HIRDETÉS
Nemzetisport.hu nyomtatott 2008.08.03 15:48 Frissítve: 2011.08.03 00:09

Kovalainen drámai körülmények közepette aratta első F1-es győzelmét

A finn Heikki Kovalainen nyerte meg a 23. Magyar Nagydíjat, miután az élen haladó brazil Felipe Massa három körrel a vége előtt kiesett autója hibája miatt. A második helyen a német Timo Glock, a harmadikon a finn Kimi Räikkönen végzett. A defektet kapó brit Lewis Hamilton végül ötödik lett.

Kovalainen élete első Formula–1-es győzelmét aratta
Foró: Reuters
Kovalainen élete első Formula–1-es győzelmét aratta
A kevés előzési lehetőséget kínáló Hungaroringen a szokásosnál is nagyobb jelentőséggel bír a rajt, amit ezúttal két brazil kapott el a legjobban.

A harmadik helyről induló Felipe Massa 40-50 méter megtétele után már Heikki Kovalainen előtt járt, és a célegyenes végén lévő kanyarban nagy fékezés után a külső íven a pole pozícióból induló Lewis Hamiltont is megelőzte.

Eközben Kimi Räikkönen az amúgy sem túl biztató hatodik helyről a hetedikre csúszott vissza, míg az első kör másik nagy nyertese Rubens Barrichello volt, aki négy helyet előre lépve a tizenharmadik pozícióba tört előre az első kilométereken.

A hétvége meglepetésembere, Timo Glock a versenyen is jól tartotta magát, olyannyira, hogy a 16. kört például az élen száguldó Massánál is gyorsabban tette meg.

A Ferrari brazil pilótája a 19. percben állt ki először kerékcserére, majd egy körrel később Hamilton is meglátogatta a boxutcát, ami után a sorrend nem változott kettejük között.

Kicsivel hátrébb Räikkönen vívott nagy csatát Fernando Alonsóval, a spanyolnak természetesen esze ágában sem volt elengedni a finnt. Az utóbbi három év világbajnokai egyszerre cseréltek kereket, de Räikkönen sem a boxban, sem a pályára visszatérve nem tudta megelőzni a Renault spanyolját.

Az aszfalt hőmérséklete közben felkúszott 50 Celsius-fokra, aminek következtében a lágy gumik nagyon hamar koptak, megnehezítve a versenyzők dolgát.

Ez nem zavarta Massát, aki lassan, de biztosan növelte az előnyét az őt üldöző Hamilton előtt – négy másodperc volt közöttük a verseny felénél.

A legnagyobb izgalmakat ezekben a percekben az okozta, hogy a boxutcában többször is felcsaptak a lángok (a francia Sebastien Bourdais, a japán Nakadzsima Kazuki és Rubens Barrichello autójánál lobbant be az üzemanyag tankolás közben).

A 42. körben a McLaren-rajongók kaptak a szívükhöz, amikor Hamilton bal első kereke kapott defektet, és ugyan be tudta vinni a boxba autóját, de annyi időt vesztett, hogy csak a tizedik helyre jött vissza az eset után.

Bourdais második kiállásánál is kapott egy adag poroltóhabot a sisakjára (újra belobbant az üzemanyag), majd Räikkönen a természet iránt érzett vonzalmának engedve meglátogatta a füves részt, aminek szurkolói nem nagyon örültek (persze ő sem).

Ennek ellenére a finn megelőzte Alonsót, és feljött a hatodik helyre. Sőt olyannyira belejött, hogy tíz körrel a vége előtt már a harmadik helyen autózó Glockot üldözte.

A másodpercek egyre csökkentek a két pilóta között, de a német Toyotáját már nem tudta megelőzni Räikkönen.

A Ferrari és Massa számára három körrel a vége előtt jött a feketeleves, mivel a tűzpiros autó felmondta a szolgálatot, így a brazilnak fel kellett adnia a küzdelmet.

Az első hely így Heikki Kovalainen ölébe hullott, aki élete első Formula–1-es versenyét nyerte meg.

23. MAGYAR NAGYDÍJ (70 kör, 306.663 km)

VÉGEREDMÉNY
1. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:37:27.067
2. Glock Toyota 11.061 mp h.
3. Räikkönen Ferrari 16.856 mp h.
4. Alonso Renault 21.614 mp h.
5. Hamilton McLaren-Mercedes 23.048 mp h.
6. Piquet Renault 32.298 mp h.
7. Trulli Toyota 36.449 mp h.
8. Kubica BMW Sauber 44.321 mp h.
9. Webber Red Bull 58.834 mp h.
10. Heidfeld BMW Sauber 1:07.709 p h.
11. Coulthard Red Bull 1:10.407 p h.
12. Button Honda 1 kör h.
13. Nakadzsima Williams 1 kör h.
14. Rosberg Williams 1 kör h.
15. Fisichella Force India 1 kör h.
16. Barrichello Honda 2 kör h.
17. Bourdais Toro Rosso 3 kör h.
18. Massa Ferrari 3 kör h.
NEM ÉRTEK CÉLBA
Sutil Force India 63. kör
Vettel Toro Rosso 23. kör
Leggyorsabb kör: Räikkönen, 1:21.195

A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA

PILÓTÁK
1. Lewis Hamilton (brit) McLaren-Mercedes 62
2. Kimi Räikkönen (finn) Ferrari 57
3. Felipe Massa (brazil) Ferrari 54
4. Robert Kubica (lengyel) BMW Sauber 49
5. Nick Heidfeld (német) BMW Sauber 41
6. Heikki Kovalainen (finn) McLaren-Mercedes 38
7. Jarno Trulli (olasz) Toyota 22
8. Fernando Alonso (spanyol) Renault 18
9. Mark Webber (ausztrál) Red Bull 18
10. Timo Glock (német) Toyota 13
11. Nelsinho Piquet (brazil) Renault 13
12. Rubens Barrichello (brazil) Honda 11
13. Nico Rosberg (német) Williams 8
14. Nakadzsima Kazuki (japán) Williams 8
15. Sebastian Vettel (német) Toro Rosso 6
16. David Coulthard (brit) Red Bull 6
17. Jenson Button (brit) Honda 3
18. Sebastien Bourdais (francia) Toro Rosso 2
19. Giancarlo Fisichella (olasz) Force India 0
20. Takuma Sato (japán) Super Aguri 0
21. Adrian Sutil (német) Force India 0
22. Anthony Davidson (brit) Super Aguri 0

KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 111
2. McLaren-Mercedes 100
3. BMW Sauber 90
4. Toyota 35
5. Renault 31
6. Red Bull 24
7. Williams 16
8. Honda 14
9. Toro Rosso 8
10. Force India 0
11. Super Aguri 0

2019.03.22 19:19:34

F1 TÓTH ANITA

Wéber Gábor a Magyar Baseball Liga alapítóinak egyike, futballozott a pilótaválogatott tagjaként.

2019.03.16 20:19:06

F1 nemzetisport.hu

A 3. helyen Verstappen végzett • A Ferrari hátránya igencsak nagy lett.

2019.03.16 05:31:06

F1 nemzetisport.hu

A brit pályafutása 84. elsőségét jegyezte • Vettelé a harmadik pozíció • Norris egy remek 8. hellyel mutatkozott be.

2019.03.15 04:06:12

F1 nemzetisport.hu

A harmadik Verstappen hátránya már 8 tized • Vettel az ötödik, Leclerc a kilencedik helyen zárt.

2019.03.01 19:09:40

F1 ZSOLDOS BARNA

A hetvenedik életévét betöltő legenda brutálisan őszinte mindenkivel, és még sohasem kellett megbánnia.