F1: a Force India ötfutamnyi lemaradásban önmagához képest

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.05.23. 21:13
null
Pérez azeri dobogója sokat lendített csapata helyzetén (Fotó: AFP)
A Force India nem indította zökkenőmentesen a szezont, hiszen öt nagydíj után csak a 7. helyet foglalja el a konstruktőrök között, mialatt 35 ponttal gyűjtött kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ráadásul a mostani 18 világbajnoki egységből 15 pont Sergio Pérez meglepetésdobogójából származik, amit még az azeri káoszban kaparintott meg. A mexikói szerint jelenleg túl sok kompromisszumot kell kötniük ahhoz, hogy az autójuk kezelhetőbb legyen.

 

A csapat technikai igazgatója, Andrew Green nemrég beismerte, a Force India Spanyolországban érte el azt a szintet, amelyen a 2018-as idénynyitón kellett volna lennie. A gárda azóta többek között egy új első vezetőszárnyat is tesztelt, de azt még nem vetette be élesben, hiszen előbb az autó vezethetőségén kell javítani.

65. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 24., CSÜTÖRTÖK
11.00–12.30: 1. szabadedzés
15.00–16.30: 2. szabadedzés
MÁJUS 26., SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
MÁJUS 27., VASÁRNAP
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj

„A leginkább a leszorítóerő jelenti a problémát, ami ahhoz vezet, hogy túl sok kompromisszumot kell kötnünk az autó egyensúlyával kapcsolatban” – vallotta be Sergio Pérez az Autosport azon kérdésére, hogy mi a legnagyobb gond az idei konstrukcióval.

„Nagyon szoros csatában vagyunk a Haasszal, a Renault-val és a McLarennel. Ha bármennyit is előre tudunk lépni egy hétvégén, akkor az azonnal meglátszik az eredményeken. Bár kicsik a különbségek, úgy vélem, még mindig mi vagyunk a négyes csoport végén” – vázolta fel a jelenlegi erősorrendet.

Pérez ezt követően kiemelte, bár Spanyolországban előrelépett az alakulat, mégis kellettek más istállók problémái ahhoz, hogy ilyen jó helyezést ért el.

„Legyőztük a Haast, a McLarent és a Renault-t, olyan csapatokat, amelyek gyorsabbak voltak nálunk. Emellett a tabellán is sokkal jobban állunk, mint egyébként kellene. Remélhetőleg csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat” – vallotta be őszintén.

A mexikói pilóta csapattársa, Esteban Ocon eközben csupán egyetlen pontot szerzett az idényben, amihez az is hozzájárul, hogy a Circuit de Catalunyán olajproblémák miatt kellett lemondania egy top 10-es pozícióról.

„A spanyol kvalifikáción nem volt túl jó a tempónk, a futamon azonban már versenyképesebbek voltunk, amit jól jelez, hogy mindketten az első tízben zárhattunk volna.”

Ocon ezután a középmezőny szoros csatájára is kitért, szerinte a fejlesztési verseny lesz a döntő.

„A megfelelő fejlesztések bevetése a kulcs, mivel nem minden újdonság működik jól. Ha hatékonyak tudunk lenni a következő futamokon, azzal sokat léphetnénk előre” – osztotta meg csapata célját a francia.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik