F1: Nagyon mókás lesz az első teszt Jerezben - Button

Vágólapra másolva!
2013.12.17. 14:24
Jenson Button, a Formula–1-ben szereplő McLaren-istálló angol pilótája már nagyon várja a január 28-án kezdődő jerezi tesztet, amely során először próbálják ki a csapatok a pályán a 2014-es szabályok szerint megépített autókat, bennük az új, V6-os turbómotorokkal, amelyek az eddiginél sokkal erősebb energiaátalakítókkal kiegészítve sokkal nagyobb nyomatékot adnak.

„Nagyon mókás lesz az első teszt Jerezben – mondta Button az Autosport magazinnak. – Hideg lesz, a gumik nem fognak tapadni, a motorok sem működnek majd, ha pedig valaki esetleg el tud menni egy mért körre, nagyon furcsának találja majd az egészet. A váltó teljesen más lesz, hamarabb kapcsolunk majd nyolcadik fokozatba, mint most hetedikbe. Annak, amit eddig tudtál az autó vezetéséről, nagy részét el kell felejtened, hiszen teljesen másképp érzékeled majd a motor erejét, másképpen kell gázt adni. A gázadás sokkal nagyobb erőt fejt ki a motorból, a leszorítóerő kisebb lesz, nem lesz könnyű a pályán tartani a kocsit. Ahhoz, hogy tökéletesen szabályozni tudd a gázadást, méteres pedál kellene. Nem lesz könnyű megszokni, de az első versenyre sikerülnie kell.”Button az Autosport magazinnak. – Hideg lesz, a gumik nem fognak tapadni, a motorok sem működnek majd, ha pedig valaki esetleg el tud menni egy mért körre, nagyon furcsának találja majd az egészet. A váltó teljesen más lesz, hamarabb kapcsolunk majd nyolcadik fokozatba, mint most hetedikbe. Annak, amit eddig tudtál az autó vezetéséről, nagy részét el kell felejtened, hiszen teljesen másképp érzékeled majd a motor erejét, másképpen kell gázt adni. A gázadás sokkal nagyobb erőt fejt ki a motorból, a leszorítóerő kisebb lesz, nem lesz könnyű a pályán tartani a kocsit. Ahhoz, hogy tökéletesen szabályozni tudd a gázadást, méteres pedál kellene. Nem lesz könnyű megszokni, de az első versenyre sikerülnie kell.”

A körülbelül 550 lóerős V6-os motor az idén már csak a hajtómű egy része lesz az energiaátalakítók mellett, a hő- és mozgási energiát visszanyerő rendszer ugyanis az eddigi 80 lóerő 6.6 másodperces felhasználhatósága helyett 160 lóerő áll a versenyzők rendelkezésére több mint 33 másodpercig.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik