11.916
8. Hartley 1:12.587 8. Sainz 1:12.097
9. Magnussen 1:12.680 9. Ocon 1:12.141
10. Sainz 1:12.689 10. Pérez 1:12.395
11. Pérez 1:12.702 11. Magnussen 1:12.606
12. Hülkenberg 1:12.795 12. Hartley 1:12.635
13. Leclerc 1:12.945 13. Leclerc 1:12.661
14. Alonso 1:12.979 14. Alonso 1:12.856
15. Vandoorne 1:12.998 15. Vandoorne 1:12.865
16. Gasly 1:13.047
17. Stroll 1:13.590
18. Szirotkin 1:13.643
19. Ericsson 1:14.593
20. Grosjean idő nélkül
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik