F1: a Ferrari aktiválta a turbógombot; Ricciardo a dobogóra állna

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.14. 12:53
null
A Ferrari 2006 óta először sajátította ki az első rajtsort két egymást követő nagydíjon (Fotó: AFP)
A Ferrari nagy fölényben sajátította ki magának az első rajtsort Sebastian Vettel vezérletével Kínában, miközben a Mercedes az időmérőn sem találta a pénteki tempóját. Valtteri Bottas szerint a gumikat nem tudták megfelelően munkára bírni, míg Lewis Hamilton holnap is a maranellói gárdát tartja a fő esélyesnek. A Red Bullnál Max Verstappen turbó gombot emlegetett, míg Daniel Ricciardo eltérő stratégiával lépne előrébb.

 

FERRARI – első rajtsor

1. hely: Sebastian Vettel, 1:31.095
2. hely: Kimi Räikkönen,1:31.182

Bár rövid ideig úgy tűnt, hogyKimi Räikkönenpole pozíciót ünnepelhet, jött csapattársa,Sebastian Vettel, és csaknem egy tizedmásodpercet vert a finn idejére. Pedig a Q3 elején még nem ment ilyen jól a négyszeres világbajnok németnek.

„A teljes körömmel elégedett vagyok. Nagyon jól ment az autó, folyamatosan egyre jobb és jobb lett – dicsérte az SF71H-t Vettel.Az első körömön elkövettem néhány hibát, de lelkes voltam, mert tudtam, ha összerakok egy rendes kört és szert teszek némi előnyre, jó lehetek. Ez a pálya hosszú ideje a Mercedesé volt, szóval jó megtörni az uralmát, és remélhetőleg holnap is így tehetünk."

Vettel pole pozíciót érő köre:

Formula 1 on Twitter

Sebastian Vettel lit up a grey Shanghai with a scorching lap #Quali #ChineseGP #F1 https://t.co/CW1sdqHhhN

Bár csak hajszállal, de Räikkönenlemaradt a pole-ról, így meg kell elégednie a második hellyel a rajtrácson. A Ferrari finn pilótája nem keres kifogásokat, helyette már a további fejlődésre és a holnapi futamra koncentrál.

„Jó volt az időmérőm, de nem eléggé – ismerte el Räikkönen. – Nem örülök neki, hogy így alakult, meglátjuk, mit tehetünk holnap. Tovább kell fejlődnünk, és ki kell maradnunk a balhékból. Ez a pálya kissé más, mint a korábbiak, de ha az autónk jól működik, akkor mindenhol jól kell működnie. Eddig konstans teljesítményt nyújtottunk, és elégedettek voltunk azzal, ahogy a dolgok alakultak. Itt-ott még fejlődnünk kell kicsit, de mindenképpen erősek vagyunk ezen a pályán."

Hamilton az idén egyelőre Vettel árnyékában (Fotó: AFP)
Hamilton az idén egyelőre Vettel árnyékában (Fotó: AFP)

 

15. KÍNAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.999
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.482
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.018
időmérő: 1. Vettel 1:31.095
VASÁRNAP
08.10: a verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj

MERCEDES – második rajtsor

3. hely: Valtteri Bottas, 1:31.625
4. hely: Lewis Hamilton 1:31.675

Amíg a két Ferrari nagyon közel volt egymáshoz, Bottas lemaradása a harmadik helyen már fél másodperc volt Vettelhez képest. A Mercedes finn pilótája szerint e mögött részben az abroncsok működésre bírása állhat.

Korábban már észrevettük, hogy összességében jobbak vagyunk a keményebb keverékeken, így dolgozunk azon, hogy minél többet kihozzunk ebből. A Ferrari azonban ezen a téren valamit jobban csinál – mondta Bottas. – A gyors körömön nem igazán tudtam volna ennél is gyorsabban menni. Talán azon javíthattam volna, hogy tökéletes állapotba hozom a gumikat, de nem ezen múlt a fél másodperc."

„A Ferrarinak nagyon erős autója van, ez főként az olyan gyors kanyarokban vehető észre, mint az egyes vagy a kettes, ezeken a helyeken kerülnek előnybe velünk szemben. Mivel az egyenesekben sincs nagy különbség köztünk, meg tudják tartani a kanyarokban nyert előnyüket, így bőven van min dolgoznunk. Holnap viszont új nap jön. Hosszú verseny előtt állunk, és a múlt héten is láthattunk, hogy szoros a mezőny. Holnap remélhetőleg visszanyerhetjük azt, amit ma elveszítettünk" – reménykedik a finn.

Csapattársa, Hamiltona pénteki remeklés után szombaton egyáltalán nem találta a tempót a hűvös körülmények között, s csak a negyedik helyről rajtolhat a holnapi versenyen. A brit elmondta, nem tudja pontosan, hogy miért volt ekkora a Mercedes lemaradása.

Nem tudom. Az autó jónak érződött, fogalmam sincs, hogy mi történhetett" – vallotta be őszintén a címvédő, majd hozzátette, hiába könnyű előzni a kínai aszfaltcsíkon, ha a Ferrari túl gyors az egyenesekben.

„Érdekes lesz, hogy miként alakul a holnap, hiszen jóval melegebb időt jósolnak. Még nem tudom, hogy ringbe tudunk-e szállni a Ferrarival, mivel a lemaradásunk fél másodperc körül mozog hozzájuk képest."

A Mercedes britje az idén még nem állhatott fel a dobogó legfelső fokára, miközben Vettel tökéletes szezont fut eddig.

„Az előző versenyen bár gyorsabbak voltunk, mégis meg tudták kaparintani a győzelmet, amire holnap is nagy esély van" – zárta a gondolatait Hamilton.

Verstappen szerint a Ferrari talált valamit (Fotó: AFP)
Verstappen szerint a Ferrari talált valamit (Fotó: AFP)

RED BULL – harmadik rajtsor

5. hely: Max Verstappen, 1:31.796
6. hely: Daniel Ricciardo, 1:31.948

Verstappen az ötödik legjobb időt futotta a mai időmérőn, lemaradása 7 tized Vettel pole pozíciót érő idejétől. A viszonylag nagy hátrány ellenére a holland pozitívan nyilatkozott, és még vicces teóriát is kitalált arra, hogy miért volt ma ilyen gyors az SF71-H.

„A Mercedeshez viszonyítva egészen jól állunk, csak a Ferrari volt túl gyors ma. Az egyenesekben valahogy megtalálták a turbógombjukat, hiszen szárnyaltak, de a kanyarokban sem volt rossz a tempójuk."

„Nagyon jó csomaggal érkeztek meg erre a hétvégére. A versenyen elvileg közelebb kell lennünk a végsebességet illetően, ami remélhetőleg segít nekünk."

„Továbbra is pozitívnak kell lennünk. Még bármi megtörténhet holnap, hiszen nem tudjuk, hogy az egy vagy a két kiállás lesz optimális. Persze ez csapatonként változhat".

Ricciardo számára közel sem indult zökkenőmentesen a kvalifikáció, ugyanis a harmadik szabadedzés után motorcserére szorult Red Bullját csak a Q1 legvégére sikerült teljesen összerakni a csapatának. Az ausztrálnak így egy köre maradt, hogy kvalifikálja magát a második szakaszra, de sikeresen vette az akadályt, és az időmérő végén a 6. rajthelyet szerezte meg.

„A szerelőim nagyon jó munkát végeztek, szerintem már sokszor megdöntötték a saját rekordjukat, ami a motorcsere időtartamát illeti, és ezt most újra megtették – dicsért Ricciardo. – A mezőny viszonylag közel van egymáshoz. Viszont a top hatos skála legvégén vagyunk, ami nem ideális."

„Figyelembe véve a mai körülményeket, ez nem volt rossz délután. Azt hiszem, hogy holnap mindenki lágy gumikon rajtol előttünk, mi viszont Maxszel az ultralágyakon kezdünk. A stratégia nagy szerepet játszik majd, és remélhetőleg segít nekünk abban, hogy felállhassunk dobogóra" – ismertette fő célját az ausztrál.

A Red Bull garázsában nagy volt a sietség:

Formula 1 on Twitter

When you just can't wait to leave the garage... Great work by @RedBullRacing to get @DanielRicciardo out on track for Q1 earlier. The Aussie qualified P6 #ChineseGP #F1 https://t.co/kbRcJa1S5c

A verseny holnap reggel 8 óra 10 perckor kezdődik.

KÍNAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari
1:31.095- mp h.
-
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:31.182 0.087 0.096
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:31.625 0.530 0.582
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.675 0.580 0.637
5. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:31.796 0.701 0.770
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:31.948 0.853 0.936
7. Nico Hülkenberg német Renault 1:32.532 1.437 1.577
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:32.758 1.663 1.826
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:32.819 1.724 1.893
10. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:32.855 1.760 1.932
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:32.986 1.891 2.076
12. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:33.057 1.962 2.154
13. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:33.232 2.137 2.346
14. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:33.505 2.410 2.646
15. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:33.795 2.700 2.964
16. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:34.062 2.967 3.257
17. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:34.101 3.006 3.300
18. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:34.285 3.190 3.502
19. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:34.454 3.359 3.687
20. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:34.914 3.819 4.192

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik