Nemzetisport.hu nyomtatott 2008.01.29 13:30 Frissítve: 2010.12.12 00:02

A Honda bemutatta 2008-as autóját, amely minden részében megújult

A Honda nem engedhet meg magának több hibát a szörnyen sikerült 2007-es szezon után – mondta a japán gyár új Formula–1-es autója, az RA108-as hivatalos bemutatóján Vada Jasuhiro, a Honda Racing F1 elnöke. Ross Brawn technikai igazgató a folyamatos fejlődést nevezte az elsődleges célnak.

Az új RA108-as
Honda Racing F1
Az új RA108-as
Vissza akarjuk szerezni a helyünket mint egy tekintélyes pontszerző csapat – jelentette ki Ross Brawn, a Honda technikai igazgatója, miután az angliai Brackleyben bemutatták a japán Formula–1-es istálló 2008-as versenyautóját.

A Honda 2006-ban a Hungaroringen Jenson Button révén megszerezte első győzelmét, de aztán tavaly igen látványos visszaesést produkált, és sokszor a legrosszabbak között volt.

A Honda az idén is a Jenson Button, Rubens Barrichello pilótapárossal vág neki a szezonnak, a műszaki csapatban azonban komoly változások történtek.

A legfontosabb Ross Brawn személye, aki korábban a Ferrarit segítette világbajnoki címekhez, majd egy év kihagyás után a Hondához tért vissza.

„A célunk az, hogy pozitív fejlődést tudjunk felmutatni” – mondta a brit mérnök és versenystratéga.

„Addig, amíg folyamatosan előre lépünk, elégedettek leszünk. Brakcleyben és Japánban óriási potenciállal rendelkezünk, a célom az, hogy az erőket erről a két helyről egyesítsük.”

Vada Jasuhiro elnök úgy nyilatkozott: olyan munkatársakra van szükségük, akik a legnagyobb célokat tűzik maguk elé, és nem tántorítja el őket, ha közben hibát követnek el.

A hibázásról ugyanakkor megjegyezte: „Ezt csak egyszer fogadom el, mert a hibákból tanulni kell. Ebben az évben muszáj előre lépnünk.”

Az RA108-as Vada szerint nagy fejlődést jelent számukra a tavalyi autóhoz képest.

Nick Fry csapatfőnök közölte, az utóbbi hónapokban erőltetett menetben fejlesztették a kocsit.

„Az egész tervezési filozófia, amellyel ez az autó készült, más, minden szempontból más” – fogalmazott. – Amikor megérkezünk majd a melbourne-i idénynyitóra, látni fogják, hogy ennek a versenygépnek minden része más, mint az előző évinek.”
2020.02.25 19:32:16

F1 H. L.

Az utolsó pillanatokban Verstappen és Kvjat alatt egyszerre állt le az autó a harmadik szektorban.

2020.02.20 18:47:46

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel alatt délelőtt leállt az autó, amelyben utána motor cseréltek, de így sem működött tökéletesen.

2020.02.19 22:44:30

F1 H. L.

A finn az utolsó órában állt az élre, majd nem sokkal később az első piros zászlós szakaszt is előidézte a 2. tesztnapon.

2020.02.17 17:16:27

F1 ZSOLDOS BARNA

Hogyan lehet felpezsdíteni a sportágat, miután a másfél órás monoton körözgetés már a kemény vonalas rajongókat sem érdekelte?

2020.02.18 21:27:13

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A leggyorsabb és legtöbb kört is a W11-es teljesítette • A Ferrarinál többször is technikai gond adódott.