F1: Bottas célja a győzelem; Vettel a finn tavalyi startját másolná

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.09.29. 21:24
null
Mindhárman a győzelmet célozták be (Fotó: AFP)
A Mercedes eddig egész hétvégén tempófölényben volt a Ferrarival szemben Szocsiban, a pole pozíció kérdése így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas között dőlt el. A rajtelsőséget végül kisebb meglepetésre a finn kaparintotta meg, miután a brit a legfontosabb köreiben hibázott, míg Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a harmadik hellyel, ami talán nem is rossz annak fényében, hogy Bottas tavaly ebből a pozícióból aratott győzelmet. A címvédő gárdára pontosan ezért fontos döntés vár, hiszen az egyéni bajnoki trónért vívott harc szempontjából nem mindegy, hogyan végez Hamilton és Vettel egymáshoz képest. A mezőny végéről támadó Red Bull eközben úgy véli, a gumikopás lesz a kulcs a versenyen.

 

Az Orosz Nagydíj hétvégéje egyértelműen a Mercedesről szól eddig, ám kisebb meglepetésre végül nem Lewis Hamilton, hanem Valtteri Bottas kaparintotta meg a pole pozíciót. A brit ugyanis mindkét mért körén rontott a kvalifikáció utolsó szakaszában, míg a finn körrekordot futott.

5. OROSZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.488
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.385
SZEPTEMBER 29.,SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1.33.067
időmérő edzés: 1. Bottas 1:31.387
SZEPTEMBER 30.,VASÁRNAP
13.10: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj

Érdekesség, hogy Bottas még sosem kapott ki aktuális márkatársától Szocsiban, sőt 2014-ben itt szerezte az első, versenyen futott leggyorsabb körét, míg tavaly az első győzelmét a Formula–1-ben.

„Ez eléggé jó kör volt, nagyon élveztem. A végén sikerült még egy kicsit javítanom. Nem tudom, hogy Lewisszal mi történt, de meglehetősen jó érzés a pole-ban lenni. Még mindig remegek egy kicsit, hiszen nagyon kell koncentrálni a kör közben" beszélt a kvalifikációról, majd a futamra is kitért.

„Holnap meg akarom nyerni a versenyt, az élről rajtolva nem is lehet más a cél. Azonban egy csapatként vagyunk itt, és együtt harcolunk a bajnoki címekért. A vébéösszetettet pedig Lewis vezeti jelenleg, akinek Vettel előtt is van egy nagyobb előnye, míg az én lemaradásom elég tetemes. Ezt nem szabad elfelejteni. Ennek ellenére győzni akarok, majd meglátjuk, miként alakul a verseny" – osztotta meg gondolatait a finn.

A pole pozíciót érő kör:

Formula 1 on Twitter

Maiden win last year, pole this... @ValtteriBottas sure likes the @SochiAutodrom #RussianGP #F1 https://t.co/mow843dM6y

„Először is gratulálok Valtterinek, nagyon jól vezetett az egész hétvégén, ma pedig jobb munkát végzett” – ismerte el márkatársa teljesítményét Hamilton, majd azt is felfedte, hol ment el számára az elsőség.

„Ami engem illet, az utolsó két köröm nem sikerült túl jól, azonban nem jöhet mindig össze. Kissé szenvedtem a Q3-ban, és főleg a középső szektorban hiányzott a tempó. Azonban a pálya ezen részén egész hétvégén hol jobban, hol kevésbé ment. Az első szakaszban például nagyon jó volt, a másodikban már kevésbé, a másik két szektorban viszont végig gyors voltam. Mindenesetre mindig jó, ha a csapat megszerzi az első két helyet" – magyarázta a címvédő.

A német gárda főnöke, Toto Wolff eközben elmondta, kellett már a finn pilóta lelkének a rajtelsőség, ám azt sem zárta ki, hogy a versenyen életbe léphetnek bizonyos szabályok.

„Valtterinek szüksége volt erre a pole-ra. Tisztában van vele, hogy mindent ki kell hoznia magából ahhoz, hogy le tudja győzni Lewist" – mutatott rá, majd arra a kérdésre is felelt, hogy figyelembe véve az egyéni címért vívott harcot, alkalmazni fognak-e csapatsorrendet.

„Egy ilyen pole pozíció után nagyon nehéz lesz azt mondani neki, hogy nem versenyezhet a győzelemért. Vasárnap reggel lesz egy megbeszélésünk, aztán meglátjuk, hogyan alakul a futam" – magyarázta az osztrák, hiszen amennyiben Hamilton holnap nyer, míg Vettel marad a harmadik helyen, akkor a brit előnye 50 pontra nő az egyéni összetettben.

Lesz holnap csapatsorrend? (Fotó: AFP)
Lesz holnap csapatsorrend? (Fotó: AFP)

 

Bár tavaly a Ferrari sajátította ki az első sort Szocsiban, idén nem volt beleszólása a pole pozíció sorsába, így Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a harmadik, míg Kimi Räikkönennek a negyedik hellyel.

Ma egy kicsit szorosabb is lehetett volna a küzdelem, hiszen az utolsó körömön vétettem egy kisebb hibát, ám anélkül sem jelentettünk volna veszélyt rájuk. A Mercedes egyszerűen túl gyors volt, és a lemaradásunk mértéke is meglepő kissé, de holnap hosszú verseny vár ránk. Valtterit is emlékeztettem rá, mi is történt tavaly, amikor én az élről, míg ő a harmadik helyről startolt. Talán idén is hasonló fog történni, csak éppen fordított felállásban" – utalt arra a német, hogy 2017-ben a Mercedes finnje a harmadik rajthelyét váltotta győzelemre.

„Minden a rajton fog múlni, elrugaszkodsz, aztán felméred, milyen lehetőségeid vannak az 1-es kanyarban. Ha lesz egy kis rés, akkor biztosan megpróbálom kihasználni. Ezen kívül a gumik játszhatnak még fontos szerepet" – jelentette ki, hiszen bár Szocsiban az egykiállásos stratégia szokott működni, a pénteki versenyszimulációk során mégis a vártnál jobban koptak a gumik. A Mercedes és Ferrari pedig pontosan ezért döntött úgy, hogy az ultralágyon hajt pályára a Q2-ben, hiszen versenyzőik így elkerülhetik a trükkös hiperlágy használatát.

A Red Bull eközben hiába tudta volna felvenni a versenyt a maranellóiakkal, már az Orosz Nagydíj hétvégéje előtt biztossá vált, hogy Max Verstappen és Daniel Ricciardo motorcsere miatt csak a mezőny végéről indulhat.

„Az első ötösben is végezhetünk, de akár a pontszerző helyekről is kiszorulhatunk a versenyen. Tényleg nem tudom, minden a gumikopáson fog múlni. Tegnap elég gyorsan elhasználódtak az abroncsok, és vasárnap csak még melegebb várható. Egyáltalán nem lesz egyszerű egy kiállással teljesíteni a futamot. Azonban már a GP3-as futamon is látszott, hogy az erős gumikopás sokat hozzátesz az izgalomhoz" – emelte ki, és az ausztrállal Verstappen is egyetértett.

„Nagyon jó volt az időmérőn vezetni az autót, másrészt mindent meg kell tennünk azért, hogy viszonylag sima futamot teljesítsünk. Jó stratégát kell választanunk, miközben valahogyan életben kell tartanunk a gumikat is. Ha ez összejön, akkor az ötödik és hatodik hely teljes mértékben elérhető"jelentette ki a hétvégén háromszorosan büntetett holland.

Ugyanis Verstappen autójában a motor mellett a váltót is cserélni kellett, míg az időmérő második szakaszában érvényben lévő sárga zászlós szakasz alatt nem vette el megfelelő mértékben a gázt, amiért két büntetőpontot is kapott.

OROSZ NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:31.387 átlag: 230.369 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.532 0.145
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:31.943 0.556
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:32.237 0.850
5. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:33.181 1.794
6. Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 1:33.413 2.026
7. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:33.419 2.032
8. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:33.563 2.176
9. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:33.704 2.317
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:35.196 3.809
11. Max Verstappen* holland Red Bull-Tag Heuer idő nélkül -
12. Daniel Ricciardo* ausztrál Red Bull-Tag Heuer idő nélkül -
13. Pierre Gasly* francia Toro Rosso-Honda idő nélkül -
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault idő nélkül -
15. Nico Hülkenberg német Renault idő nélkül -
16. Brendon Hartley* új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:35.037 2.627
17. Fernando Alonso* spanyol McLaren-Renault 1:35.504 3.094
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:35.612 3.202
19. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:35.977 3.567
20. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:36.437 4.027
* rajtbüntetés erőforráselemek cseréje miatt
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:32.410 1. Hamilton 1:32.595
2. Bottas 1:32.964 2. Bottas 1:32.744
3. Verstappen 1:33.048 3. Vettel 1:33.045
4. Ricciardo 1:33.247 4. Räikkönen 1:33.065
5. Räikkönen 1:33.341 5. Leclerc 1:33.488
6. Vettel 1:33.476 6. Grosjean 1:33.517
7. Leclerc 1:33.924 7. Ocon 1:33.596
8. Grosjean 1:34.022 8. Magnussen 1:33.747
9. Magnussen 1:34.078 9. Pérez 1:33.923
10. Pérez 1:34.084 10. Ericsson 1:33.995
11. Ericsson 1:34.170 11. Verstappen idő nélkül
12. Ocon 1:34.290 12. Ricciardo idő nélkül
13. Gasly 1:34.383 13. Gasly idő nélkül
14. Sainz 1:34.626 14. Sainz idő nélkül
15. Hülkenberg 1:34.655 15. Hülkenberg idő nélkül
16. Hartley 1:35.037
17. Alonso 1:35.504
18. Szirotkin 1:35.612
19. Vandoorne 1:35.977
20. Stroll 1:36.437
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik