HIRDETÉS
HIRDETÉS
nemzetisport.hu 2018.10.12 11:10 Frissítve: 2018.10.12 11:36

F1: Häkkinen gumiháborúval tenné izgalmasabbá a versenyzést

Mika Häkkinen, 1998 és 1999 világbajnoka úgy véli, ellenfél kellene a Pirellinek, hiszen a gumiháború izgalmasabbá tenné a Formula–1-et. A négyszeres bajnok Alain Prost eközben az egyszerűbb szabályokat szorgalmazza.

HIRDETÉS
Mindkettejüknek megvan a véleménye arról, miként lehetne izgalmasabbá tenni az F1-et (Fotó: AFP)

 

Bár Mika Häkkinen 1991 és 2001 között tartó pályafutása során nagyrészt egy gumibeszállító volt jelen a Formula–1-ben, a finn 1998-ban úgy szerezte meg az első világbajnoki címét, hogy míg a McLaren a Bridgestone, addig a rivális Ferrari a Goodyear abroncsait használta.

A kétszeres bajnok úgy véli, pontosan a gumibeszállítók versengése kavarhatná fel a Pirelli 2011 óta tartó egyeduralmát, és tehetné még izgalmasabbá a kategóriát.

„Rengeteg dolog van, amire rápillantasz és azt mondod, másképp is lehetne. Jelenleg nincs versengés. Kellene még egy gumibeszállító, és akkor küzdelem is lenne” – magyarázta a finn, mivel lehetne izgalmasabbá tenni a sokat bírált Formula–1-et, melyben 2006 óta van egyetlen gyártó, és ez egészen 2024-ig így is lesz.

„Amikor a versenyzőkkel beszélek, elmondják, hogy egy bizonyos ponton túl egyszerűen túlmelegszik az abroncs. Ezzel nem a Pirellit akarom bírálni, azonban tény, hogy kell egy rivális. Ha egyetlen pilóta versenyezne, ugyanez lenne a helyzet. Versengésre van szükség, mert az izgalmas” – magyarázta Häkkinen, míg Alain Prost az egyszerűségben látja a jövőt.

„A motorszabályok a legkomplikáltabbak, és minden egyes változtatás nagy költségekkel jár, azonban erősebb, nagyobb teljesítményű erőforrásokra és több üzemanyagra lenne szükség. Technikai szempontból egyszerűsíteni kell, és akkor kiszámíthatatlanabbá válna a verseny is, mivel a pilóta nagyobb különbséget jelentene. Így kevésbé beszélhetnénk a gépek háborújáról, hiszen manapság az aerodinamika és a motor teszi ki a teljesítmény 80 százalékát” – jelentette ki a négyszeres világbajnok.

„A diffúzorokat teljesen eltávolítanám. Amikor én versenyeztem, különböző koncepciók voltak az autókon, és problémamentesen tudtuk egymást követni. Egyszerűbb aerodinamikára van szükség” – osztotta meg a véleményét.

 

HIRDETÉS
HIRDETÉS
2018.10.21 13:05:07

F1 nemzetisport.hu

Vettelnek ismét a mezőny végéről kellett visszaküznie magát • Hatalmas csaták az utolsó körökben.

2018.10.20 21:50:46

F1 nemzetisport.hu

A Ferrari száraz pályán feltámadt, a német hátrasorolása után Räikkönen az első sorban.

2018.10.20 16:28:18

F1 nemzetisport.hu

Kevesebb mint 1 tized választja el az első hármast • Leclerc a hetedik helyen a Sauberrel.

2018.10.19 19:01:27

F1 nemzetisport.hu

Továbbra is Hamilton az úr Austinban • A Ferrarik csak a 9. és 10. helyen.

2018.10.19 13:00:27

F1 nemzetisport.hu

A brit nem teljesített sok kört, de így is 1.3 másodpercet adott a második Valtteri Bottasnak.

HIRDETÉS
HIRDETÉS