F1: Bottas büntetést kap, a többiek Monzáig kivárnak az új motorral?

Vágólapra másolva!
2018.08.23. 12:22
null
Bottasnak a mezőny végéről kell felküzdeni magát Spában? (Fotó: AFP)
A spái, illetve a monzai pályán domborodnak ki igazán a motorok közötti különbségek, így a harmadik specifikációjú erőforrások bevetése is ezeken a helyszíneken tűnik a leglogikusabb lépésnek. Bár a Ferrari már Magyarországon előtesztelt, a legújabb hírek szerint nem az olaszok, hanem Valtteri Bottas használja először az új hajtóegységeket. A finn pilótának ráadásul ezért büntetéssel is kell számolnia.

 

Az idei évben adott versenyző eggyel kevesebb erőforrással gazdálkodhat, így a megbízhatóság nagyon fontos szerepet játszik a bajnoki párharcban. A Ferrari már a Franciaországban bevetett motorját is előtesztelte, és nem tett másképp a harmadik számú hajtóegységekkel sem.

63. BELGA NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 24., PÉNTEK
11.00–12.30: 1. szabadedzés
15.00–16.30: 2. szabadedzés
AUGUSZTUS 25., SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
AUGUSZTUS 26., VASÁRNAP
15.10: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj
Szeptember 16., 14.10: Szingapúri Nagydíj
Szeptember 30., 13.10: Orosz Nagydíj

A Mercedes ezzel szemben minőségi probléma miatt késleltette a 2-es számú erőforrását, amivel ráadásul Ausztriában problémák is adódtak: mindkét „ezüstnyíl" kiesett a versenyen, sőt, Lewis Hamilton ugyanazzal a hibával szembesült a Német Grand Prix időmérőjén, mint ami márkatársa nullázásához vezetett Spielbergben.

Míg a brit osztrák motorját meg tudták menteni, Valtteri Bottasnál elővigyázatosságból négy elemet – MGU-H, MGU-K, turbó és belső égésű motor – kicserélt a gárda még a Brit Nagydíj előtt, így a finn közel került egy esetleges büntetéshez. A másik két komponensből ráadásul már a szezonnyitón elhasználta a megengedett mennyiséget, ugyanis a kvalifikáción akkor úgy összetörte a W09-et, hogy abba új energiatárolót és elektromos vezérlőt kellett szerelni.

Most úgy tűnik, Belgiumban hátra is sorolják, hiszen helyszíni hírek szerint a Mercedes a 77-es rajtszámú autójában teszteli elő a továbbfejlesztett hajtásláncot. A német gárda így egy az Osztrák GP-hez hasonló forgatókönyvet kíván elkerülni, hiszen amennyiben gond van az újításokkal, Hamilton kivárhat addig, amíg meg nem oldják azt.

A Ferrari eközben úgy tűnik késlelteti a bevetést, annak ellenére is, hogy partnercsapatai – a Haas és a Sauber – már a Hungaroringen használatba vette a továbbfejlesztett erőforrást, sőt, annak megbízhatósága rendben volt, miközben hatékonyság terén is hozta az előzetesen vártat.

A kivárás azzal magyarázható, hogy egész hétvégére hideg, illetve többnyire esős időjárást jósolnak Spába, emiatt pedig némileg csökken a motorerő fontossága.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik