F1: piros zászló után állórajt – íme, a 2018-as szabályváltoztatások!

Vágólapra másolva!
2017.04.27. 14:04
null
Jövőre valószínűleg nem láthatunk cápauszonnyal és T-szárnnyal versenyző autót (Fotó: AFP)
A Formula–1 Stratégiai Csoportja kedden ülésezett Párizsban, s tagjai megegyeztek a 2018-as szezont illető néhány szabályváltoztatásról. Többek között búcsút inthetünk a „cápauszonynak” és a T-szárnynak, egy versenyen akár több állórajtot is láthatunk majd, és azt is eldöntötték, melyik megoldást alkalmazzák a fejvédő keretre.


Az úgynevezett Stratégiai Csoportot jelenleg az FIA, a FOM (Formula One Management) és a hat legbefolyásosabb istálló alkotja, azonban egyik újítás, hogy a jövőben az üléseken részt vehetnek azon csapatok képviselői is, akik nem tagjai a szervezetnek. Ennek célja az, hogy átláthatóbbá próbálják tenni a Formula–1-et az FIA-val és a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Mediával közösen.

Korábban már születtek javaslatok arra, hogy mivel a verseny egyik legizgalmasabb momentuma a futam eleji rajt, a verseny félbeszakítását követően állórajttal folytatódjon a csatázás. Ezt az ülésén meg is szavazták, így jövőre piros zászlós megszakítás után a versenyzők újra felállnak a rajtrácsra, és állórajttal folytatódhat a versenyzés.

Az első pillanattól kezdve sokan kritizálták az idén visszatérő két látványos elemet, a „cápauszonyt” és a T-szárnyat. A kritikusok örülhetnek, ugyanis a hivatalos közlemény szerint mindkettő használata szigorúan korlátozott lesz, így könnyen elképzelhető, hogy jövőre egyik autón sem láthatjuk ezt a két elemet.

Sok versenyzőt még mindig nem sikerült meggyőzni a fejvédő keret bevezetésének indokoltságáról, azonban ezzel kapcsolatban is döntés született. Tavaly szinte minden pilóta tesztelhette a glóriát, amely eddig befutónak tűnt a különböző megoldások közül, viszont mégsem ezt a változatot vezetik be 2018-ban. Az FIA még a Kínai Nagydíj hétvégéjén mutatott be egy új megoldást a versenyzőknek, amely a pajzs elnevezést kapta, és kissé hasonlít a Red Bull tavalyi ötletéhez, amely egyfajta szélvédőként védi a pilótát. Akkor szinte egyik versenyző tetszését sem nyerte el az ötlet – igaz, még csak kezdetleges állapotában láthatták az elemet –, de úgy tűnik, hogy meg kell barátkozniuk vele, ugyanis ezt a megoldást alkalmazzák a jövőben.

Egyik döntés már a jövő havi Spanyol Nagydíjon érvénybe lép. Eszerint az autókon a mostaninál sokkal láthatóbban kell feltüntetni a versenyző nevét és rajtszámát.

A tervezett szabályváltoztatásokat most elküldik a Motorsport Világtanácsnak, ugyanis még nekik is el kell fogadniuk azokat, mielőtt valóban bevezethetnék.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik