F1: riasztó - már Rosberg sem kesereg a Mercedes miatt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.02. 18:15
null
Nico Rosberg szerint is magabiztosan érkezik a Mercedes az Ausztrál Nagydíjra (Fotók: Action Images, AFP) <br />• <a href="javascript:void()" onclick="initializeNGallery('/F1_teszt')"><strong>A fotóra kattintva képgalériát tekinthet meg a barcelonai tesztről!</strong></a><br />
A Formula–1-es csapatok téli tesztszezonjának zárása után biztosra vehetjük, hogy a Mercedes a 2015-ös világbajnokság favoritja. A világbajnoki címvédő istálló a köridők tekintetében is erődemonstrációt tartottak, s megtett körök számában is majdnem százat vertek a legközelebbi riválisra – s ha a valós riválisokról beszélünk, van az 150 is… Körkép a tesztidény után.

A téli tesztelés után nem kérdés, hogy a szezon első versenyein a Mercedes lesz a legjobb csapat. A riválisok számára a leghízelgőbben úgy lehet feltenni a következő kérdést, hogy elég hamar utolérik-e ahhoz, hogy addigra ne legyen lefutott a világbajnokság. Ha nem, akkor Lewis Hamilton és Nico Rosberg ismét egymás között dönti el a vb-elsőséget.

KÖRÖK, KILOMÉTEREK A TÉLI TESZTSZEZONBAN
körkm
Nico Rosberg
7593463
Felipe Nasr
6492976
Max Verstappen
6172834
Sebastian Vettel
6022768
Marcus Ericsson
5962732
Carlos Sainz Jr.
5892700
Kimi Räikkönen580
2655
Lewis Hamilton5332434
Felipe Massa 492 2258
Valtteri Bottas 491 2255
Daniel Ricciardo 486 2243
Pastor Maldonado 486 2231
Danyiil Kvyat
4572109
Romain Grosjean355
1640
Sergio Pérez
2851327
Nico Hülkenberg271
1262
Jenson Button 224
1033
Fernando Alonso
117
536

„Nagyszerű volt ez a tél. Rengeteg kilométert megtettünk nagyobb meghibásodások nélkül, ami nagyon fontos. Tudjuk, mit kell még tennünk az első futamig, ezért biztos vagyok benne, hogy a maximumon pörögve küzdhetünk Melbourne-ben” – mondta az utolsó tesztnap után Rosberg, aki két nappal korábban, a legjobb barcelonai téli köridő megfutása után még elkeseredetten beszélt az autójáról.

A Mercedes szimulációi szerint kényelmes előnyre számíthat Melbourne-ben az idénynyitón, a mögötte levő Ferrari, Williams, Red Bull hármas körönként nyolc tizedmásodperccel marad el tőle. Az autosport.com a tesztidény utáni rangsorában a Ferrarit tette a második helyre, megelőzve a Williamset és a Red Bullt.

„Az utolsó három nap remekül sikerült – összegezte a záró tesztet Sebastian Vettel. – Nagyon sok kört teljesítettünk, ami a megbízhatóság szempontjából jól jött. Ami a teljesítményt illeti, tudjuk, hogy a Mercedes a legyőzendő csapat, mögöttük van némi rés, utána pedig szoros a közdelem köztünk. Az első két hely nyilván a Mercedesé, remélem, utána jön a Ferrari, a többi pedig nem is érdekel.”

A Williams az utolsó két tesztnapján jóval a kockás zászló meglengetése előtt befejezte a körözést, a csapat látszólag még arra is tudott külön figyelmet fordítani, hogy Felipe Massa és Valtteri Bottas nagyjából azonos távot tegyen meg a tesztelés során – ez a Mercedesnél például nem is lehetett szempont, tekintve, hogy Rosberg (nyilván nem célirányosan) 1000 kilométerrel többet tesztelt, mint Hamilton.

Ami a Red Bullt illeti, tavalyi gyenge oldala, a Renault elégedett a barcelonai tesztekkel, mert bár akadtak problémák a Red Bull és a Toro Rosso napjai során, több szempontból is sikerült elérni a kitűzött célt. Rémy Taffin, az F1-es projekt vezetője elmondta, teljesítményben és fogyasztás terén is előreléptek a franciák, 2015-ben már nem lesz olyan verseny, amelyen a pilótáiknak aggódniuk kellene amiatt, hogy lesz-e elég üzemanyag a célba éréshez.

A Toro Rosso a két barcelonai teszten öt versenyhétvége távját tette meg egy Renault-motorral
A Toro Rosso a két barcelonai teszten öt versenyhétvége távját tette meg egy Renault-motorral

Tavaly megbízhatósági szempontból is a Renault hibridje volt a legsérülékenyebb.

„A legfőbb célunk az volt, hogy a lehető legtöbbet menjen a motor, és a két barcelonai teszt alatt az egyik csapattal sikerült öt nagydíjhétvégének megfelelő körmennyiséget teljesíteni” – mondta a Toro Rossóra célozva Taffin. Mint ismert, az idén öt helyett négy motort kell használniuk a pilótáknak a teljes szezonban.

Nem rossz, de a Mercedes erre úgy válaszolna, hogy a gyári csapat a teljes 12 nap során egyetlen hajtóművet használt!

KÖRÖK ÉS KILOMÉTEREK – 2015-ÖS AUTÓK
kör km
Mercedes
1340
6121
Sauber-Ferrari
1245
5709
Toro Rosso-Renault
1206 5534
Ferrari 1182 5423
Williams-Mercedes 1069 4913
Red Bull-Renault 943 4352
Lotus-Mercedes 918 4230
McLaren-Honda 380 1751
Force India-Mercedes365
1699

Az Autosport említett erősorrendjének 5. helyén, közvetlenül a Red Bull után a Toro Rosso következik, megelőzve a Lotust, a Saubert és a Force Indiát. A Lotus a Mercedes-motor miatt joggal várhatja, hogy legalább eggyel előrébb kerül a valós bajnokságban, a Sauber erős kezdés után erős zárást is mutatott, míg a tesztelést későn kezdő Force Indiánál még a második autó építésének határidőre való befejezésében reménykednek, pontokról álmodni sem mernek az első néhány futamon.

Ez a helyzet a McLarennél is. A wokingi csapat tesztje rémesen zárult, az utolsó két napon összesen 69 kört tett meg a Honda-motoros autó, amely továbbra is alapvető megbízhatósági problémáktól szenved, és az első néhány versenyen még a célba érése is megkérdőjelezhető. A Honda szerint, amit muszáj volt, azt megtették a teszteken.

Ron Dennis régi bölcsessége, hogy könnyebb egy gyors autót megbízhatóvá tenni, mint egy lassút gyorsabbá, és ez a nézet vezérli az egész istállót.

KÖRÖK ÉS KILOMÉTEREK – MOTOROK
kör km
Mercedes 3996
18378
Ferrari 2427 11132
Renault 2149 9886
Honda 380 1751

„Teljesen új filozófiát követünk az autóval, mert ha maradunk a régi beidegződéseinknél, esélyünk sincs odaérni az élre – mondta Jenson Button, aki Fernando Alonso korábbi balesete miatt három napot tesztelhetett az utolsó héten. – Az egész projektben ez az új elv a legizgalmasabb, tudtuk, hogy nehéz lesz a kezdet, de ha túljutunk ezeken a problémákon, odaérünk. Ez a kocsi teljesen más kategória, mint a tavalyi.”

Egyelőre alacsonyabb kategóriának tűnik, mint a riválisoké, de várjuk csak ki a pillanatot, amikor már nem kell attól tartani a McLarennél, hogy mikor áll le az autó. Akkor már „feltekert” motorral is körözhetnek, s kiderül, mennyire félelmetes a McLaren-Honda konstrukciója.

Ami a Pirellit illeti Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint az idei erősebb autók miatt gyorsabban fognak kopni az abroncsok, sokkal több kerékcserére lehet számítani, mint 2014-ben. A harmadik teszten a lágy gumikon 15 kör volt a legtöbb egyhuzamban (Massa és Rosberg ment ennyit), a közepesen keményeken 26 (Marcus Ericsson), a keményeken 27 (Felipe Nasr).

KÖRÖK, KILOMÉTEREK A MÁSODIK BARCELONAI TESZTEN
PILÓTÁKCSAPATOK
körkm
kör km
Sauber-Ferrari
545
2536
Ferrari 488 2271
Toro Rosso-Renault 442 2057
Williams-Mercedes 384 1787
Mercedes 378 1759
Lotus-Mercedes 367 1708
Force India-Mercedes 365 1699
Red Bull-Renault359
1671
McLaren-Honda 177 823
Felipe Nasr
3001396
Sebastian Vettel
2721266
Nico Rosberg 254 1182
Marcus Ericsson
2451140
Nico Hülkenberg
235
1093
Max Verstappen
2241042
Carlos Sainz Jr. 218 1014
Kimi Räikkönen 216 1005
Felipe Massa 205 954
Daniel Ricciardo 200 931
Romain Grosjean 191 889
Valtteri Bottas 179 833
Pastor Maldonado 176 819
MOTOROK
kör km
Mercedes 1494 6954
Ferrari 1033 4808
Renault 801 3728
Honda 177 823
Danyiil Kvyat
159
740
Jenson Button
138
642
Sergio Pérez
130
605
Lewis Hamilton124577
Kevin Magnussen
39
181
A MÁSODIK BARCELONAI TESZT LEGGYORSABB KÖREI
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.792 2. lágy
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:23.022 3. lágy
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:23.063 4. szuperlágy
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:23.262 3. szuperlágy
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:23.276 3. szuperlágy
6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:23.469 4. szuperlágy
7. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:24.023 4. szuperlágy
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:24.191 3. szuperlágy
9. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:24.200* 3. szuperlágy
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:24.276 1. szuperlágy
11. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:24.527 4. szuperlágy
12. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:24.638* 4. lágy
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:24.939 3. szuperlágy
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:25.113 4. szuperlágy
15. Kevin Magnussen dán McLaren-Honda 1:25.225 3. lágy
16. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:25.327 4. szuperlágy
17. Daniil Kvyat orosz Red Bull-Renault 1:25.947* 1. közepes
18. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:26.705* 2. lágy

*Az első teszten gyorsabb volt.
Grosjean: 1:24.067, Ricciardo: 1:24.574, Kvjat: 1:24.941, Maldonado: 1:24.348

A TESZTEK
1. TESZT, JEREZ
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
1. Vettel 1:22.620
1. Vettel 1:20.984
1. Nasr 1:21.545
1. Räikkönen 1:20.841
2. TESZT, BARCELONA
február 19.
február 20.
február 21.
február 22.
1. Maldonado 1:25.011
1. Ricciardo 1:24.574
1. Maldonado 1:24.348
1. Grosjean 1:24.067
3. TESZT, BARCELONA
február 26. február 27. február 28.
március 1.
1. Massa 1:23.5001. Rosberg 1:22.7921. Hamilton 1:23.022
1. Bottas 1:23.063

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik