HIRDETÉS
HIRDETÉS
B. B. 2018.05.27 09:08 Frissítve: 2018.05.27 09:09

F1: Red Bull-szendvicsben a mezőny Monacóban – de mi jöhet a versenyen?

Monaco nem az a helyszíne a Formula–1-es versenynaptárnak, ahol sok mindent lehetne nagy valószínűséggel megjósolni a versenyt megelőzően. Egy dolog azonban biztos – aki a pole-ból vagy legalább annak közvetlen közeléből indul, nagy eséllyel harcban lesz a futamgyőzelemért. A rajtelsőséggel járó előny ezúttal Daniel Ricciardóé (Red Bull), míg csapattársa, Max Verstappen idei legnehezebb versenye elé néz. A középmezőnyben szoros a csata, az időjárás viszont az idén vélhetően idén nem válik a verseny főszereplőjévé.

HIRDETÉS

Eddig egyértelműen Ricciardóról szól a monacói hétvége (Fotó: AFP)

 

FÉLIG KÁRBA VESZETT A DOMINANCIA

A 2018-as Monacói Nagydíj eddig a 250. versenyére készülő Red Bull dominanciájáról szól, így Daniel Ricciardo időmérőn aratott győzelme sem okozott hatalmas meglepetést. Max Verstappen hibája viszont a harmadik szabadedzésen annál inkább – a holland túl sok kockázatot vállalt, és szinte teljesen ugyanúgy törte össze az autóját az uszodánál, mint két évvel ezelőtt.

Ez nemcsak anyagi kárt és nagyobb munkát jelentett a Red Bull szerelői számára, hanem azt is, hogy Verstappen nem tudott részt venni az időmérőn, így az utolsó helyről – vagy akár a bokszutcából – várhatja a vasárnapi rajtot. Ez viszont Monacóban nagyobb hátrányt jelent, mint a versenynaptár bármely másik helyszínén.

MIT MOND A STATISZTIKA?

A piros lámpák kialvását egyértelműen Ricciardo várhatja a legjobb helyzetből, de Vettelnek és Hamiltonnak sem kell kétségbeesnie. Az eddigi 64 monacói futamból 54-et az nyert meg, aki az első három hely valamelyikéről kezdte meg a versengést. Persze a Red Bull tempója egy körön és versenykörülmények között is kiemelkedik a mezőnyből az eddig látottak alapján, de Vettel és Hamilton jó rajt esetén talán bizakodhat a végső diadalban, hiszen a monacói pálya nem arról híres, hogy sok lehetőség lenne rajta az előzésre.

Ha Hamilton hisz a számmisztikában, akár magabiztosabb is lehet, ugyanis a 44-es rajtszámú Mercedesszel versenyző pilóta a 44. győzelmét aratná vasárnap a német istálló színeiben, amennyiben őt intené le először a kockás zászló.

A rajt ennek a futamnak még fontosabb része, mint a más pályákon futott versenyeknek, és ha Ricciardo meg tudja tartani az első helyet a startot követően, nehéz dolguk lesz a többieknek – hacsak nem történik valami előre nem látott esemény. Emlékezzünk csak vissza a 2016-os viadalra! Ricciardo főként a saját csapata miatt maradt le a győzelemről, így a Red Bullnak ezúttal összeszedettebbnek kell lennie.

ALTERNATÍV MÓDON SEM SIKERÜLT A RED BULL ELÉ KERÜLNI

Eddig csapatszinten nem hibázott a hétvégén a Red Bull, így a riválisoknak más módot kell választaniuk a legyőzésére annál, hogy pusztán megpróbálnak gyorsabbak lenni. A Mercedes például megpróbálkozott az időmérőn egy alternatív gumistratégiával, és mindkét autójára felkerültek az ultralágy gumik a Q2-ben.

Ha Hamiltonnak és Bottasnak sikerült volna így tovább jutnia a harmadik szakaszba, az azt jelentette volna, hogy azokon az abroncsokon kezdhették volna meg a versenyt. Körülöttük a többiek az ezen a hétvégén debütáló hiperlágyakon ugyan előnyben lettek volna a rajtnál és az első körökben, ám a Mercedes pilótái tovább kint tudtak volna maradni az első kerékcsere előtt, amiből később profitálhattak volna.

65. MONACÓI NAGYDÍJ
CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1.12.126
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.841
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.786
Időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:10.810
VASÁRNAP
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj

Ám nem sikerült a bravúr, a Mercedes kénytelen volt feltenni Hamilton és Bottas autójára is a hiperlágy gumikat, különben versenyzői vélhetően a Q3-ba sem jutottak volna be. Ami a gumikat illeti, a Pirelli elmondása szerint akár egy másodperces különbség is lehet egy körön a két leglágyabb keverék között, így nem meglepő, hogy nem sikerült a Mercedes taktikázása.

SZOROS KÖZÉPMEZŐNY, KEGYES IDŐJÁRÁS

Ami a középmezőnyt illeti, bőven akadnak kérdőjelek. A Toro Rosso jól ment a szabadedzéseken, Brendon Hartley számára viszont már az első szakaszban véget ért a kvalifikáció. Csapattársa, Pierre Gasly jobb időmérőn van túl, és egészen a Q3-ig menetelt, a legjobb tízben viszont az utolsó helyen végzett, így a 10. pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását vasárnap.

A Renault az idén eddig jól teljesít, és „harcban van” a legjobb középcsapat címéért, az időmérőn viszont Esteban Ocon a Force Indiától és Fernando Alonso a McLarentől is befért a Renault-csapaton belül jobban teljesítő Carlos Sainz Jr. elé. És hogy mi történt a Haasszal? Bár Romain Grosjean a 15. helyen végzett az időmérőn, csak a 18. helyről kezdheti meg a versenyt az előző, spanyolországi futamról magával hozott rajtbüntetése miatt.

Így éppen csapattársa, Kevin Magnussen elől indulhat, aki az utolsó lett az időmérőn, ha nem számítjuk Verstappent, aki el sem indult rajta. Tavaly ennél sokkal jobban alakult a verseny a Formula–1 legfiatalabb csapata számára, ugyanis akkor ünnepelhetett először kettős pontszerzést. Igaz, idei autójuk sok tekintetben eltér a tavalyitól.

Érdemes még odafigyelni a hazai pályán versenyző Charles Leclerc-re, aki pontot szerzett az előző két futamon, és a 14. helyről vághat neki a vasárnapi, 78 körös viadalnak. Annak a viadalnak, aminek a biztonsági autó gyakori szereplője, de olykor még az is előfordul, hogy félbe kell szakítani a versenyt. Erre először 1990-ben került sor, amikor Alain Prost és Gerhard Berger ütközött a Mirabeau-ban rögtön a futam első körében. Ezt követően további négy alkalommal került elő a piros zászló – legutóbb 2013-ban Pastor Maldonado és Max Chilton ütközése miatt a Tabacban.

Az sem ritka Monacóban, hogy az időjárás szól bele a csatákba, de emiatt a jelenlegi előrejelzések szerint nem különösebben kell aggódniuk a csapatoknak. Vasárnapra napos időt jósolnak a hercegségben, az eddigiekhez hasonlóan 20 °C feletti hőmérséklettel. Az eső valószínűsége mindössze néhány százalék.

A 65. Monacói Nagydíj vasárnap 15.10-kor rajtol.

 MONACÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
  1. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:10.810 átlag: 169.654 km/ó
  2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:11.039 0.229 mp h.
  3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:11.232 0.422
  4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:11.266 0.456
  5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:11.441 0.631
  6. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:12.061 1.251
  7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:12.110 1.300
  8. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:12.130 1.320
  9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.154 1.344
10. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:12.221 1.411
11. Nico Hülkenberg német Renault 1:12.411 1.133
12. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:12.440 1.162
13. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:12.521 1.243
14. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:12.714 1.436
15. Romain Grosjean* francia Haas-Ferrari 1:12.728 1.450
16. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:13.179 1.166
17. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:13.265 1.252
18. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:13.323 1.310
19. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:13.393 1.380
20. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer idő nélkül
* 3 rajthelyes büntetés baleset okozásáért
 AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Ricciardo 1:12.013 1. Ricciardo 1:11.278
2. Vettel 1:12.415 2. Räikkönen 1:11.391
3. Bottas 1:12.434 3. Vettel 1:11.518
4. Hamilton 1:12.460 4. Hamilton 1:11.584
5. Vandoorne 1:12.463 5. Bottas 1:12.002
6. Räikkönen 1:12.639 6. Ocon 1:12.188
7. Alonso 1:12.657 7. Pérez 1:12.194
8. Szirotkin 1:12.706 8. Alonso 1:12.269
9. Leclerc 1:12.829 9. Sainz 1:12.286
10. Pérez 1:12.848 10. Gasly 1:12.313
11. Grosjean 1:12.930 11. Hülkenberg 1:12.411
12. Gasly 1:12.941 12. Vandoorne 1:12.440
13. Sainz 1:12.950 13. Szirotkin 1:12.521
14. Ocon 1:13.028 14. Leclerc 1:12.714
15. Hülkenberg 1:13.065 15. Grosjean 1:12.728
16. Hartley 1:13.179      
17. Ericsson 1:13.265      
18. Stroll 1:13.323      
19. Magnussen 1:13.393      
20. Verstappen idő nélkül      

 

HIRDETÉS
HIRDETÉS
2018.11.10 16:36:14

F1 nemzetisport.hu

A 44-es Mercedesbe majdnem belehajtott Szirotkin a Q2-ben • Vettel hátránya nem nagy, de vizsgálják.

2018.11.10 11:22:27

F1 nemzetisport.hu

Vettel először száguldott 1:08 alá • A Red Bullok nem voltak jó formában.

2018.11.09 16:27:27

F1 nemzetisport.hu

Verstappen olajszivárgás miatt kihagyta az edzés felét • Hülkenberg összetörte a Renault-t.

2018.11.09 10:49:57

F1 nemzetisport.hu

Red Bull, Ferrari, Mercedes sorminta az első hat helyen • Ricciardo 5 rajthelyes büntetést kapott.

HIRDETÉS
HIRDETÉS