F1: Massa elégedett, marad a Ferrarinál - nyilatkozatok

Vágólapra másolva!
2012.10.14. 12:51
Címkék
Felipe Massa belátta, hogy Fernando Alonsónak nagyobb szüksége volt a dobogós helyezésre Dél-Koreában, mint neki, de sajnálja, hogy emiatt le kellett mondania a dobogós helyezésről. Ám a brazil, akárcsak csapatfőnöke, elárulta, hogy rövidesen bejelentik, marad a Ferrarinál 2013-ban. Íme, az összes pilóta nyilatkozata a Dél-koreai Nagydíj után.

A Red Bull és a McLaren pilótái, valamint Fernando Alonso nyilatkozatát ide kattintva olvashatja el. A Red Bull és a McLaren pilótái, valamint Fernando Alonso nyilatkozatát ide kattintva olvashatja el.

A PILÓTÁK NYILATKOZATAI A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ UTÁN
Felipe Massa (4.): – Elégedett vagyok az autóval, a sebességem megvolt ahhoz, hogy a dobogóra is felállhassak, de Fernandónak minden pontra szüksége van ahhoz, hogy versenyben legyen a világbajnoki címért. A jövő évi ferraris szerződésem bejelentésére hamarosan sor kerül, aminek nagyon örülök.
Kimi Räikkönen (5.): – Ott értünk célba, ahol kellett. Az első körökben Felipét támadtam volna, de a DRS-zónában sárga zászlót lengettek, így nem volt esélyem előzni. Utána már nem tudtuk tartani a Red Bull és a Ferrari tempóját, ráadásul Lewis mögött sok időt vesztettem. Nehéz lesz utolérni Sebet a vb-pontversenyben, de még nem adom fel.
Nico Hülkenberg (6.): – Élvezetes verseny volt, óriási eredménnyel. Nagy csatákat vívtunk Romainnel, a pályán és a boxban egyaránt. A futam csúcspontja az volt, amikor Lewist és Romaint is megelőztem a négyes kanyar után, olyan mosoly terült el az arcomon utána, mintha nyertem volna. Derűlátó vagyok a csapat hazai versenye előtt.
Romain Grosjean (7.): – Jó verseny volt, habár nem indult egyszerűen, mert a rajtnál valaki nekem jött hátulról. Az utolsó szett gumikkal megszenvedtem, nagyon elkoptak a végére, de ezzel mindenki így volt. Tiszta versenyt futottam, ez volt a fő célom a futam előtt.
Jean-Éric Vergne (8.): – Nagyon boldog vagyok, ez volt a legjobb versenyem ebben az évben. A rajtnál nem vállaltam túl sok kockázatot, aztán szépet csatáztam Pérezzel, Di Restával és Hamiltonnal is. Daniel és én különböző stratégián voltunk, de mindkettő nyerőnek bizonyult, a nyolcadik és kilencedik hely fantasztikus eredmény.
Daniel Ricciardo (9.): – Jól rajtoltam, és az első körben sikerült néhány autót megelőznöm. A második szakaszban Schumacher és egy Force India is megvolt, az utolsó tíz körig minden rendben ment. Amikor kicsúsztam a hármas kanyarban, először azt hittem, hogy eltört a felfüggesztés, de tudtam folytatni, igaz, minden fékezéskor balra húzott az autó, és elbuktam a nyolcadik helyet, de azt legalább a csapattársam vette el.
Sergio Pérez (11.): – Nagy kár, hogy nem sikerült pontot szerezni. A verseny első szakasza jó volt, annak ellenére is, hogy az autó alulkormányzottá vált, amikor megsérült a rajtnál. A bokszkiállás során azonban olyan hátrányt szedtem össze, amit már nem tudtam ledolgozni. Tökéletes körülmények között a hatodik helyen zártam volna.
Paul di Resta (12.): – Nehéz verseny volt, a rosszul sikerült időmérő rányomta a bélyegét a futamra. A lágy gumik hamar elkoptak, a szuperlágyak pedig szinte azonnal szemcsésedni kezdtek. A stratégia emiatt balul sült el, és ugrott a jó eredmény.
Michael Schumacher (13.): – Vannak versenyek, amikor semmi sem akar összejönni neked, és csupán annyi a feladatod, hogy a pályán tartsd az autódat. Ez is ilyen verseny volt. Nem sikerült a gumikat a megfelelő állapotba hozni, ami miatt a teljesítményünk visszaesett.
Pastor Maldonado (14.): – A verseny elején túl keményen nyomtuk, és az első kerekek elkoptak, ezért nem voltunk olyan gyorsak, mint szerettük volna. A kerékcseréket követően azonban képesek voltunk harminc kört megtenni a lágy gumikon, de összességében nem voltunk elég gyorsak.
Bruno Senna (15.): – Nem követtem el semmilyen hibát, szóval elég frusztráló, hogy ilyen pozícióban fejeztük be a versenyt. Tovább kell dolgoznunk, mert a mezőny együtt van, és ha jön egy olyan hétvége, amikor minden összeáll, akkor összejöhet a pontszerzés.
Vitalij Petrov (16.): – Elég jó délutánom volt, ennél jobb eredményt talán nem is érhettem volna el. Az autó az egész verseny során jól működött, képes voltam minden gond nélkül célba érni.
Heikki Kovalainen (17.): – Nem volt izgalmas a verseny. A szuperlágy gumik gyorsan elkoptak, főleg a jobb első, de az autóval nem volt gond a futam alatt, és talán mindent ki is hoztunk belőle, amit lehetett.
Timo Glock (18.): – A verseny középső szakaszában közel kerültünk a Caterhamekhez, aztán amikor kockáztattunk, és felraktuk a szuperlágy gumikat, arra vártam, hogy Heikki hibázzon. Sajnos ez nem következett be, ráadásul támadni sem tudtam, mert az egyenesekben használta a KERS-t.
Charles Pic (19.): – A motorcsere miatt hátulról indultam, ezért a verseny első fele nagy kihívást jelentett, beragadtam a HRT-k mögé, emiatt sok időt veszítettem.
Narain Karthikeyan (20.): – A szuperlágy gumikon indultunk, és sikerült is néhány kocsit megelőznöm a rajtnál. Ugyanakkor az első kerekek hamar elkoptak, de amikor a lágy gumikra váltottunk az autó egyensúlya jó lett.
Pedro de la Rosa (feladta): – A rajt rendben volt, de az ötödik körtől kezdve gondom volt a gázpedállal. Körről körre rosszabb lett a helyzet, végül a csapat úgy döntött, hogy ki kellé állnom.
Kobajasi Kamui (feladta): – Ezt a futamot gyorsan el kell felejteni. Az egyes kanyarban valaki nekem jött hátulról, emiatt az autó irányíthatatlanná vált, ugyanakkor fékeznem is kellett. Nem tudtam elkerülni az ütközést, és sajnálom, hogy tönkretettem mások versenyét.
Nico Rosberg (kiesett): – Sajnos zsinórban ez volt a második rossz versenyem, elég frusztráló kétszer egymás után kiesni az első kanyarban. Kobajasi nekem jött hátulról, és ezzel véget is ért a versenyem. Legalább az időmérőn mutatott teljesítményünk javult egy kicsit ezen a hétvégén.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik